پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران، با بيان فرازهايى از سخنان حضرت اميرالمؤمنين (ع) در نهج البلاغه درباره ايمان خاطرنشان كردند: ايمان پايه عمل و حركت انسان است و طبيعت ايمان دينى بگونه اى است كه عمل صالح را بدنبال مى آورد.

ايشان با اشاره به رابطه و تأثير متقابل ايمان و عمل صالح افزودند: براساس فرمايش حضرت على (ع) ، صبر و استقامت، يقين، عدل، و جهاد چهار پايه ايمان هستند و هرگونه تزلزل در اين پايه ها، موجب سستى ايمان مى شود.

مقام معظم رهبرى، داشتن مرز با جريانهاى فسق و كفر را يكى از ويژگيهاى اصلى انسانهاى با ايمان برشمردند و علت تغيير عقايد و رفتار برخى افراد با ايمان و چرخش صد و هشتاد درجه اى آنان را ايمان بدون پشتوانه عمل صالح و استدلال محكم دانستند و افزودند: زوال ايمان نيز تدريجى است و انسان در بيشتر مواقع متوجه زوال آن نمى شود و تنها راه مقابله با چنين آفاتى، تقوا و مراقبت دائم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با اشاره به بخشهايى از نامه حضرت اميرالمؤمنين (ع) به مالك اشتر و تأكيد ايشان بر لزوم آبادانى جامعه و ايجاد رفاه براى مردم و بهره گيرى از توانايى ها و نشاط آنان خاطرنشان كردند: حضرت على (ع) شرط آبادانى دنيا و جامعه را كنترل و مراقبت مسؤولان و مديران مى داند زيرا امور كشور و مردم بدست آنان است.

ايشان همچنين با اشاره به نامگذارى سال جارى به عنوان سال پاسخگويى و تأثير پاسخگويى مسؤولان در آگاهى مردم از نقاط قوت و ضعف، و افزايش اميد آنان به آينده بر لزوم همكارى متقابل دستگاهها و سازمانهاى مسؤول و رسانه ها بويژه صدا و سيما براى تحقق جدى و عملى پاسخگويى مسؤولان تأكيد كردند.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين خاتمى رئيس جمهور نيز در سخنانى با تأكيد بر لزوم بهره گيرى بيش از پيش از بركات معنوى ماه مبارك رمضان بخصوص در روزهاى پايانى اين ماه، به فعاليتهاى قرآنى در سالهاى اخير اشاره كرد و گفت: در سالهاى اخير عرضه آثار هنرى درباره قرآن و فعاليتهاى تحقيقاتى قرآنى گسترش روزافزونى داشته است و نمايشگاه بين المللى قرآن نمونه بارزى از اين فعاليتهاى قرآنى است.

در اين ديدار همچنين آقاى مسجد جامعى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى گزارشى از فعاليتهاى قرآنى در كشور ارائه كرد و با اشاره به برگزارى جلسات علمى در خصوص معارف قرآنى در نمايشگاه بين المللى قرآن و همچنين ارائه 110 اثر هنرى ارزشمند و نرم افزارهاى متنوع قرآنى به نمايشگاه امسال افزود: انتخاب بهترين كتابها و مقالات قرآنى در هر سال، رونق بازار محصولات فرهنگى قرآنى، 6 برابر شدن انتشار كتابهاى قرآنى در دهسال گذشته، برگزارى نشست بانوان قرآن پژوه و تشكيل انجمن هنرمندان زن در حوزه قرآن از ديگر فعاليتهاى قرآنى در سالهاى اخير است.

در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت اللَّه خامنه اى اقامه شد و سپس حاضران روزه خود راه بهمراه رهبر معظم انقلاب اسلامى افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /