پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اختتاميه بيست و يكمين دوره مسابقات بين‏المللى قرآن كريم

مراسم اختتاميه بيست و يكمين دوره مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم صبح امروز در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين مراسم كه استادان و قاريان ممتاز بين المللى نيز در آن شركت داشتند توجه به قرآن، درك مفاهيم آن و عمل به تعاليم اين كتاب الهى را موجب عزت و پيشرفت امت اسلامى برشمردند و افزودند: اگر ملتهاى مسلمان قرآن را محور اجتماعات خود قرار دهند وضع امت اسلام و اوضاع جهان دگرگون خواهد شد.
ايشان با اشاره به جنگ اقتصادى، سياسى، تبليغاتى، فرهنگى، نظامى و امنيتى استكبار با مجموعه امت اسلامى خاطرنشان كردند: آنچه در فلسطين، عراق و افغانستان مى گذرد نمونه هايى از تلاش مراكز قدرت جهانى براى تسلط بر تمامى جهان اسلام و سركوب بيدارى اسلامى است و تنها راه مقابله با اين جنگ همه جانبه محور قرار گرفتن قرآن در مجموعه بزرگ امت اسلامى و زندگى فردى و اجتماعى مسلمانان است.
حضرت آيت الله خامنه اى درك مفاهيم قرآن را در افزايش تأثير و زيبايى تلاوت آيات قرآنى مؤثر خواندند و افزودند: قاريانى كه با تلاوت خوب قرآن مفاهيم كتاب الهى را براى انسانها مجسم مى كنند قهرمانان قرآنى هستند.
ايشان توجه عمومى به قرآن و ترويج تلاوت قرآن در ايران را هديه الهى و از بركات انقلاب اسلامى برشمردند و از زحمات سازمان اوقاف و ديگر دستگاههاى فعال در برپايى مسابقات قرآنى تشكر كردند.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين نظام زاده نماينده ولى فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در گزارشى از مسابقات بين المللى قرآن در تهران اعلام كرد: قاريان 44 كشور، شامل 24 كشور آسيايى، 9 كشور اروپايى، 9 كشور آفريقايى، يك كشور از امريكاى جنوبى و استراليا در بيست و يكمين مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و درك مفاهيم قرآنى شركت داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /