پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانواده‏هاى معظم شهداء، جانبازان و آزادگان استان همدان

حضرت آيت الله خامنه اى عصر امروز در ديدار هزاران تن از خانواده هاى معظم شهداء، جانبازان و آزادگانِ استان همدان اعلام كردند: زنده نگه داشتن ياد و نام و راه شهيدان راهبرد حقيقى ملت ايران براى تحقق اهداف والاى انقلاب اسلامى و عزت و سرافرازى ايران عزيز است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، در تبيين اهميت "شهادت و ايثارگرى" در حركت عمومى كشور و جامعه، به تلاش بى وقفه ائمه هدى (ع) براى زنده نگه داشتن ياد و نام اباعبدالله الحسين (ع) اشاره كردند و افزودند: راه و ياد حسين بن على (ع) نماد شهادت و ايثار و آگاهى و بصيرت است و به عنوان پرچم حركت عظيم امت اسلامى بايد همواره در اهتزاز باشد و به همين علت است كه ائمه معصومين (ع) همواره ياد اباعبدالله الحسين را در ذهن مردم زنده نگه مى داشتند.
ايشان صبر و مقاومت خانواده هاى شهداء را موجب رضايت پروردگار و اجر الهى دانستند و با انتقاد از غفلت برخى گويندگان و نويسندگان كه به مسئله شهيد و شهادت نگاهى ناسپاسانه دارند افزودند: ايران بزرگ براى ادامه حركت پيش رونده خود، به زنده ماندن نام و ياد شهيدان، تجليل از جانبازان و تكريم خانواده هاى معظم و پر افتخار آنان نياز حقيقى دارد و هركسى اين حقيقت را ناديده مى گيرد به دشمنان ايران خدمت مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به حمله رژيم بعثى صدام به ايران خاطرنشان كردند: براساس نقشه هاى استكبارى قرار بود ملت ايران بدست صدام ذليل و تحقير شود و اشغالگران بعثى همان بلايى را سر ملت ايران بياورند كه امروز اشغالگران امريكايى و انگليسى سر ملت عراق مى آورند اما ملت ايران به بركت رشادت، شهادت و ايثار جوانان برومند خود، و صبر و پايدارى خانواده هاى مكرم آنان، اين توطئه را نقش بر آب كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى شهيدان انقلاب اسلامى و دفاع مقدس را بعد از حادثه كربلا و شهيدان آن حادثه عظيم، در تاريخ اسلام بى نظير خواندند و خاطرنشان كردند: اين دلاوران مؤمن، افسانه هاى تاريخ را با عمل و رفتار خود براى ملت ايران، تحقق بخشيدند و مردم قدرشناس ايران، با تجليل از اين افتخارآفرينان جاودان، راه آنان را كه راه تعالى و پيشرفت و سرافرازى است با قوت و قدرت ادامه خواهد داد.
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى آقاى ناصرى مديركل بنياد شهيد استان اعلام كرد: استان همدان با تقديم بيش از هفت هزار و دويست شهيد، هجده هزار و هشتصد جانباز و بيش از يكهزار آزاده، هشتمين استان كشور از لحاظ تعداد ايثارگران است.
آقاى ناصرى افزود يك هزار و پانصد و پنجاه و هشت نفر از جانبازان و خانواده شهدا در مقاطع مختلف دانشگاهى مشغول تحصيل هستند و بيش از هشتصد تن از آنان از دانشگاه فارغ التحصيل شده اند. همچنين در ابتداى اين مراسم پدر شهيد سپهرى قطعه شعرى را در وصف شهدا و پيمان خانواده هاى شهدا و ايثارگران با رهبر انقلاب قرائت كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در باغ بهشت و گلزار شهيدان همدان و همچنين بر سر مزار مرحوم آيت الله آخوند ملاعلى معصومى همدانى و مرحوم آيت الله تألهى حضور يافتند و ضمن احترام به مقام شامخ اين بزرگان براى علو درجات آنان فاتحه قرائت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با حضور در آرامگاه فيلسوف و دانشمند بزرگ اسلامى شيخ الرئيس ابوعلى سينا به اين دانشمند گرانقدر اداى احترام كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /