پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان

رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار علما ، فضلا و طلاب استان كرمان، وظايف حوزه هاي علميه را به مراتب سنگين تر از گذشته خواندند و با اشاره به تنوع ،‌ گستردگي و پيچيدگي وسائل ارتباطاتي نوين افزودند: جهان كنوني ميدان كارزار حقيقي فكري است و اگر ما با تكيه بر منابع و تفكرات اصيل اسلامي وارد اين ميدان شويم قطعآ پيروزي از آن ماست كه البته ورود به اين ميدان نيازمند تمهيدات و برنامه ريزي است.
حضرت آيت الله خامنه اي ،‌ تبليغ سنتي پرمحتوا را لازم اما ناكافي دانستند و خاظرنشان كردند اگرروحانيت از قافله تبليغات متنوع و بروز عقب بيافتد قطعآ‌ خسارات بزرگي متحمل خواهد شد.
ايشان رمز توفيقات استاد شهيد مطهري را تلاش بيوقفه و پيگير استاد مطهري براي خودسازي روزافزون علمي خواندند و افزودند:‌ مطهري هيچگاه در استفاده از ذخيره گرانبهاي علمي خود سستي نكرد بگونه اي كه امروز هم فضاي فكري جامعه مرهون افكار و نيازمند آثار و انديشه هاي اوست اما حوزه هاي علميه نبايد در شهيد مطهري متوقف بمانند چرا كه بسياري از نظريات و شبهات پس از حيات آن استاد عاليقدر مطرح شده است كه بايد به آنها پاسخ داد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تقدير از روحانيت و حوزه هاي علميه استان كرمان عمق بخشيدن به تحصيلات ديني و تربيت روحانيان عالم،‌ فرزانه،‌ پاكدامن- هوشيار و آگاه به جغرافياي سياسي و فكري جهان را وظيفه اصلي حوزه هاي علميه خواندند و افزودند: دشمن همة روحانيت را هدف قرار داده چرا كه روشنگري ديني مهمترين سلاح جامعه اسلامي در مقابل حملات دشمن است و روحانيت در استفاده از اين سلاح نقش اساسي بر عهده دارد.
رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان قانون اساسي را قانوني بسيار خوب و پيشرفته دانستند و افزودند: اين قانون با خصوصيات همچون تقسيم بندي صحيح قدرت، مي تواند ضامن حفظ نظام و پيشرفت كشور باشد و دنيا و آخرت مردم را آباد سازد بهمين علت است كه دشمنان آن را آماج حملات خود قرار داده اند.
ايشان محتواي اسلامي نظام - اثبات توانايي دين در اداره جامعه و تاثيرپذيري مسلمانان جهان از جمهوري اسلامي ايران را علت و مبناي دشمني بي وقفه جبهه استكبار با ملت ايران خواندند و افزودند: ما علاج اين دشمني را در بمب اتمي نمي دانيم بلكه تنها راه علاج اين دشمني ها – تقويت ايمان و خودسازي دروني تسلط بر فنون روز – پيشتازي در عرصه توليد علم – تقويت و همبستگي ملي و افزايش ارتباطات اجتماعي و پيوندهاي ملي است.
در آغاز اين ديدار حجه الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه كرمان و نماينده ولي فقيه در استان در گزارشي اعلام كرد استان كرمان 14 حوزه علميه برادران و 15 حوزه علميه خواهران دارد و حدود 2 هزار طلبه در آنها مشغول تحصيل هستند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /