پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

برگزاري آخرين مرحله از رزمايش پيروان ولايت در حضور رهبر معظم انقلاب

آخرين مرحله از رزمايش پيروان ولايت صبح امروز در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا در يكي از مناطق عمومي رزمايش در جنوب كشور برگزار شد...
در اين مرحله از رزمايش پس از شناسايي تحركات دشمن فرضي و اقدام آن در هلي‌برن نيرو، يگان‌هاي واكنش سريع ارتش جمهوري اسلامي ايران وارد عمل شدند و ضمن انجام عمليات كمين و ضدزره، نيروها و مواضع دشمن فرضي هدف آتش سنگين و پر حجم توپخانه، ادوات و زرهي نيروي زميني ارتش كه در پوشش و استتار كامل بودند قرار گرفت و همزمان جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش نيز اقدام به بمباران مواضع آنان كردند. همچنين موشك‌هاي دوش پرتاب ارتش مواضع و تجهيزات و بالگرد‌هاي دشمن فرضي را هدف قرار دادند.
در اين مرحله از رزمايش ضمن اجراي تاكتيك‌‌هاي مختلف جنگ نامتقارن چندين فروند موشك زمين به هوا و همچنين موشك‌هاي زمين به زمين نازعات نيز شليك شد.
همزمان با اجراي مرحله پاياني رزمايش پيروان ولايت، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با حضور در ديدگاه از نزديك در جريان رزمايش قرار گرفتند و فرماندۀ نيروي زميني ارتش و فرماندۀ رزمايش توضيحات لازم را ارائه كردند.
قبل از شروع مرحله پاياني رزمايش حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اتاق توجيه رزمايش حضور يافتند و امير سرلشگر سليمي فرمانده كل ارتش با بيان گزارشي از اهداف برگزاري رزمايش پيروان ولايت گفت:‌ در اين رزمايش كه بزرگترين رزمايش ارتش جمهوري اسلامي ايران است ضمن طراحي و اجراي عمليات جنگ نامتقارن، تلفيق جنگ‌هاي منظم و غيرمنظم، انجام جنگ ضد زره و اجراي آموزش‌هاي نوين بر اساس شيوه جنگي جديد ارتش، ميزان ورزيدگي فرماندهان و كيفيت اجراي آموزش‌ها از جانب يگان‌هاي مختلف مورد ارزيابي قرار گرفت.
امير سرتيپ محمدي فر و امير سرتيپ قوامي فرماندهان نيروهاي زميني و هوايي ارتش نيز به هنگام اجراي مرحله پاياني رزمايش چگونگي عمليات يگان‌هاي مختلف زميني و هوايي را در اين رزمايش بيان كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از پايان مراحل مختلف رزمايش پيروان ولايت در سخنان كوتاهي، ضمن عرض تسليت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع)، ايشان را محور و كانون دانش و همچنين ايستادگي در راه خدا توصيف و خاطرنشان كردند: اين دو ويژگي در مسائل نظام و چنين رزمايش عظيمي نقش زيادي دارند و بايد همواره مورد اهتمام باشند.
فرمانده كل قوا رزمايش پيروان ولايت را از ابعاد مختلف، در مجموع خوب و قابل تقدير دانستند و افزودند: برگزاري اين گونه رزمايش‌ها موجب تحرك، نشاط و آمادگي بيش از پيش نيروها و يگان‌هاي مختلف مي‌شود و سپاه و ارتش بايد برگزاري چنين رزمايش‌هايي را در برنامه كاري خود داشته باشند.
ايشان با اشاره به تاكيتك‌هاي بكارگيري شده در اين رزمايش بر لزوم حفظ ارتباطات يگان‌ها و سرعت عمل در شيوه نوين جنگي و همچنين استفاده از ابتكارات و روش‌هاي جديد تاكيد كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي امروز همچنين در منطقه رزمايش از برخي تجهيزات و ادوات زرهي و رزمي يك بيمارستان صحرايي مجهز به تمام امكانات پزشكي كه به دست متخصصان ارتش جمهور اسلامي ايران طراحي و ساخته شده بازديد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /