پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان كشور و انديشمندان خارجى شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامى

رهبر معظم انقلاب اسلامى، صبح امروز در ديدار مسؤولان كشور، انديشمندان خارجى شركت كننده در هجدهمين كنفرانس وحدت و سفيران كشورهاى اسلامى در ايران، با تبريك ميلاد مسعود خاتم النبين حضرت محمد مصطفى(ص) و ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، جهان اسلام را به وحدت و هوشيارى در مقابل توطئه هاى تفرقه افكنانه استكبار فراخواندند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى وحدت را يكى از مهمترين نيازهاى امروز و هميشه امت اسلام برشمردند و خاطرنشان كردند: معيار و محور وحدت كه جمهورى اسلامى ايران، دنياى اسلام را به آن فرا مى خواند وجود مقدس نبى مكرم اسلام و ياد و نام آن بزرگوار است.
ايشان، سرنوشت كنونى جهان اسلام را ناشى از كم توجهى به «مقوله وحدت» دانستند و افزودند: برخى اختلافات قومى، مذهبى و سياسى بطور طبيعى در جهان اسلام وجود دارد كه مى توان با تكيه بر تعاليم پيامبر خاتم بر آنها غلبه كرد ضمن آنكه دست هاى توطئه گر دشمنان اسلام، بي وقفه در حال ايجاد تفرقه و خصومت در ميان مسلمانان است كه غلبه بر اين توطئه ها، دشوارتر است و عقلاى همه فرقه هاى اسلامى بايد با هوشيارى كامل، در مقابل امواج سهمگين اين فتنه ها بايستند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى بيدارى امت اسلام را، موجب افزايش و پيچيده تر شدن توطئه هاى تفرقه انگيز امريكا - صهيونيزم و ديگر مستكبران جهان خواندند و افزودند: منابع بى پايان طبيعى، ميراث عظيم فرهنگى، نيروى انسانى كارآمد و بازار بزرگ 5/1 ميليارد نفرى مسلمانان، قدرت هاى سلطه گر را براى تسلط كامل بر جهان اسلام به طمع انداخته است اما وحدت مسلمانان، سدى بسيار قوى در برابر اين توطئه ها ايجاد خواهد كرد به همين علت دشمنان اسلام همه تلاش خود را براى شكستن اين سد بكار گرفته اند .
ايشان، انقلاب اسلامى ملت ايران را موجب بيدارى، اعتماد به نفس و اميدوارى ملت هاى مسلمان دانستند و خاطر نشان كردند: بعلت تأثير پذيرى امت اسلامى از ملت ايران توطئه هاى جهانخواران امروز بر جمهورى اسلامى ايران متمركز شده است اما آنها براى تسلط بر همه جهان اسلام از آفريقا گرفته تا خاورميانه و تا شرق آسيا تلاش مى كنند و اين هشدارى به دنياى اسلام است كه اگر در مقابل توطئه هاى استكبار، ايستادگى نشود هيچ كشور اسلامى در نهايت از تعرض جهانخواران مصون نخواهد ماند.
حضرت آيت ا... خامنه اى با اشاره به فقر فكرى دشمنان اسلام براى ارائه مكتب و تفكراتى والا و جذاب افزودند: آنها براى پوشاندن اين نا توانى و فقر انديشه، پرچم حقوق بشر و مبازه با تروريسم را بلند كرده اند در حالى كه آمريكا و صهيونيزم، خود پرچمدار نقض حقوق بشر و تروريست پرورى هستند.
رهبر معظم انقلاب، مسؤوليت نخبگان، روشنفكران و سياستمداران اسلامى و صاحبان قلم و بيان را در مقابله با توطئه هاى پيچيده استكبار بسيار سنگين برشمردند و تأكيد كردند: بايد ضمن مقابله هوشيارانه با اين توطئه ها و افشاى دشمنى عميق امريكا و صهيونيزم با دين مبين اسلام، دل هاى مسلمانان را به آينده روشن خود اميدوار ساخت و ضمن استفاده از علم و عقل و تدبير در جهت تقويت درونى امت اسلامى، پايدارى در مقابل زورگويان جهانى را تشويق كرد تا پروردگار نيز به وعده تخلف ناپذير خود عمل كند و اسلام و مسلمانان به جايگاه شايسته خويش دست يابند.
در آغاز اين ديدار، رئيس جمهور با تبريك ميلاد پيامبر ختمى مرتبت(ص) و امام جعفر صادق(ع)، به نياز روزافزون جامعه بشرى به تعاليم اسلام اشاره كرد و گفت در دنيايى كه «بى عدالتى، فقر و تبعيض» و افزايش سلطه گرى و جنگ، بشر را تهديد مى كند، تعاليم اسلام مى تواند انسان سرگشته امروز را سرو سامان دهد.
آقاى خاتمى ابراز اميدوارى كرد مسؤولان نظام اسلامى با افزايش خدمت به مردم و تلاش براى ارتقاى جايگاه امت اسلامى، بيش از پيش به مسؤوليت هاى خود در قبال اسلام عزيز عمل كنند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /