پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علما، فضلا، روحانيون و طلاب حوزه‏هاى علميه استان همدان

رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار علما، فضلا، روحانيون و طلاب حوزه هاى علميه استان همدان با تبيين چالش هايى كه روحانيت با آنها مواجه است تعليم صحيح دين به عنوان زمينه ساز رشد فكرى و عقلى مردم، پاسخ به شبهات و مقابله با تلاش مراكز استكبار براى ايجاد انحراف در اذهان عمومى جامعه بشرى را مهمترين وظايف علما و روحانيون برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به تلاش هاى علماى جليل القدر تاريخ اسلام براى تبيين و تعليم حقيقى دين خاطرنشان كردند: بزرگان حوزه ها، همواره سعى كرده اند با بارور كردن عقلانيت مردم به درمان شبهات يا پيشگيرى از ورود آنها در ذهن جامعه بپردازند.
ايشان علاوه بر تسلط بر فقه و فلسفه و كلام، آشنايى با علوم عصر را براى پاسخ دهى به شبهات ضرورى برشمردند و با اشاره به سرمايه گذارى عظيم مراكز سلطه در عرصه هاى هنرى و ارتباطات نوين براى شبهه افكنى در اذهان ملت ها افزودند: افكار دينى و اسلامى و به ويژه تفكرات شيعى آماج اينگونه تلاش هاى مراكز استكبارى قرار دارد.
ايشان بروز سؤال و شبهه در ذهن جوانان را بدون اشكال خواندند و افزودند: بايد با تقويت و عمق بخشيدن به جريان اصيل فكرى در حوزه ها به پاسخگويى به سؤالات و شبهات پرداخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، آيت الله شهيد مطهرى را مظهر تلاش براى رفع شبهات ذهنى "جوانان، قشر تحصيل كرده و روشنفكران" خواندند و خاطرنشان كردند: مطهرى مهمترين سؤالات ذهنى جامعه را شناخت و با تفكر و منطق و فلسفه اسلامى به آنها پاسخ داد و همه فضلا و طلاب جوان بايد از اين روش و متد پيروى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى با توصيه به برنامه ريزان حوزه هاى علميه براى قرار دادن كتاب هاى استاد مطهرى بعنوان يكى از كتاب هاى درسى حوزه ها افزودند: نبايد در شهيد مطهرى متوقف شد بلكه بايد با مبنا قرار دادن تفكرات او، جريان اصيلى را براى تبيين و تعليم حقيقى دين و پاسخ به شبهات روز در حوزه ها سامان داد و تقويت كرد.
ايشان چالش دوم فرا روى روحانيت را مسئله اى سياسى خواندند و با اشاره به تلاش مراكز سلطه براى ايجاد فضايى غبارآلود در افكار عمومى جهانيان و فريب و انحراف اذهان ملتها افزودند: هركس در اين فضاى تاريك به روشنگرى بپردازد مورد خشم و غضب قرار مى گيرد و بهمين علت روحانيت و بخصوص روحانيت شجاع و مستقل شيعه، همواره آماج حملات خصمانه آمريكايى ها و ديگر سلطه گران جهانى بوده است اما با وجود اين دشمنى ها، روحانيان، روشنگرى در افكار مردم را بعنوان وظيفه اى اساسى، همچنان دنبال خواهند كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين در بخشهاى ديگرى از سخنانشان با تجليل از خدمات علما و دانشمندان گرانقدر منطقه همدان در طول تاريخ به اسلام و ايران و حوزه هاى علميه افزودند: طلاب اين منطقه بايد با استفاده از اين چشمه نورانى و پربركت، سطح علمى خود را همواره ارتقا دهند و اين جريان نورانى را تقويت كنند و عمق بخشند.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب امام جمعه همدان و نماينده ولى فقيه در استان گزارشى از حوزه هاى علميه در اين استان بيان كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدى با اشاره به اينكه هم اكنون 12 نماز جمعه در استان برگزار مى شود افزود: علاوه بر حوزه هاى علميه برادران در مناطق مختلف استان حوزه هاى علميه خواهران نيز در شهرهاى همدان، ملاير، بهار، فامنين و تويسركان فعال است.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين موسوى اصفهانى مدير حوزه علميه همدان نيز با اشاره به فعاليت هاى فرهنگى حوزه هاى علميه اين استان خواستار توجه بيشتر به امكانات نرم افزارى و سخت افزارى در حوزه هاى علميه استان همدان شد.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /