پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور افغانستان

رهبر معظم انقلاب اسلامى، عصر امروز در ديدار رئيس جمهور افغانستان برخورد كاملاً صميمانه و برادرانه ملت و مسؤولان ايران را با ملت افغانستان، ناشى از دين و تاريخ و فرهنگ و زبان مشترك دو كشور خواندند و از شكل گيرى دولت قانونى افغانستان و حركت اين كشور در مسير نظام مندى ابراز خرسندى كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى ملت افغانستان را ملتى بشدت پايبند دين اسلام، استقلال طلب - ضد بيگانه و برخوردار از استعدادهاى فراوان دانستند و افزودند: امريكايى ها بعلت ناتوانى در درك فرهنگ عميق ملت افغانستان فكر مى كنند در اين كشور جاى پايى پيدا كرده اند اما بدون شك ملت افغانستان سرانجام هويت ملى و عزت شايسته خويش را بدست خواهد آورد و بر سرنوشت خود كاملاً حاكم خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاشهاى بيگانگان براى ايجاد اختلاف ميان ايران و افغانستان خاطرنشان كردند: بايد در همه زمينه ها از جمله زمينه هاى مرزى مراقبت كرد تا طرحهاى تفرقه انگيز دشمنان ايران و افغانستان به سرانجامى نرسد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تجليل از مجاهدتهاى ملت و مجاهدان افغان خاطرنشان كردند: بايد قدر مجاهدين را دانست و از آنان در حركت براى بازسازى و پيشرفت افغانستان استفاده كرد.
ايشان با ابراز خرسندى از تصميم دولت افغانستان براى مبارزه جدى با توليد مواد مخدر و حل مسئله آب هيرمند افزودند: وجود افغانستانى آباد، امن و با ثبات به نفع همه كشورهاى منطقه است و دولت و ديگر مسؤولان ايرانى ضمن ادامه كمك به حركت ملت افغانستان براى دستيابى به پيشرفت و ثبات كامل، گسترش همه جانبه مناسبات با اين كشور را بطور جدى پيگيرى مى كنند.
در اين ديدار كه آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت آقاى حامد كرزاى با ابراز خرسندى فراوان از ديدار با رهبر معظم انقلاب گفت: كمكهاى صميمانه جمهورى اسلامى و ملت ايران، در حافظه تاريخى ملت افغانستان، جاودان شده است و ما هميشه قدردان اين كمكها خواهيم بود.
رئيس جمهور افغانستان با اشاره به حضور مردم اين كشور در روند بازسازى - تدوين قانون اساسى و انتخابات رياست جمهورى گفت: با تكيه بر حضور مردم و كمكهاى جامعه بين المللى بويژه جمهورى اسلامى ايران، آينده نوين افغانستان را رقم خواهيم زد.
آقاى كرزاى با اشاره به اعتقاد دولت افغانستان درباره حق طبيعى ايران در استفاده از آب هيرمند و اقداماتى كه در اين زمينه صورت گرفته است افزود: مردم افغانستان بعلت اميدوارى به آينده، از تصميم جدى دولت براى مبارزه با كشت خشخاش و توليد مواد مخدر استقبال كرده اند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /