پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت روز تجليل از شهداء و ايثارگران در هفته دفاع مقدس

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى به منظور گراميداشت شهيدان گرانقدر انقلاب اسلامى و جنگ تحميلى و همزمان با روز تجليل از شهدا و ايثارگران دفاع مقدس پيامى صادر فرمودند.
متن پيام را بعد از ظهر امروز حجةالاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولى فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در مراسم غبار روبى، عطرافشانى و گلباران مزار شهيدان در بهشت زهرا قرائت كرد؛ متن پيام معظم له بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
نام مبارك شهيدان و نامگذاري يك‌ روز از هفته دفاع مقدس به ياد پرخاطره آنان ، حامل مضموني بزرگ است . اين كار نمادين بدين معني است كه هيچ ملتي بدون فداكاري قادر نخواهد بود از هويت و عزت و ناموس ملي خود و از ارزش‌ ها و باورها و حقوق خود دفاع كند . گريز از عرصه‌ هائي كه زورگويان و مستكبران جهان بر ملت‌ هاي آزاده تحميل مي‌ كنند ، سرانجامي جز تحقيرشدن و آنگاه گرفتارشدن در چنبره ستم و تجاوز انسان نخواهد داشت . اين درس را ملت رشيد و بيدار ما به همه آموخت و در تاريخ ماندگار ساخت . امروز جهاد پرشكوه فلسطينان مظلوم كه با دست خالي ، صهيونيست‌ هاي خشن و سنگدل و تا دندان مسلح را عاجز و بيمناك كرده‌ اند ، ادامه همان درس جاودانه است و پا در گل ماندن نيروهاي اشغالگر در عراق ، حاصل اين سرمشق كارآموز است در آن مرز و بوم .
شهيدان ، گوهر تابناك بر پيشاني دفاع مقدس‌ اند و از اين رو است كه هر دل آگاه و وجدان پاكي ، تكريم و سپاس آنان را بر خود فرض ميشمرد و هر آرزومند سربلندي پرچم اسلام و هر مومن به بشارت‌ هاي قرآن ، بر آنان درود مي‌ فرستد .
پروردگارا ؛ بهترين سلام و رحمت خود را بر آنان نثار فرما و آنان را با برترين بندگانت محشور كن .
سيدعلي خامنه‌ اي



کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /