پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع کثيرى از دانشجويان و تشكل هاى دانشجويى

جمع زيادى از دانشجويان و تشكلهاى دانشجويى و همچنين برگزيدگان المپيادهاى دانشجويى، عصر امروز در فضايى صميمى با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار و گفتگو كردند.

در اين ديدار آقايان ابوالقاسم اوجاقلو رتبه اول المپياد دانشجويى الهيات و معارف اسلامى، ودود حيدرى مسؤول بسيج دانشجويى دانشگاه علوم پزشكى تهران، محمد دهقانى برگزيده جشنواره خوارزمى و دانشجوى مهندسى كامپيوتر، پرويز امينى دبيركل اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان مستقل، ابراهيم شمشيرى دبيركل جامعه اسلامى دانشجويان، هامون طهماسبى دارنده مدال نقره المپياد جهانى شيمى، اميرعباس اسماعيلى دبيركل اتحاديه تشكل هاى سياسى اسلامى دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامى، اميررضا نيكان نماينده نخبگان و چهاردولى نماينده دانشجويان شاهد به بيان ديدگاه هاى خود درباره مسائل مختلف پرداختند كه مهمترين نكات بيان شده عبارتند از:

* استفاده بيش از پيش از ظرفيت استعدادهاى علمى و نخبگان كشور و سياستگذارى و برنامه ريزى صحيح و اقدام همه جانبه و هماهنگ جهت تحقق جنبش نرم افزارى

* توجه و اهتمام بيش از پيش به گفتمان عدالت و عدالت محورى در برنامه هاى توسعه كشور و ارتقاء كارآمدى نظام اسلامى در اين جهت

* تحقق عملى پاسخگويى مسؤولان

* لزوم ايستادگى مسؤولان در مقابل فشارها و باج خواهى غرب درخصوص دانش هسته اى ايران بعنوان حق مشروع ملت ايران

* ايجاد زمينه براى گسترش فرهنگ نقد در دانشگاهها

* اهتمام جدى مسؤولان براى تعميق معنويت و ارزشهاى دينى در دانشگاهها

* پيگيرى مبارزه بى امان با مفاسد اقتصادى

* لزوم ارتباط نزديكتر مسؤولان با نسل جوان و دانشگاهى و حضور آنان در مجامع دانشجويى

* جلوگيرى از تبعيض موجود ميان فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامى با فارغ التحصيلان ساير دانشگاهها

* و فرهنگ سازى براى الگو قرار گرفتن نخبگان در جامعه

حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار در سخنانى هدف از برگزارى جلسات هر ساله با دانشجويان در ماه مبارك رمضان را شنيدن سخنان و ديدگاههاى آنان و تكريم دانشگاه و دانشجو بمنظور تكريم علم و دانش دانستند.

ايشان پيشرفت همه جانبه كشور را در گرو سرمايه گذارى و تلاش در عرصه علم و دانش دانستند و افزودند: محترم بودن علم در جامعه موجب جوشش استعدادهاى درونى جامعه و بومى شدن علم و در نهايت استقلال و پيشرفت كشور و عدم تبعيت از بيگانه خواهد شد.

مقام معظم رهبرى، ترويج علم در كشور را يكى از ثمرات مهم انقلاب اسلامى برشمردند و با اشاره به موفقيت هاى بدست آمده در فعاليتهاى علمى و دانشگاهى تصريح كردند: رمز اصلى حل مشكلات و پيشرفت كشور، اهميت دادن به علم است.

حضرت آيت الله خامنه اى با گلايه از برخى كوتاهى ها براى گسترش فرهنگ دينى و معنوى در دانشگاهها بر لزوم همراهى علم با تقوا، تزكيه و اخلاق تأكيد كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با تأكيد بر لزوم فراگير شدن گفتمان عدالت در جامعه خاطرنشان كردند: خواست عدالت و رفع فساد بايد بعنوان درخواست هميشگى دانشجويان و جامعه مورد اهتمام باشد ضمن آنكه نبايد در كنار اين خواست، فعاليتها و كارهاى مثبت انجام گرفته زير سؤال رود.

ايشان مهمترين چالش كنونى نظام اسلامى با مراكز قدرت جهان را هراس آنها از اثبات كارآمدى نظام اسلامى دانستند و افزودند: در مواجهه با مسائل، مشكلات و كاستى ها بايد برخورد بصورتى باشد كه زمينه حل مشكلات و كمك به مسؤولان بوجود آيد.

ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم حمايت عملى از نخبگان و زمينه سازى براى پيشرفت علمى آنان تأكيد كردند: البته نخبگان نيز بايد بدانند كه همه ما بدهكار ملت، تاريخ و نسلهاى آينده هستيم و كسى نبايد خود را طلبكار مردم بداند.

در پايان اين ديدار نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله خامنه اى اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را بهمراه مقام معظم رهبرى افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /