پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از بسيجيان استان همدان

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در ديدار هزاران نفر از بسيجيان استان همدان تأكيد كردند: ملت ايران با اتكا به عقل و اراده، تكيه بر جوانان پرشور مؤمن و استفاده از 25 سال تجربه موفق، ايران عزيز را به كشورى نمونه تبديل خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى صفا و اخلاص را ويژگى ذاتى جوانان مؤمن بسيجى و ديگر جوانان برشمردند و افزودند: ملت ايران با تكيه بر ايمان و اخلاص و بصيرت، انقلاب اسلامى را به عنوان يك معجزۀ عظيم اجتماعى به پيروزى رساند و ايران را از پايتخت اقتدار منطقه اى امريكا به قله رفيع عزت و اسلام خواهى و پايدارى مبدل ساخت.
ايشان با اشاره به رشد و پيشرفت مستمر انقلاب اسلامى خاطرنشان كردند: دشمنان اين كشور، امروز از سالهاى اول انقلاب، عصبانى تر هستند چرا كه ملت ايران و جوانان پرشور، مصمم و با نشاط كشور، هر روز در عرصه هاى مختلف علمى، اجتماعى، سياسى و دفاعى پيشرفت بيشترى مى كنند و همه تهديدهاى نظامى، اقتصادى و سياسى دشمن نيز در مقابل عزم و اراده ملت به جايى نمى رسد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به بى اعتنايى ملت ايران به جنجال سازى رسانه هاى وابسته به صهيونيست ها و امريكايى ها، جوانان و دستگاه هاى مختلف را به مبارزه هوشيارانه و صحيح با پديده هايى همچون اعتياد، بى بندوبارى، انحرافات اجتماعى اخلاقى و برخى تحركات سياسى فراخواندند و افزودند: براساس اطلاعات موجود، ترديدى وجود ندارد كه دستها و مغزهاى پيچيده و توطئه گر دشمنان در پشت پرده اين مسائل فعال هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى نهادينه شدن آزادى و استقلال را دو دستاورد مهم انقلاب اسلامى دانستند و خطاب به همه جوانان كشور افزودند: با وجود دستاوردهاى ارزشمند مادى و معنوى 25 سال اخير، ما هنوز در آغاز راه هستيم و بايد با حفظ و تقويت روحيه كار و تلاش، خسته نشدن از دشواري ها، سازندگى مستمر در عرصه هاى مختلف و بكارگيرى عقل و تدبير، تأمين عدالت اجتماعى، و صيانت از اخلاق عمومى راه پرفراز و نشيب دستيابى به قله هاى رفيع پيشرفت را بپيماييم و ضمن ارائه يك كشور نمونه و پيشرفته، به جهانيان ثابت كنيم كه اسلام عزيز مى تواند همه نيازهاى مادى و معنوى جوامع بشرى را تأمين كند.
ايشان در بخش ديگرى از سخنانشان به تحليل اوضاع عراق پرداختند و با اشاره به گير افتادن آمريكايى ها در عراق افزودند: امريكايى ها علاوه بر تحمل هزينه هاى سنگين انسانى و مادى در عراق، در برنامه ريزيهاى خود دچار تناقضات فراوانى شده اند بگونه اى كه در هر زمينه اى براى تأمين منافع خود برنامه ريزى مى كنند عملاً درگير مشكلات بيشترى مى شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر اينكه ايران انگيزه اى براى معارضه با دولت كنونى عراق ندارد افزودند: اين دولت با انتخاب مردم روى كار نيامده است اما مى تواند روشى را در پيش گيرد كه مردم را به خود متمايل كند.
حضرت آيت الله خامنه اى "تلاش مستمر براى ايجاد فاصله بيشتر با امريكا"، "برگزارى انتخابات آزاد در موعد مقرر" و "مقابله جدى با اشغالگران" را سه شرط اصلى موفقيت دولت فعلى عراق در جلب حمايت مردم اين كشور برشمردند و افزودند: حضور نامشروع اشغالگران امريكايى و انگليسى، هر ساعت نفرت مردم عراق را بيشتر مى كند چرا كه اين ملت در يك سال اخير ماهيت حقيقى ادعاهاى اشغالگران را در زندان ابوغريب، بمباران شهرها و كشتار مردم كاملاً درك كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به محاكمه صدام تأكيد كردند براه انداختن 8 سال جنگ بر ضد ايران بايد مهمترين نكته كيفرخواست ديكتاتور سابق عراق باشد چرا كه اين جنگ هم بر ملت ايران و هم بر ملت عراق تحميل شد و بخش عظيمى از منابع دو كشور را نابود كرد.
ايشان با اشاره به روابط صميمانه دو ملت ايران و عراق در طول تاريخ افزودند: ايران كارى به دادگاه صدام ندارد و معتقد است ملت عراق بايد پيگير جرم نابخشودنى صدام در براه انداختن 8 سال جنگ تحميلى باشد چرا كه صدام عراقى ها را بر ضد ملت دوست و برادر يعنى ملت ايران وارد جنگ كرد و از اين طريق خسارات و تلفات فراوانى بر ملت و كشور عراق نيز وارد آورد.
حضرت آيت الله خامنه اى با يادآورى مشاركت امريكايى ها و برخى كشورهاى ديگر در جرائم صدام افزودند: امريكا يكى از مجرم ترين شركاى صدام در جنگ تحميلى است چرا كه ديكتاتور عراق در همه سالهاى جنگ با ايران از كمكهاى دولت هاى مختلف امريكا كاملاً سود مى برد و با چراغ سبز امريكايى ها جنايات خود را انجام مى داد.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب سردار كيانى فرمانده منطقه مقاومت بسيج استان همدان گزارشى از فعاليت هاى فرهنگى و سازندگى بسيج بيان كرد.
سردار كيانى با اشاره به حضور 330 هزار بسيجى در 2240 پايگاه مقاومت و تشكيل 61 گردان عاشورا و الزهرا، آمادگى بسيج استان همدان را براى حضور در عرصه هاى سازندگى و فرهنگى كشور اعلام كرد.
در ادامه اين مراسم آقاى قَلعخانى بسيجى نمونه كشور نيز، آمادگى بسيجيان استان همدان در دفاع از اسلام و انقلاب و ايران را اعلام كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /