پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مجلس ذکر و مديحه‏سرايى به مناسبت خجسته سالروز ميلاد حضرت زهرا (س)

همزمان با خجسته سالروز ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها، جمعى از مداحان اهل بيت عليهم السلام در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامى و قشرهاى مختلف مردم به ذكر فضائل و مناقب حضرت صديقه كبرى، فاطمه زهرا سلام الله عليها و مديحه سرايى پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين مراسم با تبريك اين عيد بزرگ به همه محبان اهل بيت عصمت و طهارت افزودند: تكريم پيامبر خاتم و ائمه هدى (ع) از حضرت فاطمه زهرا (س) و ستايش همه علما و متفكران شيعه و اهل سنت از آن حضرت، نشان دهنده عظمت توصيف ناپذير حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان گوهر صدف نبوت و ولايت است.
مقام معظم رهبرى، حضرت فاطمه زهرا (س) را كوثر تمام نشدنى فضائل و معنويات خواندند و با اشاره به لزوم الگوپذيرى زنان و دختران مسلمان از صديقه كبرى (س) افزودند: حضرت زهرا (س) در همه ابعاد فردى و اجتماعى الگوى سعادت دنيا و آخرت زنان و مردان هستند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به حوادث خونين و تأسف بار روزهاى اخير عراق و بويژه نجف تأكيد كردند: كشتار مردم بيگناه عراق، نشان مى دهد كه قدرتهاى مستكبر، ظالم، منافق، شياد و افزون طلب هيچ اعتنا و توجهى به عقايد ملتها، حقوق مردم و استقلال كشورها ندارند و در مقابل آنها، تنها اراده قوى و ايستادگى ملتها، كارساز است.
ايشان اراده مردم بى پناه و مستضعف عراق را عامل اصلى درماندگى امريكاييها در عراق دانستند و افزودند: امريكا در عراق به بن بست رسيده است و مانند گرگى كه در تله گير كرده، سعى مى كند با جنجال و يا پنجه كشيدن عده اى را بترساند، اما عزم و ايمان و اراده ملت عراق، نمى گذارد امريكا لقمه بزرگى مانند عراق را فرو ببرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان با توصيه به مداحان براى تأمين خلأهاى معرفتى نسل جوان از طريق ترويج فضائل و ارزشهاى رسول گرامى اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار عليهم السلام افزودند: بايد با استفاده از ظرفيت زبان شعر و هنرهاى مختلف درس هاى سياسى، اجتماعى و اخلاقى اهل بيت عصمت و طهارت را براى مردم به ويژه نسل جوان بازگو كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /