پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس بانك توسعه اسلامى و جمعى از رؤساى بانكهاى مركزى كشورهاى اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار رئيس بانك توسعه اسلامى و جمعى از رؤساى بانكهاى مركزى كشورهاى اسلامى با اشاره به تواناييها و ظرفيت هاى دنياى اسلام خاطرنشان كردند: مسلمانان بايد در عمل نشان دهند كه تواناييها و استعدادهاى آنان يك واقعيت انكارناپذير مى باشد و مى توانند به يك مجموعه تعيين كننده در شكل گيرى سياستهاى جهانى و حركت عمومى بشريت تبديل شوند.
ايشان، تشكيل بانك توسعه اسلامى و هيأت خدمات مالى اسلامى را گامى بلند درخصوص همكارى كشورهاى اسلامى توصيف كردند و افزودند: دنياى اسلام بايد با افتخار به اسلام و احكام اسلامى، بيش از پيش در جهت ارائه عملى دستورات مترقى اسلام در زمينه هاى مختلف تلاش نمايد.
مقام معظم رهبرى، تلاش براى خارج كردن جهان اسلام از عرصه پيشرفت و تأثيرگذارى در سياست جهانى را ظلم بزرگى در حق مسلمانان دانستند و تأكيد كردند: مسلمانان بايد با كار و تلاش و باور تواناييها و امكانات خود در مقابل جريانى كه اصرار دارد جهان اسلام را از صحنه تصميم گيريهاى جهانى حذف نمايد، بايستند و تسليم خواستهاى قدرتهاى استكبارى نشوند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه نقشه اصلى استكبار سيطره كامل بر دنياى اسلام است، افزودند: آمريكا با ارائه طرح خاورميانه بزرگ درصدد ايجاد كشورى بزرگ با نام خاورميانه و با مركزيت رژيم صهيونيستى است تا تمام امكانات و منافع اين منطقه در اختيار اسرائيل قرار گيرد و مسلمانان تحت سلطه و نفوذ غرب باشند.
ايشان با يادآورى، برخى تواناييهاى دنياى اسلام از جمله استعداد فراوان انسانى، و در اختيار داشتن بخش عظيمى از منابع نفت و گاز دنيا تأكيد كردند: جهان اسلام با چنين امكاناتى و با بهره گيرى از فكر، عقل، تدبير و حكمت و اتحاد كلمه مى تواند به يك جايگاه تعيين كننده در دنيا دست يابد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با قدردانى از تلاشهاى بانك توسعه اسلامى و هيأت خدمات مالى اسلامى، لزوم توسعه همكاريها و تقويت بيش از پيش مبادلات ميان كشورهاى اسلامى را خاطرنشان كردند.
در اين ديدار آقاى شيبانى رئيس كل بانك مركزى با اشاره به چند صد ميليون دلار عمليات بانكدارى اسلامى در جهان و استقبال روزافزون از بانكدارى اسلامى حتى در كشورهاى غيراسلامى به بيان اهداف تشكيل هيأت خدمات مالى اسلامى پرداخت و گفت: ايجاد رويه يكسان براى عمليات بانكدارى اسلامى، تبادل تجربيات بانكدارى اسلامى، ارتباط با سازمانهاى بين المللى و بررسى عقود جديد در بانكدارى اسلامى از جمله وظايف اين هيأت است.
آقاى دكتر احمد محمد على رئيس بانك توسعه اسلامى نيز در سخنانى به جايگاه كنونى عمليات بانكدارى اسلامى در جهان و استقبال شايان از آن اشاره و از نقش جمهورى اسلامى ايران در ايجاد بانكدارى اسلامى و حمايت از همكارى كشورهاى اسلامى در اين خصوص، تشكر و قدردانى كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /