پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رهبر معظم انقلاب با دهها هزار نفر از مردم بم

حضرت آيت الله خامنه اي پس از بازديد از روند بازسازي بم – در ورزشگاه شهيد بيگلري اين شهر حضور يافتند و ضمن باسخگويي به ابراز احساسات برشور دهها هزار نفر از مردم خونگرم بم تاکيد کردند: بايد با درس گرفتن از فاجعه زلزله بم مقاوم سازي در سراسر کشور بسيار جدي گرفته شود.
رهبر معظم انقلاب با ابراز خرسندي از مشهود بودن نشاط و اميد در چهره مردم و جوانان بم افزودند: از اينکه بر خلاف سفرهاي گذشته مردم مومن – صبور و صميمي بم را اميدوار مي بينم خدا را سپاسگزارم.
ايشان تلاش بيشتر مسوولان را براي تامين نيازها و مطالبات بحق مردم بم ضروري خواندند و افزودند: اسلام تسليم شدن و برخورد با مصيبتها و بلاياي طبيعي را نمي پذيرد بلکه بر برخورد فعال و مثبت با اينگونه حوادث و عبرت گيري از آنها تاکيد مي کند تا در سايه کار و تلاش هم مشکلات بوجود آمده از بلاياي طبيعي حل شود و هم از بروز مصيبتهاي مشابه جلوگيري گردد که مردم عزيز و با همت بم با تکيه بر ايمان و نجابت خود اين راه را برگزيده اند.
رهبر معظم انقلاب تلاشهاي ستادبازسازي شهر و روستاهاي بم و برخي دستگاهها را حقيقتا قابل تقدير خواندند اما افزودند: کارهايي که تاکنون انجام شده به هيچ وجه کافي نيست و وضع بم از لحاظ ساخت و ساز – مسکن و مراکز کسب و کار - راضي کننده و خشنود کننده نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از برخي وعده هاي تحقق نيافته افزودند: آنگونه که مسوولان مي گويند بازسازي روستاهاي بم تا پايان امسال و بازسازي شهر بم تا پايان سال 85 به پايان مي رسد که اگر اين وعده ها تحقق يابد کار بسيار برجسته اي انجام شده است.
ايشان برنامه ريزي انجام شده براي بازسازي بم را صحيح و قابل قبول دانستند و افزودند: اين برنامه بايد با حمايت مسوولان دولتي – بانکها و دستگاههاي مرتبط با بازسازي بم – بطور کامل و قوي اجرا شود.
رهبر معظم انقلاب - مشکلات کسبه و پيشه وران – رسيدگي به فرهنگيان و دانش آموزان – امنيت و ايجاد کار براي جوانان را از ديگر مسائل مهم شهر بم برشمردند و افزودند: البته ايجاد اشتغال يک نياز سراسري است که در چند سال اخير کارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده و رئيس جمهور و دولت آينده نيز بايد ايجاد کار و اشتغال را بعنوان يکي از اساسي ترين مسائل کشور مورد اهتمام قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي داغ جانگداز قربانيان زلزله بم را فراموش نشدني برشمردند و افزودند: اين فاجعه براي مسوولان و ملت درسهايي داشت که اگر به آنها عمل شود اين مصيبت بزرگ تا حد زيادي جبران مي شود.
ايشان مقاوم سازي را مهمترين عبرت و درس زلزله بم خواندند و افزودند: حادثه بم ممکن است در نقاط مختلف کشور بوقوع بپيوندد بنابراين بايد کار مقاوم سازي شهرها و روستاهاي کشور را کاملا جدي گرفت.
رهبر معظم انقلاب با انتقاد از تشکيل نشدن ستاد حوادث غيرمترقبه و بحرانهاي ناشي از بلاياي طبيعي به مسوولان گوشزد کردند: تشکيل اين ستاد را بيش از اين به عقب نياندازند چرا که آمادگي براي مقابله فوري با حوادث طبيعي بسيار مهم است و مي تواند در همان دقايق اول جان هزاران نفر را نجات دهد.
ايشان با قدرداني از صبر و کرامت مردم بم – لقب دارالصابرين را شايسته اين شهر دانستند و افزودند: بايد به همت مسوولان و مردم از دل ويرانه هاي بم – شهري کاملا مستحکم و زيبا سربرآورد که مظهر عزم و اراده و برآورنده نيازهاي مردم اين شهر باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به تحسين مراکز جهاني از عملکرد مردم و مسوولان ايراني در زلزله بم افزودند: اگر چه بسياري از دولتها و مراکز بين المللي به وعده هاي خود درباره بم عمل نکردند اما ملت ايران و نظام اسلامي در اين حادثه روي پاي خود ايستاد و تحسين جهانيان را برانگيخت.
ايشان همچنين با انتقاد از سرگرم کردن مردم به مسائل سياسي و جناحي بيهوده و بي محتوا در سالهاي اخير - خاطرنشان کردند: اين گونه مسائل در زندگي واقعي مردم هيچ تاثير ندارد و قواي سه گانه بايد همه امکانات و تلاش خود را براي ايجاد اشتغال و توسعه مادي و معنوي همراه با عدالت – مبارزه با تعبيض و فساد و رانت خواري مصروف کنند. در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب حجه الاسلام عسکري امام جمعه بم به نمايندگي از مردم بم به حضرت آيت الله خامنه اي خيرمقدم گفت و با برشمردن نياز مردم بم از توجه ويژه رهبر معظم انقلاب به بازسازي بم تشکر کرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /