پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و مسؤولان نيروى انتظامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار جمع زيادى از فرماندهان و مسؤولان نيروى انتظامى، اين نيرو را مظهر اقتدار، رحمت و عطوفت نظام دانستند و تأكيد كردند: مهمترين وظيفه نيروى انتظامى جمع كردن بين ايستادگى بر قانون و اجراى بدون تبعيض آن و برخورد مهربانانه با مردم و انعطاف در موارد لازم است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اقتدار معنوى، اقتدارى تأثيرگذار و ماندگار است، افزودند: نيروى انتظامى علاوه بر اقتدار ظاهرى كه بايد بدور از خشونت و تندخويى باشد، بايد با برقرارى ارتباط صميمى با مردم، اقتدار معنوى را بيش از پيش تقويت نمايد.
فرمانده كل قوا با اشاره به انعكاس رفتار پليس در جامعه بعنوان رفتار نظام خاطرنشان كردند: فرماندهان و مسؤولان نيروى انتظامى بايد بر رعايت و تقويت اخلاق و تقوا در ميان عوامل اين نيرو در سطوح مختلف همت گمارند.
حضرت آيت الله خامنه اى با قدردانى از خدمات و تلاش هاى نيروى انتظامى و فرماندهان، وضعيت اين نيرو را نسبت به گذشته مطلوب تر توصيف و خاطرنشان كردند: فرماندهان و كاركنان نيروى انتظامى ضمن قدر دانستن وظيفه مهم حفظ امنيت و آرامش جامعه، و راضى نشدن به هيچ حدى براى خدمت به مردم، بايد بگونه اى عمل نمايند كه مردم و بويژه افراد مظلوم همواره احساس كنند چشم بينا و دست قدرتمندى حامى آنان است.
ايشان در پايان بر لزوم استفاده بيش از پيش از روشهاى علمى براى مقابله با ناهنجاريهاى اجتماعى، فساد و بى نظمى در جامعه تأكيد كردند.
در ابتداى اين ديدار سردار سرتيپ قاليباف فرمانده نيروى انتظامى ضمن ارائه گزارشى از همايش سالانه فرماندهان اين نيرو، از تلاش براى تثبيت نظم اجتماعى، بالا بردن سطح دانش و آگاهى فرماندهان و كاركنان، حمايت از مردم و افراد مظلوم و مقابله قاطع با قانون شكنان بعنوان اهداف نيروى انتظامى براى كارآيى بيشتر جهت تأمين امنيت و آرامش مردم ياد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /