پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان، نخبگان و نمايندگان قشرهاى مختلف مردم استان همدان

رهبر معظم انقلاب اسلامى در آخرين روز از سفر به استان همدان صبح امروز در جمع مسؤولان و مديران، نخبگان و نمايندگان قشرهاى مختلف مردم اين استان، ملت ايران را از لحاظ شاخص هاى شخصيتى و ارزشى بى نظير خواندند و خدمت به اين مردم را فرصت گرانقدر مسؤولان براى جلب رضايت الهى برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه اى خاطرنشان كردند: هر قدم اشتباه مديران و مسؤولان مناطق كشور در چشم مردم بپاى اسلام و نظام نوشته مى شود بنابراين همه مسؤولان بايد كاملاً مراقب گفتار و رفتار خود باشند و با مردم صادقانه برخورد كنند.
ايشان مبارزه جدى و بى امان با فساد اقتصادى را شرط لازم براى به ثمررسيدن فعاليتها و تلاشهاى دستگاهها و نظام خواندند و افزودند: اغلب مشكلات موجود ناشى از مقابله نكردن با فساد مالى و اقتصادى است.
ايشان با انتقاد از برخى برخوردهاى سياسى با مقوله مبارزه با فساد مالى افزودند: عده اى با سياست بازى از انجام دادن وظايف خود در اين مبارزه اساسى، كوتاهى كردند اما اكنون نمايندگان مجلس و مسؤولان همه دستگاهها بايد به اين كار همت گمارند.
رهبر معظم انقلاب بار ديگر خاطرنشان كردند: مبارزه با فساد به دستهاى پاك نياز دارد بنابراين همه مسؤولان قوا و دستگاهها بايد در اين زمينه كاملاً عارى از هرگونه آلودگى باشند.
ايشان با انتقاد از كسانى كه جامعه جوان كشور را بعلت چهره و رفتار ظاهرى برخى جوانان، محكوم مى كنند افزودند: جوانان اين كشور پاك، مؤمن و بانشاطند و به اسلام و انقلاب و ايران بسيار علاقه مندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با ابراز ارادت به نخبگان استان همدان و ديگر مناطق كشور افزودند: گذشته تاريخى بسيار پر بار همدان نشان مى دهد كه اين استان براى پرورش استعدادها، قابليتهاى مساعدى دارد و اين واقعيت جوانان استان همدان را به دستيابى به سطوح عالى علم و فكر و هنر و انديشه كاملاً اميدوار مى كند.
ايشان، ايجاد اميدوارى در نسل جوان پويا و پر تحرك كشور را وظيفه اساسى نخبگان خواندند و افزودند: ايران به بركت اسلام و انقلاب و اراده ملت در راه تحولى بزرگ پيش مى رود و نخبگان عزيز كشور، ضمن مقابله با سياستهاى مراكز سلطه غربى براى تحقير و نوميد كردن ملت ايران اميد واقعى و صادق را با حرف و قلم و رفتار خود، در دلهاى جوانان اين سرزمين تقويت خواهند كرد.
در ابتداى اين ديدار آقاى زبردست استاندار همدان در تشريح شاخصهاى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى استان به كاهش ميزان بيكارى و افزايش توليدات كشاورزى اين منطقه اشاره و اقدامات سالهاى اخير و تصميمات گرفته شده براى بهبود وضع استان همدان را تشريح كرد.
همچنين خانم فاطمه رجايى، به نمايندگى از زنان استان، و آقايان زمانى پيمان، به نمايندگى از كشاورزان استان، احمد فخار به نمايندگى از صنعتگران دستى، مسعود مصطفى جوكار، به نمايندگى از ورزشكاران، حاج بابايى، يكى از نمايندگان مردم همدان در مجلس شوراى اسلامى، ابوالحسن روح القدس به نمايندگى از هنرمندان، محمد مسگريان به نمايندگى از اصناف و بازاريان، ظهيرنيا به نمايندگى از صنعتگران و كارگران، و مرعشى معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى، به تشريح ديدگاههاى خود در مورد مسائل استان پرداختند.
لزوم ايجاد امكانات فرهنگى - ورزشى ويژه بانوان، ايجاد تسهيلات درمانى و حمايت از خانواده هاى بى سرپرست، لزوم حمايت بيشتر از كشاورزان از طريق كاهش سود تسهيلات كشاورزى و خريد به موقع محصولات كشاورزى، مديريت صحيح منابع آبى استان، بيمه خدمات درمانى كشاورزان، ايجاد دبيرستانهاى كشاورزى، پرداخت وام كم بهره و درازمدت به فعالان رشته هاى مختلف صنايع دستى، افزايش امكانات ورزشى جوانان بعنوان يكى از راههاى مؤثر براى مقابله با تهاجم فرهنگى، ايجاد دانشگاه صنعتى در همدان، پيگيرى جدى تحقق عدالت اجتماعى در سطح استان، حمايت مادى و معنوى بيشتر از هنرمندان، تأمين مسكن كارگران و سرمايه گذارى براى رونق مناسب صنعت گردشگرى در استان، از مهمترين محورهاى مطرح شده در اين ديدار بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /