پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور آذربايجان

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در ديدار آقاى الهام عليف رئيس جمهورى آذربايجان با ابراز خرسندى از روند گسترش مناسبات دو كشور افزودند چشم انداز بلندمدت روابط دو كشور، روشن و اميدوار كننده است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به ارتباطات ديرينه مردم دو كشور، خاطرنشان كردند: ما در بسيارى از زمينه ها، يكسان و متحد هستيم و بايد ارتباطات و مناسبات را در همه عرصه ها از جمله سياسى - امنيتى - اقتصادى - تجارى و فرهنگى گسترش دهيم.
ايشان توسعه روابط تهران - باكو را ضامن منافع دو كشور خواندند و با اشاره به قابل اعتماد نبودن امريكايى ها افزودند: ايران و جمهورى آذربايجان هميشه در كنار يكديگر خواهند بود و نبايد اجازه داد اين روابط خوب تحت تأثير سياستهاى بيگانگان قرار گيرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با آرزوى پيشرفت براى جمهورى آذربايجان افزودند: ما به مردم جمهورى آذربايجان بشدت علاقمند هستيم و معتقديم همه مسائل موجود از جمله مسئله خزر را مى توان برادرانه حل و فصل كرد. در اين ديدار كه آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت رئيس جمهورى آذربايجان با ابراز خرسندى فراوان از سفر به ايران اعلام كرد روابط دو كشور در روندى اطمينان بخش در حال گسترش است و هيچ جريانى نمى تواند به آن خللى وارد كند.
آقاى الهام عليف با اشاره به نتايج عينى و مثبت سفرهاى متقابل مقامات ايران و جمهورى آذربايجان گفت: اسنادى كه فردا در تهران امضا خواهد شد، توسعه مناسبات تهران - باكو را شتاب بيشترى مى بخشد رئيس جمهورى آذربايجان افزود: گسترش روابط با ايران در همه سطوح و در همه زمينه ها از اصول سياست ملى ماست.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /