پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نخست وزير پاكستان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار آقاي شوكت عزيز نخست وزير پاكستان و هياٌت همراه، با اشاره به پيوند هاي عميق ديني، فرهنگي و تاريخي دو ملت ايران و پاكستان، روابط دو ملت را همواره تابعي از روابط قلبي و فكري دو ملت ارزيابي و تاٌكيد كردند: اينگونه ارتباطات دو كشور زمينه ساز همكاريهاي بسيار گسترده در بخشهاي مختلف است كه بايد در اين جهت تلاشهاي بيشتري انجام گيرد.
ايشان با تاٌكيد بر اينكه همكاري دو جانبه و چند جانبه كشورهاي منطقه موجب افزايش اقتدار اين كشورها مي شود، خاطر نشان كردند: سياستهاي بيگانگان در تعارض با همكاريهاي منطقه اي كشورها است اما سياستهاي بيگانگان پايدار نيست و كشورهاي منطقه بايد بطور طبيعي در كنار يكديگر باقي بمانند و همواره همكاري نمايند.
ايشان با اشاره به اقدام دولت پاكستان در مبارزه با درگيريهاي فرقه اي آنرا اقدامي صحيح دانستند و افزودند: البته براي مقابله با درگيريهاي فرقه اي بايد بدنبال ريشه و عوامل سود برنده از آن بود زيرا شيعيان و اهل سنت قرنها بصورت مسالمت آميز در شبه قاره و ايران در كنار يكديگر زندگي كرده اند.
مقام معظم رهبري مبارزه با تروريسم را اقدامي صحيح، حكيمانه و اسلامي خواندند و تاكيد كردند: تروريسم پديده خطرناك و مسري است كه بايد با آن مقابله كرد اما ادعاي آمريكاييها مبني بر مبارزه با تروريسم مورد قبول ما نيست زيرا آنها برخورد دوگانه و تبعيض آميز دارند و از رفتارهاي تروريستي صهيونستها و برخي گروههاي تروريستي حمايت مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص مسائل هسته اي ضمن اظهار اميدواري براي حل اين مسائل از طريق مذاكره و گفتگو تصريح كردند: گفتگو به معناي تحميل حرف يك طرف به طرف مقابل نيست و اگر غربيها اصرار داشته باشند كه هيچ كشوري به غير از آنها امكان برخورداري از دانش هسته اي را نداشته باشد، اين يك حرف زور و غير منطقي است كه ما اين حرف را بطور قاطع رد مي كنيم.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاٌكيد بر اينكه دستيابي به دانش هسته اي از لحاظ اقتصادي، علمي و فني، مسائل زيست محيطي و همچنين خود اتكايي به منظور اداره نيروگاههاي هسته اي، براي جمهوري اسلامي ايران بسيار مهم است، افزودند: غربيها در بيان دليل خود براي مخالفت با دستيابي كشورهاي ديگر به دانش هسته اي مي گويند ما به كشورهاي ديگر در خصوص عدم ساخت سلاح هسته اي اطمينان نداريم كه در اين صورت بايد گفت، ما هم به آنان اطمينان نداريم زيرا تجربه تاريخي در قرن اخير نشان داده خطر استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي از جانب آنها بسيار زياد است همانگونه كه حتي در عراق از بمب هاي اتمي ضعيف شده استفاده كردند.
ايشان همچنين در پايان با استقبال از طرح لوله گاز از آن به عنوان خط لوله صلح ياد و اظهار اميدواري كردند: هرچه زودتر مقدمات اجراي اين طرح فراهم شود.
در اين ديدار كه آقاي عارف معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي شوكت عزيز نخست وزير پاكستان ضمن ابزار خرسندي از ديدار با مقام معظم رهبري به مذاكرات خود در ايران اشاره كرد و گفت: دراين مذاكرات در زمينه هاي مختلف از جمله خط لوله گاز، حمل و نقل، تجارت، ارتباطات بانكي و سرمايه گذاري بحث و گفتگو شد كه نتايج خوبي به همراه داشت.
وي با قدرداني از حمايت هاي دولت و ملت ايران از پاكستان، به تلاشهاي اين كشور براي مقابله با اختلافات مذهبي و همچنين مبارزه با تروريسم اشاره كرد و افزود: نيروهايي در منطقه حضور دارند كه تمايلي به بر قراري صلح و ثبات در منطقه ندارند و ايران و پاكستان براي مقابله با اين چالش ها بايد با يكديگر همكاري نمايند.
نخست وزير پاكستان همچنين اظهار اميدواري كرد مسائل هسته اي ايران از طريق مذاكره حل و فصل شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /