پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان نيروي زميني ارتش و هوانيروز

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا صبح امروز در ديدار فرماندهان يگان هاي عمده ي عملياتي نيروي زميني و هوانيروز با ايشان طي بياناتي به بيان ارزش والاي دفاع از نظامي كه هدفش رستگاري و فضيلت اخلاقي و معنوي انسان است پرداختند و ضرورت جدي گرفتن آموزش، سازماندهي، انضباط و آمادگي كامل نيروهاي رزمي در ارتش جمهوري اسلامي ايران به ويژه در نيروي زميني را مورد تأكيد قرار دادند.
در اين ديدار كه فرمانده، معاونين و مديران نيروي زميني، فرماندهان قرارگاه ها، لشگرها و واحدهاي فرهنگي، آموزشي، لجستيكي، تعمير و نگهداري بهداري اين نيرو به همراه چند تن از فرماندهان هوانيروز حضور داشتند، حضرت آيت الله خامنه اي هدف انسان از تلاش مستمر در زندگي را تشريح كردند و ضمن تبيين جنبه هاي عرفاني و اخلاقي دفاع از يك نظام نجات بخش بشري فرمودند: دفاع از نظامي كه رستگاري انسان و نجات بشريت از همه رنج ها و ناراحتي ها را هدف خود قرار داده است بسيار با ارزش تر از تنها دفاع از مرزهاست. جلب رضاي خداوند و عمل به تكليف الهي و انساني هدف نهائي است و پيروزي ما در انجام وظيفه و تكليف الهي نهفته است.
رهبر انقلاب اسلامي بي علاقگي و عدم دلسوزي نسبت به وظيفه و مسؤوليت را نشانه ي دوري از خدا و موجب نگراني دانستند و خطاب به فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران فرمودند: رسيدن به هدف هنگامي است كه شما از تلاشتان راضي و نسبت به تكليف خود علاقمند و احساس مسؤوليت و دلسوزي كنيد و استمرار اين حالت رستگاري و فوز دائمي را برايتان به همراه خواهد داشت.
فرمانده كل قوا در بخش ديگري از بياناتشان از نيروي زميني به عنوان بخش عمده ي ارتش ياد كردند و افزودند: امروز نيروهاي مسلح ما بايد در منطقه ي تحت حفاظت خود از آمادگي صد در صد و واقعي برخوردار باشند و نيروي زميني نيز درچارچوب امكانات موجود در حد اعلاي آمادگي حقيقي به سر برد.
حضرت آيت الله خامنه اي بر ضرورت تأمين خود كفائي دروني از طريق كار و تلاش وسيع نيروهاي مسلح تأكيد كردند و دستور دادند كه تجهيزات نظامي و وسايل مهندسي رزمي در حالت بهره برداري و آماده بكارگيري نگه داشته شوند.
فرمانده كل قوا ضرورت جدي گرفتن مسئله ي آموزش در مراكز آموزش نظامي را ياد آور شدند و تصريح فرمودند: سازماندهي عميق در داخل نيروهاي نظامي بايد همراه با انضباط واقعي صورت گيرد و هر فرد نظامي خود را از نظر اخلاقي و وجداني ملزم به اجراي دستور فرمانده ي مافوق بداند زيرا وجود هرگونه بي نظمي و بي انضباطي در ارتش به ويژه در خطوط دفاعي مردود بوده و پذيرفتني نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور مستمر فرماندهان عالي رتبه ي نظامي در خطوط مقدم را براي تقويت روحيه ي رزمندگان اسلام و استحكام سنگرها و خطوط دفاعي واجب و ضروري خواندند و در پايان سخنانشان با اشاره به برخورداري ارتش جمهوري اسلامي ايران از عزت واقعي نزد مردم و مسؤولين فرمودند: امروز ارتش به معناي واقعي كلمه عزيز است و مسؤولين كشور قدرشناس آحاد قواي مسلح بوده و آنها را دوست دارند. همچنين امام بزرگوارمان همواره براي ارتش احترام قائل بودند و هشت سال جنگ تحميلي نيز نشان داد كه نيروهاي مسلح تا چه حد براي مردم ارزشمند است.
بنا بر همين گزارش پيش از فرامين رهبر انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا، تيمسار حسني سعدي فرمانده نيروي زميني ارتش جمهور اسلامي ايران گزارشي از گردهمايي سالانه فرماندهان يگان هاي عمده ي اين نيرو جهت بررسي مشكلات و فعاليت هاي انجام شده و نيز تعيين خط مشي هاي آينده ارائه داد و طي آن اقدامات يك ساله گذشته در زمينه امور پرسنلي، سازماندهي، آموزشي، لجستيكي، تعمير و نگهداري و آمادگي رزمي نيروي زميني را بر شمرد.
فرمانده نيروي زميني در سخنان خود همچنين به بيان خدمات هوانيروز در مناطق عملياتي، مانورها، سركوب اشرار و قاچاقچيان و نيز كمك رساني به سيل زدگان پرداخت و اظهار اميدواري كرد كه نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران بتواند تحت حمايت و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا موفقيت هاي بيشتري را براي سرافرازي در پيشگاه تاريخ و ملت شريف و مسلمان ايران به دست آورد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /