پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار رئيس و نمايندگان مردم در مجلس خبرگان، مسئله اساسى كشور را چالش نظام جمهورى اسلامى ايران در چارچوب نظم نوين اسلامى با نظم نوين جهانى كه از سوى قدرتهاى استكبارى براى سلطه بر جهان طراحى شده، دانستند و تصريح كردند: در چنين شرايطى بيدارى و هوشيارى مردم و مسؤولان مهمترين وظيفه است و حضور همراه با احساس مسؤوليت و بصيرت در مقاطع تعيين كننده همچون انتخابات بسيار راهگشا خواهد بود.
ايشان با اشاره به تبليغات گسترده امريكا بر ضد جمهورى اسلامى ايران، علت آنرا ناتوانى آنها در مقابله با نظام اسلامى برشمردند و افزودند: جمهورى اسلامى كه براساس تفكر دينى و اسلامى شكل گرفته و همچون شجره طيبه اى ريشه دوانيده و در جهان اسلام مورد توجه ويژه ملتهاى مسلمان قرار گرفته، برنامه ريزيها و محاسبات قدرتهاى سلطه گر جهانى براى برقرارى نظام مادى مورد نظرشان را دچار مشكل كرده لذا از اين واقعيت در هراس و سراسيمه هستند.
مقام معظم رهبرى با اشاره به بروز برخى اميدهاى واهى در سالهاى اخير درخصوص حركت نظام اسلامى بسوى سياستهاى جهانى مورد نظر قدرتهاى استكبارى و حل شدن تدريجى در نظام بين المللى مادى خاطرنشان كردند: تدوين سند چشم انداز بيست ساله كشور كه در آن هدف نهايى، تبديل ايران به كشورى توسعه يافته با هويت اسلامى و انقلابى و الهام بخش در جهان اسلام عنوان شده، تمام اميدهاى آنها را به يأس مبدل كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى هدف از طرح امريكايى خاورميانه بزرگ را تسلط بر منطقه پُربهره و پرسرمايه خاورميانه با محوريت رژيم صهيونيستى دانستند و افزودند: امريكاييها مى خواهند نظام مورد نظر خود را با محوريت رژيم صهيونيستى و حضور دولتهاى بظاهر منتخب ولى تحت سلطه، محقق كنند و بر اين منطقه بطور كامل مسلط شوند اما اين آرزويى است كه امريكاييها به آن نخواهند رسيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بيدارى ملتهاى مسلمان را مهمترين عامل عدم تحقق اين آرزو برشمردند و تأكيد كردند: در داخل كشور نيز بيدارى مردم بويژه در انتخاب رئيس جمهور كه بايد فردى معتقد به انقلاب و ارزشهاى انقلابى و اسلامى و داراى توان، نشاط و قدرت تحرك بالا باشد، در سرعت حركت كشور بسوى اهداف چشم انداز بسيار مهم و تأثيرگذار است.
حضرت آيت الله خامنه اى تحقق پيشرفت همه جانبه كشور را نيازمند زمان دانستند و خاطرنشان كردند: البته تحرك و كارآمدى فردى كه در رأس مديريت اجرايى كشور قرار مى گيرد و افرادى كه وى انتخاب خواهد كرد در سرعت اين حركت و بوجود آمدن احساس پيشرفت در مردم بسيار مؤثر است.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنان خود، مجلس خبرگان را يك مجموعه استثنايى در كشور ارزيابى كردند و افزودند: منتخب بودن اعضاى اين مجلس از جانب مردم و حضور علما و بزرگان دين و جمعى از مسؤولان رده بالاى كشور در مجلس خبرگان دو عامل اصلى جايگاه ويژه اين مجلس است لذا نمايندگان آن بايد در مواردى كه به يك تصميم و نظر قطعى مى رسند، آنرا با صراحت به مردم اعلام و از مسؤولان مطالبه نمايند.
در اين ديدار آيت الله مشكينى رئيس مجلس خبرگان در سخنانى با اشاره به برخى آيات قرآن و احاديث بر اهميت جايگاه عقل و علم و رابطه ايمان با عمل صالح تأكيد كرد و گفت: عمل به دستورات خداوند و پرهيز از منهيات پروردگار بالاترين درجه ايمان و يقين است و انسان براى بررسى وضعيت درونى خود بايد ميزان عمل به دستورات الهى و دورى از منهيات خداوند را ملاك قرار دهد.
وى همچنين با اشاره به جايگاه ايران در دنيا و مواهب مادى و معنوى كشور، وظيفه سنگين مسؤولان در قبال نعمت هاى الهى را يادآور شد.
آيت الله امينى نايب رئيس مجلس خبرگان نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشى از نشست اخير منتخبان مردم در مجلس خبرگان گفت: طى دو روز جلسه علاوه بر ارائه عملكرد دبيرخانه و كميسيونها، 16 نفر از نمايندگان ديدگاههاى خود را در مورد مسائل مختلف داخلى و بين المللى بيان كردند و چند تن از مسؤولين هم برخى مباحث اقتصادى و سياسى روز را ارائه نمودند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /