پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم مشترك نيروهاى ارتش، سپاه، بسيج و نيروى انتظامى استان همدان

مراسم مشترك نيروهاى ارتش، سپاه، بسيج و نيروى انتظامى استان همدان صبح امروز با حضور فرمانده معظم كل قوا در پايگاه سوم شكارى شهيد نوژه برگزار شد. در ابتداى اين مراسم پس از نواخته شدن سرود جمهورى اسلامى ايران حضرت آيت الله خامنه اى در مقابل يادمان شهيدان به شهداى سرافراز انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اداى احترام كردند.

فرمانده كل قوا سپس از يگان هاى مستقر در ميدان سان ديدند و جانبازان شركت كننده در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.
فرمانده كل قوا در سخنانى در اين مراسم، با تجليل از شهيدان حماسه ساز دفاع مقدس از جمله شهيدان تيز پرواز پايگاه سوم شكارى همدان تأكيد كردند: نيروهاى مسلح با درس آموزى از ايثار، هوشيارى و پايدارى اين شهيدان گرانقدر راه بسيار پرافتخار آنان را كه راه عظمت ايران و اسلام است، ادامه مى دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى زندگى كردن جامعه بشرى در صلح و آرامش را خواست حقيقى نظام اسلامى و ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: متأسفانه قدرتهاى زياده خواه جهانى براى تحقق منافع نامشروع شان دنيا را آلوده خون و نفرت و خشم كرده اند و نمى گذارند بشريت روى صلح و آرامش را ببيند.
ايشان با اشاره به تهديدهايى كه از ناحيه مراكز استكبارى متوجه منطقه خاورميانه و آسياى غربى است افزودند: در چنين اوضاعى، هر ملتى كه در صيانت از كيان و عزت و هويت خود غفلت كند نابود خواهد شد و ملت ايران و نيروهاى مسلح كشور با درك اين واقعيت حتى لحظه اى دچار سستى و غفلت نشده و نخواهد شد.
فرمانده كل قوا، ارتش، سپاه، بسيج و نيروى انتظامى را اجزاء مكمل مجموعه دفاعى ملت ايران خواندند و افزودند: ممكن است تا سالها هيچ تهديد نظامى متوجه كشور ما نشود اما مجموعه دفاعى قدرتمند جمهورى اسلامى ايران بايد ضمن حفظ وحدت و همدلى با ارتقاء مستمر آمادگى هاى خود همواره آماده دفاع از كشور و ملت باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى تسليم نشدن در مقابل زورگويان جهانى را عامل عزيز بودن جمهورى اسلامى ايران در چشم ملتها برشمردند و افزودند: پايدارى ملت ايران، نظام اسلامى را در دل قدرتهاى جهانى پرابهت ساخته و دشمنى بى پايان آنها را به دنبال آورده است كه استقامت و سرافرازى به يمن وحدت و اقتدار ملت ايران همچنان ادامه خواهد يافت.
در اين مراسم سرلشگر سليمى فرمانده كل ارتش جمهورى اسلامى ايران اعلام كرد: ارتش و سپاه پاسداران در چارچوب استراتژى دفاع بازدارنده و مقتدرانه، از آمادگى كامل برخوردارند.
سرتيپ دوم خلبان كاشانى فرد فرمانده پايگاه سوم شكارى هم در گزارشى از وضع نيروهاى مسلح استان همدان اعلام كرد: نيروهاى ارتش، سپاه، بسيج و نيروى انتظامى با حفظ وحدت و همدلى وظايف دفاعى خود را مقتدرانه انجام مى دهند. در پايان اين مراسم يگان هاى حاضر از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين در جمع خلبانان و فرماندهان پايگاه سوم شكارى شهيد نوژه همدان، با تجليل از نقش تعيين كننده نيروى هوايى ارتش در 8 سال دفاع پيروزمند ملت ايران افزودند: نيروى هوايى در پيوستن به انقلاب و نيز در تشكيل جهاد خودكفايى پيشتاز و پرچمدار بوده است.
فرمانده كل قوا، با اشاره به ساخت جنگنده صاعقه در نيروى هوايى، ارتقا و آمادگى هاى دفاعى و پيشرفت هاى كيفى نيروى هوايى را ناشى از ايمان و همت و اراده برشمردند و افزودند: اين روند افتخارآميز با گام هاى بلندترى ادامه خواهد يافت.
در اين مراسم سرلشگر سليمى فرمانده كل ارتش با اشاره به افتخارات پايگاه شهيد نوژه در دفاع مقدس، آمادگى نيروهاى مسلح را براى دفاع از اسلام و انقلاب و ايران اعلام كرد.
سرتيپ پرديس فرمانده نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى نيز در گزارشى از فعاليتهاى اين نيرو گفت: ساخت هواپيماى صاعقه كه پرواز آزمايشى آن با موفقيت انجام شده است، تعميرات اساسى انواع هواپيماهاى نظامى، بازسازى انواع سامانه هاى موشكى و هواپيمايى با استفاده از فناوريهاى روز و استفاده هرچه بيشتر از توانايى هاى دانشگاهها و بخش صنعت از جمله فعاليتهاى نيروى هوايى است.
امروز همچنين جنگنده صاعقه كه به دست متخصصان توانمند نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران ساخته شده است در حضور فرمانده كل قوا با موفقيت پرواز كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /