پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

فرمانده معظم كل قوا درمراسم مشترك يگانهاي نظامي كرمان- امنيت،پيش‌نياز اساسي هرگونه پيشرفت

مراسم مشترك يگانهاي نظامي و انتظامي استان كرمان صبح امروز در حضور فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت الله خامنه اي برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم هنگام ورود رهبر معظم انقلاب به ميدان صبحگاه پادگان لشكر 41 ثارالله ، سرود جمهوري اسلامي ايران نواخته شد و فرمانده كل قوا با حضور در برابر يادمان شهدا و قرائت فاتحه – براي شهيدان دفاع مقدس علو درجات مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس از يگانهاي نمونه سپاه – ارتش – بسيج و نيروي انتظامي سان ديدند.
رهبر معظم انقلاب همچنين چند تن از جانبازان پرافتخار شركت كننده در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.
در اين مراسم، فرمانده كل قوا نيروهاي مسلح را مدافعان امنيت ملي ملت بزرگ و كشور عزيز ايران خواندند و تاكيد كردند: مقوله بسيار مهم امنيت – پيش‌نياز اساسي هرگونه پيشرفت علمي، اقتصادي، اجتماعي ، فرهنگي و سياسي است و سپاه ، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي به تناسب وظايف خود، در تامين اين نياز فوق العاده مهم ملت و كشور، نقشي بي نظير برعهده دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي امنيت مرزي را از جمله ابعاد مقوله امنيت خواندند و با اشاره به دفاع جانانه ملت و نيروهاي مسلح ايران در برابر رژيم متجاوز بعثي و حاميان جهاني و منطقه اي صدام افزودند: در 8 سال جنگ تحميلي ملت ايران و نيروهاي مسلح به بركت اسلام و انقلاب، اولين بار در 200 سال اخير در برابر تجاوز بيگانه، فاتح و سربلند بيرون آمدند و امنيت پايدار مرزهاي ايران را تامين كردند.
فرمانده كل قوا افزودند: امروز هم سران استكبار با همه زياده‌گوئيها خود،‌ در برابر عزم پولادين ملت و نيروهاي مسلح ايران دچار تزلزلند و مي دانند كه هرگونه تهاجم نظامي به ايران براي آنان بسيار گران تمام مي شود و آرزوهاي خود را بگور خواهند برد.
رهبر معظم انقلاب – امنيت شهروندي را يكي ديگر از ابعاد بسيار مهم امنيت برشمردند و خاطرنشان كردند: مردم مي خواهند در خانه، محيط كسب و كار، محيط تحصيل و هر محيط ديگر، از آرامش و امنيت برخوردار باشند و آشوبگران و ستونهاي پنجم دشمن، فضاي امن و آرام زندگي آنان را به هم نزنند كه در زمينه تامين امنيت شهروندي نيز نيروي انتظامي، بسيج و سپاه نقش مهمي برعهده دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي امنيت فرهنگي و اخلاقي را سومين بعد از مقوله امنيت دانستند و با اشاره به دغدغه و تلاش مردم براي دور ماندن فرزندانشان از اعتياد و فساد و ناهنجاريهاي اخلاقي افزودند در تامين امنيت فرهنگي و اخلاقي جامعه نيروهاي مومن و جان بركف بسيج و نيروي انتظامي نقش مؤثري دارند.
ايشان امنيت كامل و همه جانبه را دغدغه و نياز مردم خواندند و افزودند: مسؤولان نيز بايد همين دغدغه را داشته باشند كه اين مسئله مي تواند معيار بسيار مهمي براي تعيين دولت آينده باشد زيرا متصديان امور كشور بايد معنا، اهميت و راههاي برقراري امنيت همه جانبه را بدرستي بدانند.
فرمانده كل قوا همچنين آمادگي علمي و عملي ـ نظم و انضباط ، برخورداري از تجهيزات لازم و بازنگري مستمر دربرنامه ها براي انطباق آنها با نيازهاي جديد كشور را ، براي اقتدار نيروهاي مسلح و تامين امنيت جامعه ضروري خواندند.
ايشان با تجليل از رشادت و حماسه آفريني هاي نيروي بياد ماندني نظامي و انتظامي استان كرمان بويژه لشكر خط شكن و پيروز 41 ثارالله و فرماندهان لايق و انديشمند اين لشكر افزودند: آمادگي نيروهاي مسلح – ابتكار عمل آنان در صحنه هاي گوناگون و وحدت كلمه آنها از نعمتهاي الهي است و بايد حفظ بشود.
در اين مراسم سرلشگر رحيم صفوي فرمانده كل سپاه پاسداران اعلام كرد ارتش ،‌ سپاه و بسيج با وحدت و همدلي ، اقتدار و بصيرت تحركات جاري در منطقه را زير نظر دارند.
سرتيپ 2 پاسدار غلامرضا سليماني فرمانده ارشد سپاه در استان كرمان و فرمانده لشگر 41 ثارالله نيز گزارشي از فعاليتهاي لشگر 41 ثارالله بيان كرد.
در پايان مراسم يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده معظم كل قوا رژه رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /