پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

استقبال بياد ماندني مردم كرمان از مقام معظم رهبري

کرماني هاي خونگرم امروز در اوج ميهمان نوازي و محبت، استقبالي بياد ماندني از رهبر معظم انقلاب بعمل آوردند و اولين روز سفر حضرت آيت الله خامنه اي به استان کرمان را به جلوه اي زيبا از پيوند عميق و قلبي "ملت و رهبري" تبديل ساختند.
استقبال مردمي از رهبر معظم انقلاب ساعت 10 صبح با ورود ميني بوس حامل ايشان به ميدان آزادي آغاز شد و جمعيت بي شماري که از بامداد چشم انتظار ايشان بودند با ابراز گرمترين و صميمانه ترين احساسات خويش، به استقبال رهبر معظم انقلاب شتافتند.
شور و شعف جوانان، نوجوانان، زنان، مردان کرماني و ازدحام جمعيت استقبال کننده به حدي بود که ميني بوس حامل حضرت آيت الله خامنه اي در نقاط مختلف مسير استقبال از ميدان آزادي تا مصلاي بزرگ کرمان، بارها، از حرکت ايستاد. ابراز عواطف صادقانه مردم مومن و انقلابي کرمان در بلوار شهيد عباسپور بگونه اي اوج گرفت که ميني بوس حامل رهبر معظم انقلاب بيش از 10 دقيقه در حلقه محبت مردم کاملا متوقف شد و امکان حرکت بهيچ وجه وجود نداشت.
جمعبندي خبرها و گزارشهاي مختلف خبري حاکي از آن است که چهره شهر کرمان، امروز کاملا متفاوت بود و چراغاني و آذين بندي خيابانها و "صميميت و شور و نشاط مردم" اولين روز سفر رهبر معظم انقلاب را به يک جشن معنوي و عمومي تبديل کرده بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان مراسم استقبال مردمي، در جمع بيش از صد هزار نفر ديگر از مردم کرمان که از ساعتها قبل در مصلاي بزرگ اين شهر اجتماع کرده بودند حضور يافتند و ضمن پاسخگويي به ابراز احساسات بيوقفه مردم تاکيد کردند ملت و مسوولان کشور، با درک موقعيت بسيار حساس و خطير کنوني و با برنامه ريزي و تلاش بي وقفه ، ايران عزيز را به الگويي از توانايي، اقتدار و پيشرفت تبديل مي کنند.
رهبر معظم انقلاب در تبيين موقعيت بسيار مهم و حساس کنوني، خاطرنشان کردند برخلاف برخي تصورها، حساسيت و خطير بودن وضع کنوني کشور، ارتباطي با چالشهاي سياست خارجي و تهديدهاي زورگويان جهاني ندارد چرا که اين تهديدها هميشه بوده است و ملت ايران نيز همواره با عزمي راسخ، مشتي پولادين و فکر و تدبير، دشمن را وادار به عقب نشيني کرده و باز هم خواهد کرد.
ايشان علت حساسيت و خطير بودن مقطع کنوني را، ضرورت برنامه ريزي و تلاش بيوقفه براي عيني شدن و ملموس شدن پيشرفتهاي زير بنايي کشور در زندگي روزمره مردم برشمردند و افزودند: پس از پيروزي انقلاب، و بخصوص بعد از جنگ، کارهاي بسيار مهمي در زمينه هاي گوناگون انجام شده، زيربناهاي اساسي کشور در بخش هاي مختلف از استحکام قابل تکيه اي برخوردار، شده اند و آنچه دوران کنوني را اهميت و حساسيت فراوان مي بخشد ضرورت ملموس شدن اين دستاوردهاي عظيم در زندگي مردم است تا کام ملت از عدالت اجتماعي، رفاه و ادامه پيشرفتهاي گوناگون شيرين شود.
رهبر معظم انقلاب، ناديده گرفتن کارهاي دولتهاي مختلف دهه هاي اخير را بي انصافي برشمردند و افزودند: بايد حلقه سازندگي ها، توفيقها و پيشرفتها را به زندگي مردم متصل کرد و با برنامه ريزي عدالتخواهانه و تلاش بي وقفه، فقر را از کشور برچيد، فساد را ريشه کن کرد شکاف فقير و غني را از بين برد و با تحقق عدالت اجتماعي و عمق بخشيدن به باورهاي ديني و ملي، ايران را به الگويي توانا، مقتدر، پيشرفته و شايسته اين ملت تبديل ساخت و از اين طريق مسلمانان جهان را تقويت و اسلام عزيز را بلندآوازه ساخت که اهميت و حساسيت دوران کنوني در همين نکات نهفته است.
حضرت آيت الله خامنه اي آغاز "اجراي سند چشم انداز 20 ساله و برنامه چهارم توسعه" در سالجاري را از ديگر دلايل اهميت فراوان سالهاي کنوني خواندند و افزودند: در سال همبستگي ملي و مشارکت عمومي انتخابات بسيار مهم رياست جمهوري را نيز در پيش داريم که مشارکت ملي در اين عرصه و انتخاب رئيس جمهوري شايسته، از لحاظ مسائل داخلي و خارجي، بسيار مهم است.
ايشان با اشاره به فضاي تازه و اميدهاي جديدي که هر انتخابات به همراه خود مي آورد تصريح کردند: انتخابات رياست جمهوري از جدي ترين، پرشورترين و پرجاذبه ترين صحنه هاي مشارکت ملي است و مي تواند در سرنوشت کشور تاثير فراواني داشته باشد به همين علت دشمنان اين ملت، همه امکاناتشان را بکار گرفته اند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات 27 خرداد دلسرد، بي اعتماد و بي اطمينان کنند اما با هوشياري مردم و ياري پروردگار نخواهند توانست.
رهبر معظم انقلاب حضور مردم در انتخابات را وسيله اي براي تجلي مشروعيت، نموداري از اقتدار کشور و ملت و باعث مستحکم شدن نظام اجرايي خواندند و افزودند: انتخابات پرشور، نظام جمهوري اسلامي را جوانتر از آنچه هست خواهد کرد و روز نويي را براي مردم به ارمغان مي آورد بهمين علت از اساسي ترين مسائل کشور است.
ايشان افزودند: زورگويان جهاني اگر مي توانستند با تاثيرگذاري روي گروههاي سياسي کاري مي کردند که انتخابات اصولا برگزار نشود مانند انتخابات مجلس هفتم که مي خواستند اين کار را بکنند اما نتوانستند.
رهبر معظم انقلاب، مردمسالاري ديني را جوهره نظام اسلامي دانستند و خاطرنشان کردند ليبرال دمکراسي غرب مي خواهد در افکار عمومي خود را صاحب انحصاري مردم سالاري القا کند بهمين دليل از اينکه مردم ايران در 25 سال گذشته در 25 انتخابات شرکت کرده و مسوولان کشور را برگزيده اند ناراضي و خشمگين است.
ايشان مردم را به حضور آگاهانه پاي صندوقهاي راي فراخواندند و افزودند: انتخابات جلوه بسيار زيبا و جذاب مشارکت عمومي و مهمترين گام براي پيگيري اهداف و خواسته هاي فردي و اجتماعي است و آحاد مردم با شناخت دقيق نامزدها، فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به تبليغات دشمنان براي ضعيف جلوه دادن نقش و جايگاه رئيس جمهور افزودند: قانون اساسي امکانات، ظرفيتها و تواناييهاي فراوان و بي نظيري را براي رئيس جمهور منتخب ملت در نظر گرفته بگونه اي که رئيس جمهور بعنوان موثرترين فرد مي تواند در آباداني و پيشرفت کشور و حل مشکلات مردم، نقش بسيار اساسي ايفا کند.
ايشان، انتخاب رئيس جمهوري کارآمد، با کفايت ، با نشاط ، مومن به ملت و اهداف متعالي امام و انقلاب، با حوصله، پيگير و قدرشناس مردم را نياز ملت و کشور دانستند و افزودند: رئيس جمهور منتخب ملت وظايف تاريخي و سنگيني بر عهده دارد و مي تواند با استفاده از ظرفيتها و امکانات فراوان قانوني، گرههاي زندگي مردم را بگشايد.
ايشان تاکيد کردند: طبيعي است که رهبري در انتخابات از شخص خاصي حمايت نمي کند. بلکه از معيارها يي که بيان شد حمايت مي کند و بدنبال تحقق اين معيارها است و هر کسي را که مردم انتخاب کنند و رئيس جمهور قانوني کشور شود مثل همه روساي جمهور، مورد احترام، تکريم و حمايت رهبري خواهد بود.
ايشان افزودند: مردم در انتخاب رئيس جمهور دقت کنند که هر دوره يک خصوصيت دارد و خصوصيت امروز، شخصي را مي طلبد که با همه وجود خود را خدمتگزار مردم بداند و براي پيشرفت همراه با عدالت تلاش کند و ضمن مبارزه قاطع با فساد و تبعيض، به مردم همه شهرها و روستاهاي کشور نگاه يکساني داشته باشد و براي برخورداري آحاد ملت، تلاش کند که مردم نيز بايد با درک اين لحظه حساس تاريخي بدنبال شناخت چنين شخصي باشند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به دشمني بيوقفه امريکا و ديگر مستکبران با ملت ايران افزودند: امريکايي ها مي گويند اگر سلطه و دخالت ما را قبول نکنيد و منافع خود را به ما واگذار نکنيد شما را به حمايت از تروريزم و ضديت با حقوق بشر متهم مي کنيم اما ملت ما نشان داده است که در مقابل وقاحت و زور گويي زمامداران امريکايي مي ايستد و هرکسي که استقلال، هويت، منافع ملي و حيثيت ملت را تهديد کند سرجاي خود مي نشاند.
ايشان با اشاره به سخنان اخير مقامات امريکايي مبني بر اينکه ملت ايران به انرژي هسته اي نياز ندارد افزودند: شما چه کاره هستيد که درباره ملت بزرگ ايران اين گونه حرف مي زنيد، ملت ايران انرژي هسته اي را به برکت جوانان و دانشمندانش بدست آورده و اين دستاورد ملي را برخلاف خواست دولت شرير و خونخوار و دروغگوي امريکا حفظ مي کند.
ايشان افزودند: سخنگويان استکبار گفته اند ما بعد از انتخابات رياست جمهوري ايران راجع به انرژي هسته اي صحبت مي کنيم اما مستکبران بدانند که انتخابات ايران هيچ ربطي به آنها ندارد و هرکسي در اين انتخابات روي کار آيد نه مي خواهد و نه ملت اجازه مي دهد که برخلاف منافع مردم قدمي بردارد.
رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با تشکر صميمانه از استقبال پرشور و محبت آميز مردم کرمان، مردم اين استان را مومن – انقلابي – آگاه – نجيب – وفادار و باتجربه خواندند و با اشاره به تاريخ پرافتخار اين منطقه در عرصه هاي علم و ادب و هنر افزودند: در صحنه تدبير و سياست نيز خدمات شهيد عزيز باهنر هيچگاه از ياد نخواهد رفت.
ايشان استان کرمان را بلحاظ ثروتهاي طبيعي و منابع زيرزميني غني خواندند و تصريح کردند: در اين استان کارهاي فراوان انجام شده اما چهره کنوني استان شايسته ظرفيت فراوان معدني – کشاورزي – باغداري و صنعتي آن نيست که بايد ضمن تلاش براي تحقق مطالبات حقيقي مردم از جمله اشتغال – مسائل معيشتي و رسيدگي به مسائل جوانان – در جهت تحقق عدالت اجتماعي در استان برنامه ريزي و تلاش کرد.
ايشان با اشاره به مدت کوتاهي که از عمر خدمتگزاري دولت کنوني باقي مانده تاکيد کردند: مسوولان کنوني بايد در چند ماه باقيمانده از مدت مسووليتهايشان، تصميماتي را که در اين سفر براي بهبود وضع مردم و استان گرفته مي شود عملياتي کنند و رئيس جمهور و مسوولان دولت بعدي نيز بدانند که اين تصميمات بايد بطور کامل اجرا شود.
در آغاز اين ديدار حجه الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان و نماينده ولي فقيه در استان ضمن خيرمقدم به رهبر معظم انقلاب، مردم استان کرمان را مردمي مومن، انقلابي و پيرو ولايت خواند و گفت: مردم استان در انتخابات 27 خرداد نيز همچون ديگر صحنه ها حضوري پرشور خواهند داشت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /