پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى اتحاديه انجمن‏هاى اسلامى دانشجويان مستقل دانشگاهها

رهبر معظم انقلاب ظهر امروز در ديدار اعضاى اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان مستقل دانشگاهها نسل جوان دانشگاهىِ متدين را بهترين، قابل اعتمادترين و كارآمدترين عناصر انسانى براى انجام دادن كارهاى بزرگ خواندند و افزودند: اين نسل جوانِ آگاه و خوش عاقبت، مؤثرترين عنصر شكل دهنده هويت و تاريخ ملت ايران است.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى انسجام و تعميق نظرى و نيز پيگيرى منطقى، اصولى و مجدانه را، براى تحقق شعارها، آرمانها و ايده ها، كاملاً ضرورى برشمردند و با تأكيد بر توجه كامل به خودسازى اخلاقى و دينى افزودند: عبور از صراط پرفراز و نشيب اين جهان، نيازمند تقوا و خودسازى مستمر و توصيه متقابل برادران دينى به يكديگر است.
رهبر معظم انقلاب با انتقاد شديد از سخنان برخى مقامات امريكايى درباره مجاز بودن دخالت در ديگر كشورها افزودند: ملتهاى مستقل با هجوم پنهان و آشكار نظام سلطه روبرو هستند چرا كه دولتمردان امريكايى تصور مى كنند كدخداى دهكده جهانى اند و همه ملتها بايد از خواستهاى آنان اطاعت كنند.
ايشان، خاورميانه را يكى از نقاط اساسى چالش بزرگ جهانى خواندند و در تبيين استعمار فرانوينى كه در حال شكل گيرى در منطقه است افزودند: امريكايى ها در تحقق نقشه كاملاً استكبارى خاورميانه بزرگ، درصددند حكومتهايى را در خاورميانه روى كار بياورند كه داراى بزك دمكراسى باشند و در عين حال صددرصد در پنجه سياستهاى امريكا و كمپانيهاى سرمايه دارى غرب باشند و متأسفانه برخى كشورهاى خاورميانه نيز كه طعمه همين دام هستند به واشنگتن در تحقق اين اهداف شوم كمك مى كنند.
رهبر معظم انقلاب، جوهره چالش موجود در جهان را تلاش سرمايه داران صاحب قدرت براى سيطره بر سراسر جهان خواندند و افزودند: جنگ فقر و غنا كه امام بزرگوار، سالها پيش مطرح كردند، واقعيتى است كه اين روزها، كاملاً ملموس است.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى با اشاره به استفاده نظام سلطه از ابزارهاى رسانه اى و هنر براى تحقق استعمار فرانو و سيطره كامل بر جهان تأكيد كردند با وجود همه تلاشهاى سلطه گرانه، امريكا در تحقق اهداف خودناكام خواهد ماند به شرط آنكه ملتها با آگاهى، افزايش قدرت تحليل و عزم راسخ در صحنه مقابله با نظام سلطه حاضر باشند.
ايشان ناكامى امريكا در 26 سال توطئه برضدجمهورى اسلامى و ملت ايران را دليل آشكارى بر نتيجه بخش بودن آگاهى و ايستادگى ملتها خواندند و خاطرنشان كردند پيشرفتهاى بزرگ ملت ايران در زمينه هاى مختلف علمى، فن آورى، سياسى، اقتصادى، اجتماعى و ديگر عرصه ها نشان مى دهد كه اگر ملتى با وحدت و انسجام و آگاهى، براستقلال و آرمانهاى خويش ايستادگى كند امريكا قادر به هيچ كارى نخواهد بود.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى، خارج كردن ملت ايران از صحنه را مهم ترين هدف فشارها و تحركات اخير امريكا دانستند و افزودند: آنها تلاش مى كنند با ايجاد فضايى شبه ناك، ملت ايران را به اين احساس برسانند كه نبايد و يا نمى تواند در مقابل نظام سلطه بايستد تا آنوقت زمينه براى تحقق اهداف استكبار در ايران فراهم شود، بنابراين همه دلسوزان بايد در مقابله با اين هدف امريكا، منطق مستحكم ايستادگى و پايدارى را در افكار عمومى گسترش دهند و تعميق ببخشند.
رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر لزوم تقويت علم و دانش در كشور خاطرنشان كردند: امروز دانش به ابزار عمده سيطره غرب بر جهان تبديل شده است و ريشه اى ترين كار در كشور، اين است كه جايگاه و قدرت علمى ايران را تا مى توانيم ارتقاء ببخشيم كه در اين زمينه، دانشگاهها، مسئوليت سنگينى دارند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى با اشاره به خشم مستكبران از پيشرفت علمى ايران در فناورى هسته اى افزودند: امريكا و اروپا با وجود اختلافاتشان، در فشار به ايران براى دست برداشتن از غنى سازى اورانيوم، همراه و هم جهت هستند چرا كه غنى سازى، راهى بسوى پيشرفت علمى است و اگر ملتى بتواند اين راه را طى كند، تلاشهاى مستكبران در مقابل او، كم اثر مى شود.
ايشان تلاش براى عقب نگه داشتن ملت ايران را از ديگر دلايل مخالفت امريكا و اروپا با پيشرفت دانش فناورى در ايران برشمردند و افزودند: نظام اسلامى به بركت پشتوانه مردمى، در مقابل اين فشارها مى ايستد و با حركت به سمت عدالت اجتماعى و ديگر آرمانهاى خود، كشورى نو و مستحكم مى سازد كه در آن همه مردم از امكانات زندگى برخوردار باشند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى، وحدت ملت ايران را يگانه راه تحقق اهداف ملى برشمردند و با اشاره به انتخابات آتى رياست جمهورى افزودند: نقش دولت و نقش رئيس جمهور در پيمودن قاطع راه پيشرفت و تحقق اهداف انقلاب، نقشى بسيار اساسى است و يك قوه مجريه سالم و كارآمد مى تواند در حل مشكلات، كاملاً مؤثر واقع شود بنابراين در انتخابات آينده بايد چشم ها را باز كرد و از خدا كمك خواست تا از آزمايش پرهيجان و دشوار انتخابات، سربلند بيرون آمد.
در اين ديدار پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى آقاى امينى دبير اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان مستقل دانشگاهها برتداوم تلاش دانشجويان و دانشگاهيان براى تحقق اهداف انقلاب تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /