پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اساتيد و دانشجويان شركت كننده در طرح ولايت به مناسبت ولادت با سعادت حضرت على (ع)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اساتيد و دانشجويان شركت كننده در طرح ولايت، و همچنين شوراى مركزى و جمع زيادى از اعضاى بسيج دانشجويى، حضرت على(ع) را الگوى برجسته اى براى نسل جوان دانستند و با تأكيد بر اينكه راه به سمت اين قله رفيع براى همه جوانان باز است، خاطرنشان كردند: نظام اسلامى در ايران امروز با ارائه يك فكر و ايده نو و بعنوان سرچشمه اميد و بيدارى امت اسلامى در مقابل تمام ادعاها و نظريات فريبنده جبهه استكبار قرار گرفته است.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار ضمن گراميداشت سيزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت على (ع)، تبريك سالروز ولادت آن حضرت را در واقع تبريك يك پديده خيره كننده و با عظمت در طول تاريخ بشر دانستند و افزودند: امسال سالروز ميلاد آن حضرت با اهانت ددمنشانه و رذالت آميز اشغالگران به بارگاه منور حضرت على (ع) همزمان شد و بار ديگر مظلوميت تاريخى اين چهره درخشان نمود عينى يافت.
ايشان خاطرنشان كردند: اشغالگران برغم تجهيزات گسترده و پيشرفته خود در مقابل هيمنه معنوى اين مكان مقدس شكست خوردند و اين يكى از پديده هاى شگفت آور دوران ما است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر لزوم شناخت بيشتر نسل جوان از ابعاد شخصيتى حضرت على (ع) افزودند: پيشتازى در شناخت حقيقت فكر و ايده جديدى كه از جانب پيامبر (ص) در شرايط سخت آن روز براى بشريت ارائه شد و ايمان به اين فكر نو، چشم پوشى از تمام امتيازات و ايستادگى بر اين ايمان، و تحمل تمام سختى ها و تحقيرها و از دست ندادن اميد به آينده، از ويژگيهاى بسيار مهم دوران نوجوانى و جوانى حضرت اميرالمؤمنين (ع) است كه مى تواند سرمشق همه جوانان قرار گيرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى شرايط نظام جمهورى اسلامى ايران را نسخه اى از شرايط دوران حضرت على (ع) ارزيابى و خاطرنشان كردند: امروز نيز نظام اسلامى، فكر و راه نو و جديدى را براى بشريت عرضه كرده كه قدرتمندان و صاحبان زر و زور و عوامل آنها در مقابل آن صف آرائى كرده اند و تلاش دارند با همان شيوه ها ولى با ابزارهاى پيشرفته اين فكر نو را از بين ببرند.
ايشان با تأكيد بر اينكه جمهورى اسلامى ايران با حركت در جهت عدل در مقابل ظلم جهانى كه در استكبار تجلى يافته، قرار گرفته است، افزودند: با پيروزى نهضت اسلامى در ايران و تشكيل نظام جمهورى اسلامى، بيدارى اسلامى بعنوان يك واقعيت در جهان آغاز شد و گسترش و تعميق يافت و دنياى اسلام بويژه نخبگان آن بار ديگر به هويت اسلامى، عزت اسلامى و سرفصل هاى اسلام براى احقاق حقوق انسانها گرايش يافت و اين واقعيت درواقع به بركت سخنان و شعارهاى امام خمينى(ره) و ايستادگى ايشان شكل گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به اينكه استكبار جهانى براى خاموش كردن سرچشمه و نقطه اميد و انگيزه اين حركت در ايران، بيشترين توجه خود را به جوانان معطوف داشته، تأكيد كردند: امروز ما در يك كارزار فرهنگى و سياسى و در واقع در وسط جنگ دو هويت قرار داريم و دشمن در اين ميدان جنگ تمام تلاش خود را بكار گرفته است تا اميد، انگيزه و ايستادگى نسل جوان را در هم بشكند.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اينكه بدترين حالت در اين كارزار، غافل شدن از اصل حمله و انكار آن است، افزودند: البته در اين ميدان، سربازان جبهه حق، از لحاظ كمى و كيفى در وضعيت خوبى قرار دارند ولى دشمن نيز از ابزارهاى پيچيده اى استفاده مى كنند كه مقابله با آن، بسيار ظريف و دقيق و در عين حال پرجاذبه مى باشد.
ايشان افزودند: نسل جوان بايد با خودسازى و بهره گيرى از روح پرتلاش خود، تاكتيك هاى دشمن را در اين كارزار شناسايى كند و با استفاده از ضد تاكتيك ها به مقابله با دشمن برود.
در اين ديدار، آقاى طهماسبى مسؤول بسيج دانشجويى دانشگاهها ضمن ارائه گزارشى از برگزارى دوره آموزشى و فرهنگى طرح ولايت و فعاليتهاى بسيج دانشجويى، به برگزارى 9 دوره طرح ولايت و تحت پوشش قرار گرفتن بيش از هجده هزار نفر از دانشجويان اشاره كرد و گفت: انتشار 300 نشريه علمى و تحقيقاتى و مشاركت در 158 طرح تحقيقاتى از جمله فعاليتهاى اعضاى بسيج دانشجويى دانشگاهها مى باشد.
9/6/1383
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /