پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

در جمع هزاران نفر از کارکنان مجتمع مس سرچشمه

رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از بازديد از نمايشگاه صنعت و معدن در جمع هزاران نفر از کارکنان مجتمع مس سرچشمه و خانواده هاي آنان اعلام کردند: سرپنجه کارگر مومن ايراني و فکر و ابتکار مديران و دانشمندان اين سرزمين، گنجينه هاي نهفته در خاک ايران را در خدمت پيشرفت و رفاه ملت قرار خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خشنودي از بازديد از مجموعه عظيم مس سرچشمه، پيشرفت و توسعه اين مجتمع را مرهون تلاشهاي کارگران، مديران و مهندسان آن خواندند و افزودند: همت بلند نگاه اميدوارانه و کار تحسين برانگيز همه کارکنان اين مجموعه، روند توسعه مس سرچشمه را به يکي از افتخارات کشور تبديل کرده است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به دستور دين مبين اسلام مبني بر استفاده از ثروتهاي نهفته در زمين افزودند: سلطه جويي قدرتها و غفلت برخي ملتها، باعث شده که آنها نتوانند از منابع خدادادي استفاده مطلوب کنند اما ملت ايران با پايداري در مقابل دشمنان اسلام و ايران، منابع طبيعي سرزمين غني خويش را براي ايجاد حيات طيبه اسلامي بکار مي گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي اداره مجتمع مس سرچشمه بدست انگليسي ها و امريکايي ها را در دوران قبل از انقلاب، تحقير ملت ايران دانستند و افزودند: نظام اسلامي به اين بي حرمتي پايان داده و ملت شريف و با استعداد ايران با تلاش و ابتکار و پيشرفت علمي خود، اسلام را سرافراز و ايران را عزتمند ساخته است.
ايشان تلاش و نوآوري را اساس پيشرفت انسان برشمردند و با تاکيد به همه جوانان، دانشمندان و محققان کشور مبني بر افزايش روح خلاقيت و ابتکار افزودند: هر ملتي که با جديت کار کند و در روند پيشرفت مادي، معنويت را فراموش نکند براساس وعده تخلف ناپذير الهي از نعمات پروردگار بطور کامل برخوردار خواهد شد.
ايشان فراگرفتن دانش از هر نقطه جهان را دستور اسلام خواندند و افزودند: ما علم را از ديگران فرا مي گيريم اما به شاگردي بسنده نمي کنيم بلکه بر سطح کنوني علم و دانش جهاني مي افزاييم و اين افق کار علمي در کشور ماست.
رهبر معظم انقلاب معناي حقيقي شعار مرگ بر امريکا را کار و تلاش بيوقفه براي پيشرفت و توسعه حقيقي کشور خواندند و خاطرنشان کردند: ملت ما با هيچ ملتي دشمني ندارد و هنگامي که فرياد مرگ بر امريکا سر مي دهد عزم راسخ و ايمان عميق خود را براي محو هرگونه عقب ماندگي از کشور، مورد تاکيد قرار مي دهد.
در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقاي جهانگيري وزير صنايع و معادن در گزارشي از پيشرفتهاي صنعتي و معدني کشور اعلام کرد تعداد معادن فعال کشور از 200 معدن به 3800 معدن و ميزان استخراج مواد معدني از 20 ميليون تن به 150 ميليون تن افزايش يافته است.
آقاي مرادعلي زاده مدير عامل مجتمع مس سرچشمه نيز گزارشي از پيشرفتهاي اين مجتمع بيان کرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /