پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولين نظام و جمعى از اقشار مردم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار مسؤولين نظام و جمعى از قشرهاى مختلف مردم، با اشاره به تواناييها و قدرت دنياى اسلام تصريح كردند: دنياى اسلام بايد باور كند كه با اتكاء به تواناييهاى بالقوه و حركت در مسير دستورات پيامبر اسلام (ص) و وحدت كلمه مى تواند قدرت عظيم خود را باز يابد و در مقابل ظلم و زورگويى دشمنان بايستد.
ايشان با تبريك عيد سعيد فطر، از اين روز بعنوان، ذخيره، شرف و كرامت براى پيامبر(ص) و مايه گسترش ميراث معنوى آن حضرت ياد كردند و افزودند: امت اسلامى آن هنگامى مى تواند عيد سعيد فطر را عيد واقعى خود بداند كه با عمل به توصيه هاى پيامبر اسلام (ص) در جهت برطرف كردن دردهاى بزرگ خود گام بردارد.
مقام معظم رهبرى، مهمترين مشكل كنونى جهان اسلام را تفرقه و نداشتن اتحاد كلمه ارزيابى و خاطرنشان كردند: آنچه كه باعث مى شود قدرتهاى جهانى صريحاً در مقابل دنياى اسلام با يك پنجم جمعيت دنيا و با امكانات گسترده مادى و معنوى، بايستند و موضع گيرى نمايند، ضعف و سستى مسلمانان و اختلافات آنان است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به جنايات دنياى استكبار در فلسطين اشغالى و همچنين عراق و كشتار روزانه مردم و اهانت به اين دو ملت مسلمان تأكيد كردند: در چنين شرايطى، دنياى اسلام و دولتهاى اسلامى به تماشاچى بيطرفى تبديل شده اند كه بسيار تأسف بار است.
ايشان با تأكيد بر اينكه سياست دنياى استكبار، مقابله با كشورهاى اسلامى است و هر كشور اسلامى كه از خود ضعف نشان دهد نابود خواهد شد، تصريح كردند: براساس دستور اسلام تنها راه عزت مندى مسلمانان، ايستادگى همراه با شجاعت، قدرت و وحدت است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به اتهامات و بهانه هاى گوناگون قدرتهاى استكبارى در برابر جمهورى اسلامى ايران تأكيد كردند: برغم همه تهديدها ملت ايران به بركت اسلام، با شجاعت و صلابت در مقابل فشارها ايستاده است.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان، مسؤولان را به قدرشناسى اين ملت بزرگ و تاريخ ساز توصيه و خاطرنشان كردند: مسؤولين بايد با اخلاص و با تمام توان براى خدمت به اين مردم تلاش نمايند.
در ابتداى اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين خاتمى رئيس جمهور نيز در سخنانى با تبريك عيد سعيد فطر، به شكوه و عظمت نماز عيد فطر در دنياى اسلام اشاره كرد و گفت: ما خواستار اقتدار و استقلال مى باشيم و اين اقتدار و استقلال نه براى تجاوز، بلكه براى صلح خواهى و مهرورزى و بناى جامعه اى مبتنى بر ايمان، آگاهى، فناورى، پيشرفت، عدالت و به رسميت شناختن حق مردم بر سرنوشت خويش است.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به اوضاع اسف بار فلسطين و عراق اظهار اميدوارى كرد: روزى فرا برسد كه دنياى اسلام با وحدت كلمه و آگاهى يكپارچه در مقابل ظالمان و زورگويان بپاخيزد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /