پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظيم مردم رفسنجان-زندگي شايسته و توسعه و رفاه توام با عدالت

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در اجتماع عظيم مردم پرشور و شوق رفسنجان، تاکيد کردند مسوولان کشور بايد بگونه اي عمل کنند که مردم، عدالت را به عنوان هدف اساسي انقلاب، در همه امور کشور و جامعه احساس کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره"به تلاشهاي امام خميني(رض) به عنوان رهبر، پدر و معمار انقلاب و فداکاري ملت "براي برپايي نظام اسلامي و مبتني بر عدالت افزودند: هدف نهايي اسلام آن است که مردم از معيشتي شايسته، آسودگي و امنيت خاطر و آزادي فکر و انديشه برخوردار باشند و از طريق زندگي عادلانه، به سمت تعالي روحي و معنوي حرکت کنند.
ايشان، عدالت را مقوله اي بسيار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: اسلام در هيچ اوضاع و شرايطي از تحقق عدالت نمي گذرد و مسوولان کشور نيز بايد در " قانون، امور قضايي، تقسيم منابع کشور، برخورداريهاي فردي و اجتماعي و ديگر امور، عدالت را همواره دنبال کنند تا ملت عزيز ايران به "زندگي شايسته و توام با پيشرفت علمي و عملي " و" توسعه و رفاه توام با عدالت و معنويت"، دست يابند.
رهبر معظم انقلاب، طرح شعار عدالت را مهمترين علت جذابيت و زيبايي نظام اسلامي در ذهن ملتهاي مسلمان و آزاديخواهان جهان برشمردند و افزودند: نبايد صرفا به تکرار اين شعار جذاب دلخوش کرد بلکه همه مسوولان کشور بايد در عمل، عدالت را براي مردم ايران و ملتهاي مشتاق نظام اسلامي، معنا کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي ، اعتقاد عميق به عدالت و تلاش بيوقفه براي پر کردن شکاف بين فقير و غني را شرط بدست گرفتن مسوليتهاي اساسي کشور دانستند و با اشاره به اهميت حضور فعالانه مردم در انتخابات رياست جمهوري افزودند:برگزيده شدن صالح ترين و شايسته ترين فرد در اين انتخابات ، زمينه تشکيل دولتي قوي و متکي به آراي ملت را فراهم مي آورد تا گرههاي موجود باز شود و با تلاش مضاعف مسولان روند "توسعه و پيشرفت توام با عدالت" شتاب گيرد و ايران بزرگ همچنانکه در سند چشم انداز 20 ساله پيش بيني شده در مسير دستيابي به رتبه اول منطقه حرکت کند.
ايشان، پرچم برافراشته شده عدالت در نظام اسلامي را علت اصلي دشمني مستکبران با ملت ايران خواندند و افزودند: قدرتمندان ظالم جهان با "زور و زر و تزوير" در صددند بر دين و دنيا و فرهنگ ملت ايران تسلط يابند اما ملت بيدار ايران با وحدت کلمه و همبستگي ملي ، روز به روز نيرومندتر مي شود و زير بار چنين زورگويي ها و قلدرمابي ها نمي رود.
حضرت آيت الله خامنه اي، در بخش ديگري از سخنانشان از ابراز محبت صميمانه مردم رفسنجان تشکر کردند و افزودند: مردم هوشيار و آگاه رفسنجان از دير باز در صراط مستقيم الهي بوده اند و نام و ياد نيک اين شهر و شخصيتهاي برجسته و ممتاز آن، در کشور شناخته شده است ايشان همچنين تلاش براي حل مشکلات مردم استان کرمان از جمله رفسنجان را وظيفه مسوولان کشوري و استاني خواندند.
در آغاز اين ديدار، حجت الاسلام و المسلمين هاشميان امام جمعه رفسنجان ضمن بيان گزارشي از مشکلات مردم اين شهر از جمله سرمازدگي محصولات کشاورزي و کم آبي اعلام کرد رفسنجاني ها با تقديم 940 شهيد، 2700 جانباز و 183 آزاده همچون هميشه آماده فداکاري در راه اسلام و انقلابند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /