پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جامعه اسلامى دانشجويان

رهبر معظم انقلاب ظهر امروز در ديدار جامعه اسلامى دانشجويان تحرك و نشاط، توانايى، قدرت فراگيرى و نوآورى و بهره مندى از پاكيزگى باطنى و درونى را از جمله ويژگيهاى جوانى برشمردند و افزودند: هنگامى كه خصوصيات جوانى با ويژگيهاى دانشجويى و محيطهاى دانشگاهى و ايمان و تقواى الهى در هم آميخته مى شود تركيب بسيار ممتاز و كاملاً تأثيرگذارى بوجود مى آيد كه نعمتى الهى است و بايد آن را حفظ كرد.
ايشان با اشاره به مظلوميت تاريخى ملت ايران افزودند: الان هم ملت ايران و جمهورى اسلامى بعلت اعلام حمايت از مظلومان و مقابله با ستمگران مورد هجوم ظالمان جهانى قرار دارد و آنها در يك نبرد واقعى و غيرنظامى تلاش مى كنند از هر راه ممكن قدرت پيشرفت و ابتكار را از ملت با استعداد ايران بگيرند و او را از هستى ساقط كنند اما ملت ايران نه تنها با زورگويان جهانى مقابله مى كند بلكه دنياى اسلام را هم به اين باور رسانده است كه مقابله پيروزمند با استكبار امكان پذير است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به استقبال پرشور ملتها از مقامات عاليرتبه ايران از جمله در سفر اخير رئيس جمهور به كشورهاى افريقايى افزودند: رمز استقبال بياد ماندنى ملتها از مسؤولان ايرانى - جذابيت آرمانهاى انقلاب اسلامى - حمايت ملت ايران از مظلومان و پايدارى اين ملت در مقابل سيطره استكبار است كه بيارى پروردگار اين استقامت تاريخ ساز به همت ملت و مسؤولان كشور ادامه خواهد يافت.
رهبر معظم انقلاب با تشريح سرنوشت ملتهاى مختلف در دوران استعمار كهنه و نو افزودند: مستكبران با ورود به مرحله اسعمار فرانو با استفاده از ابزارهاى تبليغى و تأثيرگذارى روحى روانى بر روى آحاد ملتها - خريدن عناصر زبده و فعال و تأثيرگذار جوامع و روشهاى پيچيده ديگر، همان اهداف استعمارى قديم را دنبال مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تشبيه امريكا به يكى از سرهاى بزرگ اژدهاى هفت سر استكبار افزودند: مغز هدايتگر اين اژدها كمپانى ها و سرمايه داران صهيونيست و غيرصهيونيست هستند كه براى تأمين منافع خود رئيس جمهور فعلى امريكا را برسركار آورده اند.
ايشان خاطرنشان كردند: بوش پنجمين رئيس جمهور امريكاست كه مى خواهد ملت ايران و جمهورى اسلامى را ريشه كن كند اما - هر قدر كه كارتر - ريگان - بوش پدر و كلينتون توانستند او هم خواهد توانست.
رهبر معظم انقلاب پيشرفت هاى ملت ايران را در برخى عرصه ها واقعاً شگفت انگيز خواندند و افزودند: اين پيشرفتها حقيقتاً دنيا را متوجه ايران كرده اما بايد توجه داشت كه تحقق كامل اهداف انقلاب - نيازمند كار و تلاش بى وقفه و همگانى چندين نسل متوالى است.
ايشان نسل جوان دانشگاهى را مديران و سازندگان حال و آينده كشور برشمردند و افزودند: جوانان مؤمن و صالح در اين راه تكاليف سنگينى بر عهده دارند.
حضرت آيت الله خامنه اى محيط دانشجويى را محيط روشنفكرى، نوانديشى و آينده نگريهاى آرمانگونه خواندند و خاطرنشان كردند: بى خبرى از سياست و اقتصاد و اجتماع و بى اطلاعى از تحولات داخلى و خارجى در محيطهاى دانشجويى بى معناست.
حضرت آيت الله خامنه اى جهت گيرى صحيح را باعث قوام، استحكام و تعميق تشكلهاى دانشجويى خواندند و با اشاره به ضرورت حفظ انسجام، همكارى و برادرى در اين تشكلها افزودند: علم و تحقيق - بينش سياسى - آگاهى از وضع جامعه - تحرك و نشاط جوانى - توجه و تكيه بر پروردگار و اميد به آينده - زمينه ساز تحقق نقش بسيار مهم دانشجويان در سرنوشت حال و آينده كشور است.
در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب آقاى شمشيرى دبير جامعه اسلامى دانشجويان مطالبى بيان كرد.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /