پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم‌ مولودي‌خواني و مديحه سرايي در سالروز ميلاد حضرت‌ فاطمه‌ زهرا (س‌)

در سالروز ميلاد بانوي‌ دو عالم‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا (س‌) جمعي‌ از شاعران‌ و مداحان‌ اهل‌ بيت‌ (ع‌) صبح‌ امروز در مراسمي‌ در حضور رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، به‌ مولودي‌خواني‌ و شعرخواني‌ خود در مدح‌ حضرت‌ صديقه‌ كبري‌ (س‌) پرداختند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ اين‌ مراسم‌ با تبريك‌ ميلاد نوراني‌ حضرت‌ زهراي‌ اطهر (س‌) و همچنين‌ سالروز ميلاد امام‌ خميني‌ (رض‌)، مداحان‌ اهل‌ بيت‌ عصمت‌ و طهارت‌ را به‌ ترويج‌ فضيلتهاي‌ عملي‌ و رفتاري‌ اهل‌ بيت‌ (ع‌) در اشعار و مداحي‌ها، توصيه‌ كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، مداحي‌ اهل‌ بيت‌ را ستايشگري‌ حقيقت‌ و فضيلت‌ خواندند و افزودند: در اشعار و مداحي‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا (س‌)، سيدالشهدا (ع‌) و ديگر معصومين‌، بايد علاوه‌ بر استفاده‌ از مضامين‌ معنوي‌ و تعميق‌ پيوندهاي‌ عاطفي‌، فضيلتهاي‌ رفتاري‌ و عملي‌ اين‌ بزرگواران‌ نيز گنجانده‌ شود تا آحاد مردم‌ اعم‌ از زن‌ و مرد و دختران‌ و پسران‌ جوان‌، بتوانند اين‌ اسوه‌ها را الگوي‌ اخلاق‌ و رفتار فردي‌ و اجتماعي‌ خود قرار دهند.
ايشان‌، با اشاره‌ به‌ نياز جامعه‌ بشري‌ به‌ الگوهاي‌ صحيح‌ رفتاري‌ تصريح‌ كردند: مي‌توان‌ با كارهاي‌ هنري‌ لطيف‌ و عميق‌، اهل‌ بيت‌ عصمت‌ و طهارت‌ را بعنوان‌ الگوهاي‌ عملي‌، به‌ ملتهاي‌ تشنه‌ معرفت‌ معرفي‌ كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ افزايش‌ برخي‌ تحركات‌ و تلاش ها را براي‌ ايجاد شكاف‌ بين‌ فرقه‌هاي‌ مسلمان‌ يادآور شدند و افزودند: اين‌ دست هاي‌ خبيث‌ كه‌ در اصل‌، مراكز استعماري‌ و استكباري‌ آنها را هدايت‌ مي‌كنند با همه‌ فرقه‌هاي‌ اسلامي‌ دشمنند و بايد در مقابل‌ اهداف‌ آنها كاملا هوشيار بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /