پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نمايندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبري

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان، مشروعيت همه مسؤولان كشور را، به كارآمدى آنان در انجام دادن وظايف قانونى وابسته دانستند و تأكيد كردند ضمن استقامت كامل در اهداف و مبانى - با "اصلاح، تغيير و تكامل" روشها، حركت بسوى اهداف پيش بينى شده را با عزمى راسخ ادامه مى دهيم.
حضرت آيت الله خامنه اى با تبريك اعياد ماه پرعظمت شعبان، اهداف، مبانى و ارزشهاى جمهورى اسلامى را الهى اما روشها و ابزارها را بشرى خواندند و خاطرنشان كردند: احتمال خطا و آسيب پذيرى در روشها و شيوه ها، همواره وجود دارد بنابراين همه مسؤولان بايد با شناسايى دقيق خطاها و عبرت گرفتن از اشتباهات خود و ديگران، روشها را دائماً اصلاح كنند.
ايشان با انتقاد از كسانى كه اهداف و روشها را با يكديگر اشتباه مى گيرند افزودند: برخى بنام نوانديشى و اصلاح، در اهداف تجديد نظر مى كنند كه اين ديدگاهِ انحرافى در واقع همان ارتجاع و عقب گرد است و در مقابل برخى به اسم صلابت و پايدارى، بر روشهاى غلط پافشارى مى كنند كه اين هم تحجر است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تبليغات چند سال اخير مراكز رسانه اى نظام سلطه درباره لزوم اصلاحات در ايران خاطرنشان كردند: آنچه آنها مى خواهند اصلاح نيست بلكه افساد است زيرا مستكبران در حقيقت بدنبال تجديد نظر جمهورى اسلامى در مبانى و اصول و ارزشهاى نظام هستند تا منافع خود را در ايران تأمين كنند.
ايشان در بخش ديگرى از سخنانشان، كارآمدى روزافزون همه مسؤولان كشور را ضرورى خواندند و افزودند: در قانون اساسى براى مسؤولان رده هاى مختلف كشور شرايط و وظايفى پيش بينى شده كه تحقق آن شرايط و كارآمدى در انجام دادن وظايف قانونى، ملاك مشروعيت مسؤولان است.
حضرت آيت الله خامنه اى در همين زمينه افزودند: از هيچ كس انتظار معجزه نمى رود اما در عملكرد همه مسؤولان بايد كارآمدى و نشانه هاى موفقيت در انجام دادن وظايف محوله، آشكار و ملموس باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، الگو شدن جمهورى اسلامى در جهان اسلام را علت اصلى خصومت سلطه گران جهانى با ملت ايران دانستند و افزودند: اگرچه مراكز سلطه در تشريح علت دشمنى با نظام اسلامى از موشك و اتم و غنى سازى سخن مى گويند اما حقيقت اين است كه نظام اسلامى ضمن ارائه الگويى مبتنى بر عقل و منطبق با خواسته هاى انسانى، عملى بودن تشكيل حكومتى بر پايه اسلام را براى ملتهاى مسلمان اثبات كرده و در پرتو پيشرفت سياسى، فرهنگى، علمى، اجتماعى و اقتصادى و ثبات و پايدارى مستمر، هر روز بيش از پيش مورد توجه نخبگان، جوانان و توده هاى ملتهاى مسلمان قرار مى گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان، اكثر مسائل مطرح شده در اجلاس خبرگان را دغدغه هاى اصلى نظام برشمردند و طرح اين مسائل را ضرورى و باعث استمرار، اهتمام و توجه مسؤولان به حل مشكلات اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى خواندند.
در آغاز اين ديدار آيت الله مشكينى رئيس مجلس خبرگان در ضرورت تقويت معنويت و ارتباط با پروردگار سخنانى بيان كرد.
آيت الله امينى نايب رئيس مجلس خبرگان نيز گزارشى از اجلاس دو روزه خبرگان و دغدغه هاى نمايندگان مجلس خبرگان درباره مشكلات اقتصادى مردم از جمله تورم و بيكارى و مسائل فرهنگى اجتماعى ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /