پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دومين مراسم مشترك دانش آموختگى دانشجويان دانشگاه هاى ارتش جمهورى اسلامى ايران

دومين مراسم مشترك دانش آموختگى دانشجويان دانشگاههاى ارتش جمهورى اسلامى ايران امروز با حضور حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در دانشگاه هوايى شهيد ستارى برگزار شد. در ابتداى ورود فرمانده كل قوا به ميدان، سرود جمهورى اسلامى نواخته شد و ايشان سپس با حضور بر مزار شهداى گمنام به مقام شامخ شهيدان اداى احترام كردند و در ادامه از يگانهاى حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين مراسم، نظامى گرى در فرهنگ اسلامى را به معناى دفاع از ارزشهاى الهى و انسانى و بسيار پرافتخار دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران با توكل بر خدا و با ايمان مستحكم و با تكيه بر نيروى جوان بالنده خود، همچون گذشته كه در مقابل نفوذ قدرتهاى بيگانه ايستاد، در اين مقطع نيز اجازه نخواهد داد پنجه خونين سلطه دشمن بار ديگر بر اين كشور مسلط شود.
ايشان نظامى گرى در فرهنگ مادى را مساوى با خشونت، بى رحمى، اطاعت بى چون و چرا وابزار بودن در خدمت صاحبان ثروت و قدرت خواندند و افزودند: در فرهنگ اسلامى، نظامى با جان و هستى خود وارد ميدان دفاع از استقلال و هويت ملت و ارزشهاى دينى مى شود، لذا مجاهد فى سبيل الله است و مجاهدت او هرگز فراموش نخواهد شد.
فرمانده كل قوا لازمه مجاهدت و جهاد در راه خدا را آمادگى دائمى برشمردند و خاطرنشان كردند: نيروهاى مسلح بايد همواره از دانش و علم روز و تجربيات ارزشمند دفاع مقدس بهره مند باشند.
ايشان، ايمان و عمل صالح را رمز پايدارى و موفقيت ملت ايران و نيروهاى مسلح در طول سالهاى گذشته ارزيابى و تأكيد كردند: جمهورى اسلامى ايران كه در 25 سال گذشته در مقابل حركت نظام سلطه ايستاده و آنرا به چالش طلبيده، اكنون مقتدرتر از گذشته است و علت اصلى واهمه دشمنان از اين ملت نيز روحيه ايمان، شجاعت، ابتكار و نوانديشى آن، بخصوص جوانان اين سرزمين اسلامى است.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، اميرسرلشگر سليمى فرمانده كل ارتش به فرمانده كل قوا خير مقدم گفت و سرتيپ حسنى فرمانده دانشگاه هوايى شهيد ستارى گزارش تحصيلى دانشگاههاى ارتش را ارائه كرد.
در اين مراسم اساتيد نمونه و دانش آموختگان برتر دانشگاههاى ارتش جوائز خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت كردند.
رزمايش ميدانى از ديگر برنامه هاى اين مراسم بود و يگانهاى حاضر در ميدان نيز از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين در جمع فرماندهان بلندپايه ارتش جمهورى اسلامى ايران بر لزوم استحكام انضباط سازمانى در نيروهاى مسلح تأكيد و خاطرنشان كردند: پشتوانه اصلى اين انضباط سازمانى، احساس اقتدار معنوى نظام اسلامى در تمام اركان و بخشهاى نيروهاى مسلح است.
ايشان با اشاره به جنگ روانى دشمنان، براى جلوه گر نشدن اقتدار معنوى جمهورى اسلامى ايران افزودند: برغم اين تلاشها، اقتدار معنوى نظام اسلامى بيش از گذشته است و هيچيك از سياستهاى منطقه اى بدون لحاظ كردن نظر ايران قابل پيشبرد نيست.
فرمانده كل قوا با اشاره به تغيير روشهاى رزم در دنيا تأكيد كردند: نيروهاى مسلح نيز بايد در برنامه ريزيهاى خود حتماً روشها و شرايط جديد را لحاظ نمايند.
مقام معظم رهبرى با اشاره به اهميت شناسايى، گزينش و ترتيب نيروهاى با استعداد و ممتاز، بر لزوم تقويت فرهنگ برنامه اى عمل كردن در نيروهاى مسلح تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين امروز از نمايشگاه دستاوردهاى تحقيقاتى فنى نيروى هوايى ارتش بازديد كردند.
در اين نمايشگاه طرحها و بهينه سازى و ارتقاء سامانه هاى مختلف آفندى و پدافندى كه بدست متخصصان داخلى به انجام رسيده، به نمايش گذاشته شده بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /