پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم فارغ‏التحصيلى و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه علوم انتظامى

مراسم فارغ التحصيلى و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه علوم انتظامى امروز با حضور حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى برگزار شد. در اين مراسم همزمان با ورود فرمانده كل قوا به محل دانشگاه علوم انتظامى و ميدان سان، سرود جمهورى اسلامى ايران نواخته شد و ايشان ضمن حضور در محل يادمان شهدا و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهيدان اداى احترام كردند.
ايشان سپس از يگانهاى حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين مراسم ضمن تبريك هفته نيروى انتظامى، برقرارى نظم و امنيت در جامعه را مهمترين وظيفه اين نيرو برشمردند و تأكيد كردند: اقتدار در مقابل قانون شكنان و جنايتكاران و برخورد همراه با رأفت و ادب با مردم بايد سرلوحه نيروى انتظامى قرار گيرد.
ايشان با اشاره به پيشرفتهاى اخير نيروى انتظامى بويژه در زمينه نظم و سازماندهى، آشنايى با شيوه هاى علمى و تعامل مناسب با مردم خاطرنشان كردند: نگرش صحيح به مقوله نظم و امنيت، بهمراه "برنامه ريزى علمى"، "مديريت قوى" و "كار بى وقفه"، نتايج درخشان بيشترى براى نيروى انتظامى و ملت ايران خواهد داشت.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر اينكه نيروى انتظامى بايد به مسير تكاملى خود همچنان ادامه دهد افزودند: انتظارات جامعه از اين نيرو، قدرت و اقتدار، هوشمندى و پيچيدگى، سالم و امين بودن، سريع و بهنگام بودن، رعايت ادب و داشتن روحيه بيان و تفاهم با مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه جمهورى اسلامى ايران يكى از امن ترين كشورهاى دنيا است، حضور قدرتهاى مداخله گر در نقاط مختلف دنيا را، موجب بروز ناامنى مدنى، فرهنگى و اخلاقى دانستند و افزودند: ملت ايران مصمم است، با قدرت و عزم خود كشور را اداره و از نفوذ قدرتها جلوگيرى كند و نيروى انتظامى نيز در اين خصوص نقش خود را به خوبى ايفا كرده است.
ايشان همچنين با اشاره به اوضاع تأسف بار عراق و فلسطين اشغالى و كشتار كودكان، زنان و انسانهاى بيگناه به بهانه مبارزه با تروريسم، تأكيد كردند: اينگونه اقدامات ضمن آنكه تروريسم را ريشه كن نمى كند بلكه مقاومت هاى مردم را افزايش مى دهد و زمينه ساز اقدامات خشونت بار در منطقه و جهان مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تصريح كردند: تا زمانيكه دنيا و سازمانهاى بين المللى در مقابل اين جنايات سكوت كرده اند، نمى توانند مدعى حمايت از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم باشند.
همچنين در اين مراسم دانشجويان دانشگاه علوم انتظامى سوگندنامه را قرائت كردند و در ادامه استادان، فرماندهان و رتبه هاى اول فارغ التحصيلان سردوشى و هداياى خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت كردند.
سرتيپ قاليباف فرمانده نيروى انتظامى در ابتداى اين مراسم با اشاره به وظيفه قانونى اين نيرو براى تأمين امنيت مردم و برقرارى نظم و انضباط اجتماعى، گفت: تلاش براى افزايش دانش و تخصص نيروهاى انتظامى در رده هاى مختلف، تغيير ساختار نيروى انسانى، بومى ساختن آخرين تجربه هاى پليس كشورهاى ديگر، برخورد قاطع با تبهكاران، افزايش ارتباط با مردم و برخورد مناسب با آنان از جمله اقدامات نيروى انتظامى است.
سرتيپ دوم كاكويى فرمانده دانشگاه علوم انتظامى نيز ضمن ارائه گزارش تحصيلى، ايجاد دانشكده هاى تخصصى پليس، برگزارى دوره هاى تخصصى و آموزشى براى فرماندهان و افسران، راه اندازى 27 گروه علمى و آموزشى و تدوين طرح جامع مَنِش انتظامى را از جمله اقدامات انجام گرفته در دانشگاه علوم انتظامى برشمرد.
در اين مراسم ضمن اجراى عمليات رزمى، عمليات ويژه دستگيرى سارقان و نجات گروگانها نيز انجام شد.
در اين مراسم همچنين يگانهاى مختلف نيروى انتظامى از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين در جمع فرماندهان نيروى انتظامى، برنامه ريزى علمى و آموزشى را زيربناى اصلاح و پيشرفت امور دانستند و تأكيد كردند: نيروى انتظامى بايد با استفاده از تجارب ديگران و بهره گيرى از ابتكارات داخلى و شناسايى صحيح وضعيت جامعه، برنامه ريزى علمى دقيقى انجام دهد و با جديت و تلاش مستمر در جهت ارتقاء بيش از پيش و حل مشكلات گام بردارد.
ايشان پيشگيرى از جرم را يكى از ضرورتهاى جامعه و وظيفه دستگاههاى مختلف برشمردند و افزودند: وظيفه نيروى انتظامى براى پيشگيرى از جرم، حضور مقتدرانه در همه نقاط است كه اين مسئله بايد تقويت شود.
مقام معظم رهبرى از تأمين امنيت اخلاقى و فرهنگى جامعه بعنوان يكى از وظايف بسيار مهم نيروى انتظامى نام بردند و خاطرنشان كردند: بايد ضمن فرهنگ سازى درخصوص امنيت، با اشاعه فساد و فساد علنى بصورت مدبرانه و هوشيارانه مقابله و از امنيت فرهنگى و اخلاقى مردم دفاع شود.
ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم بازآموزى و بازيابى مستمر نيروها بخصوص نيروهايى كه با مجرمان و مفسدان سروكار دارند به اهميت ارتقاء منزلت نيروى انتظامى در نظر مردم اشاره كردند و افزودند: نيروى انتظامى بايد همواره در نظر مردم بعنوان نيرويى قوى و مقتدر و حامى مردم جلوه نمايد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به بهبود جايگاه نيروى انتظامى در جامعه و ارتقاء منزلت آن خاطرنشان كردند: مناعت طبع يكى از نكاتى است كه مى تواند موجب ارتقاء بيش از پيش منزلت نيروى انتظامى شود.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، سردار سرتيپ قاليباف فرمانده نيروى انتظامى ضمن ارائه گزارشى از وضعيت گذشته و حال نيروى انتظامى و افق پيش روى آن و چالشها، از انسجام در درون سازمان، تعامل با نهادهاى حاكميتى و اعتمادسازى با مردم و جامعه بعنوان سه رويكرد اساسى نيرو نام برد و گفت: از چهار سال پيش براى تحقق اين سه رويكرد، چهارده اصل در دستور كار نيروى انتظامى قرار گرفته است كه تقدم پيشگيرى بر برخورد، جامعه محورى، گسترش و فراگيرى امنيت، سرعت، دقت و صحت عمل جهت گيرى علمى و تخصصى، مشاركت و نظارت عمومى و مدرن سازى از جمله اين اصول است.
وى به پيشرفتهاى بدست آمده در نيروى انتظامى اشاره كرد و افزود: افزايش سطح علمى و تخصصى كاركنان و فرماندهان نيرو، توسعه زيرساختهاى فنى و سازمانى، بهسازى الگوى رفتارى با مردم، افزايش تواناييهاى اطلاعاتى و علمى در بخش آگاهى و كشف جرم، افزايش ميزان احساس امنيت، توسعه انضباط اجتماعى و كنترل عبور و مرور و حمل و نقل، كنترل مؤثر مرزها، كاهش جرائم و توسعه امنيت اخلاقى از مهمترين دستاوردهاى نيروى انتظامى در سالهاى اخير است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /