پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم رضوي

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اولين روز سال نو در جمع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم رضوي، ضمن تبيين مهم ترين مسائل سال جديد، به تشريح حقوق و وظايف ملت و مسوولان در قبال انتخابات رياست جمهوري و راهکارهاي خنثي سازي توطئه ها و تهديدات دشمنان پرداختند و تاکيد کردند: در پرتو تقويت همبستگي ملي و مشارکت عمومي و بهره گيري از نشاط و نيرو و توانمندي مردم، آينده ايران بزرگ، بمراتب بهتر و روشن تر خواهد بود.
حضرت آيت ا... خامنه اي ، نامگذاري سال جديد را به سال همبستگي ملي و مشارکت عمومي ، ضرورتي برخاسته از نياز استراتژيک کشور به حضور مردم در صحنه هاي گوناگون برشمردند و خاطر نشان کردند اين نامگذاريها ، امري تشريفاتي نيست بلکه جهت گيري کلي مردم و مسئولان را نشان مي دهد.
ايشان با اشاره به نامگذاري سالهاي اخير به رفتار علوي ، خدمت رساني و سال پاسخگويي افزودند : اين شعارها و مسائلي نظير نهضت عدالتخواهي ، نهضت نرم افزاري و توليد علم ، نهضت آزاد انديشي ، توجه کامل مسئولان به ايمان و ارزشهاي اسلامي ، انقلابي و نيز استمرار جهاد علمي ، جهاد عدالتخواهي و جهاد مديريتي و اقتصادي در واقع مطالبات هميشگي ملت و نياز مستمر کشور است و مردم و مسئولان بايد با استفاده از تجربه هاي سال گذشته ، هر سال محکمتر و استوار تر از قبل ، به سمت تحقق اين شعارها و اهداف حرکت کنند.
رهبر معظم انقلاب با انتقاد از کساني که بجاي مسابقه کار و تلاش و خدمت به ملت ، مسابقه تخريب و سوء ظن و ياس آفريني براه مي اندازند افزودند : بايد با ترسيم آينده پر اميد و افق روشن اين سرزمين و تقويت روح برادري و وحدت ، حرکت ملت بزرگ ، شجاع و مومن ايران را براي دستيابي به اهداف و آرمانهاي والاي اين مردم شتاب بيشتري بخشيد .
حضرت آيت ا... خامنه اي با اشاره به در پيش بودن مسئله بسيار مهم انتخابات رياست جمهوري و لزوم خنثي کردن توطئه ها و تهديدات دشمنان ايران همبستگي ملي و مشارکت عمومي را در سال جديد داراي اهميتي ويژه خواندند و افزودند : حضور مردم در صحنه هاي گوناگون ، در 26 سال اخير ، طمع ورزان به اين آب و خاک را ناکام گذاشته و اکنون نيز حضور آگاهانه و انتخاب هوشمندانه ملت درا نتخابات 27 خردادماه علاو ه بر متجلي ساختن مشارکت حقيقي مردم در اداره کشور ، بزرگترين نقش را در خنثي سازي تهديدات دشمن ايفا خواهد کرد .
ايشان شرکت در انتخابات را هم حق ملت و هم وظيفه اي ملي دانستند و افزودند آحاد مردم در اقصي نقاط کشور ، بطور يکسان حق دارند در انتخاب مديريت کشور شريک باشند ضمن آنکه اين مشارکت وظيفه اي ملي نيز هست چراکه روح نشاط و احساس مسئوليت را در جامعه زنده نگه مي دارد و حضور تعيين کننده مردم را برخ دشمن مي کشد .
رهبر معظم انقلاب اسلامي با ياد آوري آغاز اجراي برنامه چهارم عمران و توسعه کشور در سال جديد ، انتخابات آتي رياست جمهوري را درمقايسه با انتخابات گذشته ، داراي اهميت بيشتري خواندند و خاطر نشان کردند برنامه چهارم توسعه ، نخستين گام در اجراي سند مهم چشم انداز 20 ساله کشور است . بنابراين کشور درسال جديد نياز مند مديري قوي ، کار آمد ، با کفايت و پر نشاط و شاداب است که بتواند پايه ها و سازه هاي اجراي اين سند روشن را مستحکم و استوار بنا سازد .
ايشان درتبيين اهميت انتخاب هوشمندانه رئيس جمهور آينده کشور افزودند : درسالهاي پس از جنگ تاکنون ، کارهاي فراواني در عرصه هاي مختلف انجام شده است و اکنون کشور ، نيازمند مديري توانا و قوي است تا در دوره اي جديد که با اجراي سند چشم انداز شروع مي شود ، حرکتي تازه را آغاز کند و با برداشتن قدرتمندانه موانع موجود تاثير کارها و فعاليتهاي چشمگير دو دهه اخير را در زندگي مردم و بر سرسفره هاي انان عيني و ملموس سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به جايگاه بسيار والا و اختيارات قانوني فراوان رياست جمهوري افزودند: رئيس جمهور ثروت عظيم ملي يعني بودجه _ امکانات و مديريتهاي سطوح مختلف کشور را در اختيار دارد و مي تواند با مديريت صحيح و مبارزه واقعي با فساد ، اين ثروت عمومي را افزايش دهد و آثار آن را در زندگي مردم، جاري سازد.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي مباحث خود درباره انتخابات تاکيد کردند: انتخابات رياست جمهوري بدلايلي که مطرح شد، بسيار مهم است بنابراين لازم است مردم از همين حالا بفکر 27 خرداد باشند و با تفحص در ميان نامزدهايي که بطور رسمي معرفي مي شوند ، به انتخابي هوشمندانه و آگاهانه دست بزنند و فردي با کفايت، شجاع، با اخلاص، با نشاط، داراي روح مردمي، مومن به مرد م و نيروي مردم، معتقد به حق مردم و مومن به ارزشها و آرمانهاي انقلاب را انتخاب کنند تا راي سهمگين و اراده مستحکم و عزم راسخ ملت، زمينه مساعدي را براي آبادي کشور و دفع دشمنان فراهم سازد.
رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان، با اشاره به تهديدات اخير دولتمردان امريکايي افزودند: ملت و مسوولان ما در 26 سال اخير به زبان خشن و تهديد آميز دشمن عادت کرده اند و اکنون نيز ضمن حفظ هوشياري کامل، به اين جنجالها، بي اعتنا مي مانند و به انجام وظايف خود در راه پيشرفت کشور ادامه مي دهند.
ايشان، دروغهاي مقامات آمريکا يي در باره تلاش ايران براي ساخت بمب اتمي را يادآوري کردند و افزودند: امريکايي ها بخوبي مي دانند که توليد بمب اتم در ايران افسانه است و هيچ واقعيتي ندارد، آنها در واقع از شکل گرفتن ايران قدرتمند- مستقل اسلامي، پيشرفته و برخوردار از فناوريهاي مدرن نگرانند و سعي مي کنند با جاروجنجال راه پيشرفت ملت ايران را سد کند و اين کشور را هميشه نيازمند خود نگه دارند اما ملت ايران برخورداري از انرژي و فناوري مدرن هسته اي را حق خود مي داند و از اين حق نمي گذارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به استفاده امريکايي ها از بمب اتم براي نابود کردن ملتها، افزودند: اينجور کارها فقط از دولتمردان امريکايي بر مي آيد و ما دنبال توليد بمب اتم نيستيم چرا که اسلام به ما اجازه نمي دهد حتي با دشمنانمان اينگونه برخورد کنيم .
ايشان با انتقاد از کساني که با تکرار حرفهاي دشمن، تاکيد ملت ايران براستفاده از انرژي هسته اي را نادرست مي دانند افزودند: انرژي هسته اي فقط بهانه است اگر اين بهانه هم نباشد امريکايي ها براي توطئه چيني بر ضد ملت ايران مسائل ديگري همچون حمايت از تروريسم و نقض حقوق بشر را بهانه مي کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به جنايات نظاميان امريکايي در ابوغريب، گوانتانامو و نيز نقض آشکار و مستمر حقوق بشر در امريکا افزودند: کساني پرچم حقوق بشر را در دست گرفته اند و ملت بزرگ ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي کنند که بزرگترين نقض کنندگان حقوق بشر هستند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بي اعتنايي ملت و مسوولان ايراني به تهديدات امريکا خاطرنشان کردند: البته ما مثل دولتمردان امريکا جنگ طلب نيستيم اما اگر پاي عزت ملت و منافع کشور به ميان آيد مسوولان ايران نيز مثل آحاد ملت و برخلاف دولتمردان امريکا اهل فداکاري هستند و اگر تجربه تلخي براي ملت پيش آيد بنده نيز لباس رزم مي پوشم و آماده فداکاري مي شوم.
ايشان همبستگي و اتحاد ملت ، مشارکت عمومي و اعتصام به ريسمان الهي را مهم ترين سلاح ملت ايران براي خنثي سازي توطئه ها و تهديدات دشمن دانستند و با اشاره به اعلام دولتمردان امريکايي مبني بر سرمايه گذاري براي ايجاد اپوزيسيون در ايران خاطرنشان کردند: امريکاييها بيخود به نفوذيها و مزدوران خود در ايران دل نبندند زيرا کساني که مي خواهند با پول امريکا، منافع بيگانگان را در اين کشور دنبال کنند و ضمنا قيافه اپوزيسيون هم بگيرند در چشم ملت ايران منفورترين انسانها به شمار مي آيند.
در آغاز اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در استان و توليت استان قدس رضوي ضمن خير مقدم به رهبر معظم انقلاب گزارشي از عملکرد استان قدس در سال 83 بيان کرد .
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /