پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نخست وزير سنگاپور و هيأت همراه با ولي امر مسلمين

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار آقاى گوچُك تُنگ نخست وزير سنگاپور و هيأت همراه با تأكيد بر سياست جمهورى اسلامى ايران براى گسترش روابط با كشورهاى آسيايى از جمله سنگاپور خاطرنشان كردند: ايران، در شرايط يكسان، روابط تجارى و اقتصادى با كشورهاى آسيايى را بر كشورهاى ديگر جهان ترجيح مى دهد.
ايشان با اشاره به روابط خوب ايران و سنگاپور و ظرفيت هاى موجود افزودند: زمينه براى گسترش روابط و همكارى بيش از پيش دو كشور وجود دارد.
مقام معظم رهبرى همچنين با اشاره به سخنان نخست وزير سنگاپور درخصوص مبارزه با تروريسم تأكيد كردند: تروريسم پديده اى زشت و وحشتناك است و جمهورى اسلامى ايران از سالها قبل اين پديده دهشتناك را با تمام وجود حس كرده است، بنابراين مبارزه با تروريسم را ضرورى و مهم مى داند.
حضرت آيت الله خامنه اى با يادآورى حوادث تروريستى اوايل دهه 60 و ترور 72 شخصيت برجسته و همچنين ترور رئيس جمهور و نخست وزير ايران تصريح كردند: همان كسانى كه عوامل اين اقدامات تروريستى بودند، اكنون تحت حمايت كشورهاى مدعى مبارزه با تروريسم مى باشند.
ايشان خاطرنشان كردند: آن زمانى كه اين حوادث تروريستى وحشتناك در ايران اتفاق افتاد، هيچيك از كشورهاى كنونى مدعى مبارزه با تروريسم حتى به روى خود نياوردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به اقدام تروريستى القاعده و طالبان در ترور يازده ديپلمات و خبرنگار ايرانى در افغانستان افزودند: در آن زمان نيز آمريكايى ها و اروپايى هايى كه اكنون بدنبال مبارزه با القاعده بعنوان يك گروه تروريستى هستند، هيچ واكنشى نشان ندادند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با اشاره به حوادث تروريستى عراق و گروگانگيرى از مليت هاى مختلف خاطرنشان كردند: درخصوص عاملان حوادث تروريستى عراق، ما بشدت به عوامل اسرائيل و آمريكا سوءظن داريم و مسلمان بودن كسانى را كه مرتكب گروگانگيرى افرادى همچون اتباع فيليپينى و يا قتل آنها همچون تبعه آمريكايى مى شوند، باور نداريم.
در اين ديدار كه آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت، نخست وزير سنگاپور با اشاره به موقعيت مهم و ثبات خوب ايران در منطقه خاورميانه و ظرفيت هاى موجود براى گسترش روابط بويژه در زمينه اقتصادى گفت: در مذاكرات خود در تهران تلاش داريم تا روابط دو كشور را بيش از پيش گسترش و تحكيم بخشيم.
آقاى گوچك تنگ، تروريسم را يكى از تهديدهاى جدى براى جهان دانست و افزود: با توجه به اوضاع كنونى منطقه خاورميانه و حوادث تروريستى كه در عراق روى مى دهد، سنگاپور نگران گسترش اينگونه حوادث به ديگر نقاط جهان است.
وى خاطرنشان كرد: سنگاپور، مبارزه با تروريسم را موضوعى مهم مى داند و تلاش دارد تا همراه كشورهاى ديگر جهان، در اين زمينه ايفاى نقش كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /