پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

استقبال بسيار پرشور و صميمانه مردم پر محبت همدان از مقام معظم رهبري

استقبال بسيار پرشور و صميمانه مردم پر محبت همدان از حضرت آيت الله خامنه اى، سفر ايشان به اين استان را از همان آغاز با جلوه هاى دلنشين پيوند عميق و متقابل ملت و رهبرى انقلاب، همراه كرد.
خودرو حامل حضرت آيت الله خامنه اى ساعت 28/10 دقيقه صبح امروز، در ميدان دانشگاه وارد مسير استقبال مردمى شد و از لحظات اول در حلقه مهر و محبت انبوه مردم مؤمن و انقلابى همدان قرار گرفت.
استقبال قشرهاى مختلف مردم همدان از رهبر معظم انقلاب، بحدى پرشور و پرطراوت بود كه خودرو حامل ايشان، در مسير ميدان دانشگاه، خيابان مهديه، ميدان شريعتى، خيابان ميرزاده عشقى و ورودى ورزشگاه شهداى قدس بارها در ميان غريو فريادهاى شوق انگيز، الله اكبر مردم، مجبور به توقف كامل شد.
در استقبال بى نظير مردم متدين و با فرهنگ همدان قشرهاى مختلف مردم از جمله زنان، مردان، نوجوانان، جوانان، كارگران، كشاورزان، دانشجويان، دانشگاهيان، روحانيان، فرهنگيان، بازاريان و پيشه وران حضورى چشمگير داشتند. با اينهمه، شور و شوق جوانان و نوجوانان پر اميد همدانى در استقبال از حضرت آيت الله خامنه اى، براستى بياد ماندنى بود.
حضرت آيت الله خامنه اى، پس از استقبال پرشور مردم همدان، در ورزشگاه شهداى قدس حضور يافتند و به ابراز احساسات دهها هزار نفر ديگر از مردم منطقه كه از ساعتها قبل در انتظار ديدار ايشان بودند پاسخ گفتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به گذشته پرشكوه مدنى و علمى سه هزار و يكصد ساله همدان از اين شهر به عنوان دارالمؤمنين و دارالمجاهدين نام بردند و فرمودند: استان همدان به لحاظ دو جنبه هويت تاريخى و نقش آفرينى مردم اين منطقه در تاريخ معاصر ايران و قبل و بعد از انقلاب مورد احترام اينجانب و هر انسان آگاه و منصفى است.
حضرت آيت الله خامنه اى شخصيتهاى برجسته اى همچون سيدجمال الدين اسدآبادى، عين القضاة همدانى، بديع الزمان همدانى، رشيدالدين فضل اله همدانى، باباطاهر عريان و نيز آيت الله سيدمحمد طباطبايى يكى از دو رهبر نهضت مشروطه را نشان دهنده تاريخ و فرهنگ غنى اين منطقه ارزيابى كردند.
ايشان همچنين با تجليل از شخصيت شهداى بزرگوارى همچون شهيد آيت الله دكتر مفتح، شهيد آيت الله قدوسى، شهيد آيت الله حيدرى و شهيد آيت الله مدنى و ديگر شهيدان سرافراز استان افزودند: دشمن با جنگ روانى خود سعى مى كند شخصيت و هويت تاريخى مردم ايران را از آنان بگيرد اما ملت ايران و از جمله مردم همدان با شناخت سابقه دينى و ملى خود از هويت و شخصيت تاريخى خويش پاسدارى مى كنند.
رهبر فرزانه انقلاب با قدردانى از حضور مردم همدان و شهرهاى ملاير، نهاوند، تويسركان، كبودرآهنگ، اسدآباد، رزن و بهار و نيز روحانيون و طلاب همدانى مقيم قم، در استقبال از ايشان افزودند: اين استان در طول 8 سال دفاع مقدس نقش برجسته اى در پشتيبانى نزديك از جبهه ها را برعهده داشت.
ايشان افزودند: در دوران دفاع مقدس بيش از دو هزار موشك، راكت و بمب دشمن به اين منطقه اصابت كرد اما مردم اين استان با پايدارى در برابر دشمن و تكيه بر رشادتهاى رزمندگان لشكر انصارالحسين نقش خود را در جهاد دينى و ملى بخوبى ايفا كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى زمينه مناسب كشاورزى، معادن غنى، جاذبه هاى گردشگرى، قرار گرفتن در مسير مواصلاتى استانهاى غرب كشور و بويژه قرار گرفتن در مسير كربلاى معلا را از ظرفيتها و توانمنديهاى اين استان برشمردند و افزودند: استان همدان بلحاظ نسبت جوانان به جمعيت استان در كشور اول است و آنچه براى مردم، مسؤولان و شخص اينجانب مهم است استفاده از جمعيت پرشور و مؤمن جوان براى توسعه بيشتر استان است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر ضرورت حل مشكلات، تأمين نيازهاى مردم همدان از جمله ايجاد اشتغال، مبارزه با اعتياد و مقابله با فساد ادارى افزودند: سند چشم انداز آينده ايران، اميد به اصلاح حقيقى اوضاع كشور را افزايش داده است و مردم و مسؤولان ايران با وجود تلاشهاى بى وقفه رسانه هاى امريكايى و صهيونيستى براى ناكارآمد جلوه دادن نظام اسلامى، با دلهاى پر از اميد آينده روشن خود را رقم خواهند زد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر توانايى ملت بزرگ، مؤمن، شجاع، و با فرهنگ ايران در شكل دهى يك الگوى نمونه توسعه اسلامى و ملى افزودند: تحقق اين هدف بلند اما دست يافتنى و نيازمند به تلاش ملى و همه جانبه مردم و مسؤولان و ايجاد مناسبات صحيح اقتصادى و اجتماعى است.
ايشان در تبيين وظايف مسؤولان در تحقق ايران پيشرفته، سرافراز و نمونه خاطرنشان كردند: قواى سه گانه بايد همه همت و تلاش خود را صرف سازندگى كشور كنند و ضمن هوشيارى كامل در مقابل جنگ روانى دشمن كه با هدف القاى حاكميت دوگانه در ايران صورت مى گيرد مسير توسعه كشور را با همكارى و همدلى شتاب بخشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه كامل قواى مجريه، مقننه و قضاييه را به عدالت اجتماعى و رفع مشكلات مردم بويژه طبقات محروم، ضرورى خواندند و افزودند: مسؤولان دستگاههاى مختلف كشور بايد از بحثها و جنجالهايى كه فقط وقت آنها و ملت را تلف مى كند بپرهيزند و ضمن پاسخگويى در مقابل عملكرد خود به تأمين مطالبات مردم بپردازند.
ايشان، وظايف مردم را نيز در روند توسعه كشور، مهم خواندند و افزودند: عزم و تلاش مسؤولان هنگامى به نتيجه مى رسد كه سرمايه هاى عظيم معنوى و اجتماعى و باورهاى عميق مردم بعنوان پشتوانه اصلى به ثمر رسيدن روند بهره بردارى از منابع مادى و طبيعى كشور، در همه صحنه ها تجلى يابد.
ايشان كار و تلاش، سرمايه گذارى در عرصه هاى مورد نياز كشور، ايثار و مجاهدت، حضور در صحنه هاى سياسى، ترجيح مصالح عمومى بر منافع فردى، پايدارى در برابر دشمن، وحدت و همدلى، غرور و غيرت ملى و ايمان عميق ملت را از جمله سرمايه هاى بزرگ معنوى و اجتماعى برشمردند و افزودند: اين سرمايه هاى عظيم، سد مستحكم ملت ايران و نظام اسلامى در مقابل توطئه هاى دشمنان است همانطور كه در دفاع مقدس نيز همين سرمايه ها، صدام و حاميان غربى و شرقى او را ناكام گذاشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با انتقاد از كسانى كه در برخى مطبوعات و سخنرانى ها باورهاى دينى مردم را مورد تشكيك، تحقير و انكار قرار مى دهند تأكيد كردند: راديو و تلويزيون، سازمان تبليغات، وزارت ارشاد و اهل علم و دين و حوزه و دانشگاه بايد سرمايه هاى معنوى و اجتماعى ملت را براى حفظ استقلال و سرافرازى و تضمين پيشرفت ايران تقويت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى، اصلاح حقيقى مناسبات اقتصادى و اجتماعى را سومين زمينه لازم براى پيشرفت و توسعه كامل كشور ارزيابى كردند و افزودند: در تحقق مناسبات سالم و صحيح اقتصادى و اجتماعى هم قواى سه گانه و هم مردم مسؤولند.
ايشان رواج قاچاق، رباخوارى، مصرف گرايى افراطى و افتخار به استفاده از مصنوعات خارجى را از جمله نمونه مناسبات غلط اجتماعى و اقتصادى برشمردند و خاطرنشان كردند: هر كسى كه توليدات خارجى را در مقابل نمونه هاى داخلى مطرح مى كند در واقع يك كارگر ايرانى را به نفع يك كارگر خارجى از كار بيكار مى كند. بنابراين بايد استفاده از توليدات داخلى به عنوان يك ارزش در جامعه مطرح شود كه در اين مسير، مسؤولان و مردم، وظايف سنگينى بر عهده دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، مبارزه نكردن با رانت خوارى و سوء استفاده از قدرت براى دستيابى به ثروت هاى باد آورده را موجب نااميدى مردم و سرمايه گذاران داخلى خواندند و افزودند: اين پديده هاى منفور، اساس پيشرفت كشور را دچار آسيب جدى مى كند و قواى سه گانه بايد با اينگونه مفاسد اقتصادى و اجتماعى با جديت مقابله كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى با ابراز خشنودى از رسيدن ايران به خودكفايى در توليد گندم افزودند: بايد كشاورزان، برنامه ريزان و مسؤولان دخيل در اين گونه پديده هاى مبارك تشويق بشوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با اشاره به سابقه فرهنگى و تاريخى ملت ايران خاطرنشان كردند: ملت شجاع ايران به ويژه جوانان اين مرز و بوم به اسلام و نظام اسلامى علاقمندند و استقبال پرشور آنها از مسؤولان كشور و حضور ملت در راهپيمايى ها و مراسم عمومى ديگر نشان مى دهد كه اين مردم عاشق اسلامند و اگر به اشخاص و مسؤولان ابراز محبت مى كنند بخاطر اين است كه آنها را خادم اسلام و مردم مى دانند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تجليل از اراده و عزم ملت براى دستيابى به قله هاى پرافتخار پيشرفت و توسعه افزودند: مسؤولان بايد با عمل به وظايف خود اعتماد بسيار ارزشمند موجود در دل هاى ملت را تقويت كنند چرا كه با چنين قدرت عظيم مردمى، ايران اسلامى در مقابل هر قدرتى خواهد ايستاد و هر متجاوزى را پشيمان خواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به سخنان آمريكايى ها در مورد به خطر افتادن منافع آنها بر اثر عملكرد نظام اسلامى تأكيد كردند: جمهورى اسلامى ايران بر سر منافع كشور و ملت با هيچ كس در دنيا معامله نمى كند و اگر متجاوزى منافع علمى، طبيعى، انسانى و فناورى را در داخل ايران، مورد تعرض قرار دهد، ملت ايران دست او را بى درنگ قطع خواهد كرد و منافع آن متجاوز را در هر نقطه دنيا كه باشد بخطر خواهد انداخت.
در آغاز اين ديدار حجةالاسلام والمسلمين محمدى امام جمعه همدان و نماينده ولى فقيه در استان با اشاره به پيوندهاى عميق مردم متدين استان همدان با اسلام و انقلاب، ورود رهبر معظم انقلاب را به اين شهر خوشامد گفت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به گذشته پرشكوه مدنى و علمى سه هزار و يكصد ساله همدان از اين شهر به عنوان دارالمؤمنين و دارالمجاهدين نام بردند و فرمودند: استان همدان به لحاظ دو جنبه هويت تاريخى و نقش آفرينى مردم اين منطقه در تاريخ معاصر ايران و قبل و بعد از انقلاب مورد احترام اينجانب و هر انسان آگاه و منصفى است.
حضرت آيت الله خامنه اى شخصيت هاى برجسته اى همچون سيدجمال الدين اسدآبادى، عين القضاة همدانى، بديع الزمان همدانى، رشيدالدين فضل اله همدانى، باباطاهر و نيز آيت الله سيدمحمد طباطبايى يكى از دو رهبر نهضت مشروطه را نشان دهنده تاريخ و فرهنگ غنى اين منطقه ارزيابى كردند.
ايشان همچنين با تجليل از شخصيت شهداى بزرگوارى همچون شهيد آيت الله دكتر مفتح، شهيد آيت الله قدوسى، شهيد آيت الله حيدرى و شهيد آيت الله مدنى و ديگر شهيدان سرافراز استان افزودند: دشمن با جنگ روانى خود سعى مى كند شخصيت و هويت تاريخى مردم ايران را از آنان بگيرد اما ملت ايران و از جمله مردم همدان با شناخت سابقه دينى و ملى خود از هويت و شخصيت تاريخى خويش پاسدارى مى كنند.
رهبر فرزانه انقلاب با قدردانى از حضور مردم همدان و شهرهاى ملاير، نهاوند، تويسركان، كبودرآهنگ، اسدآباد، رزن و بهار و نيز روحانيون و طلاب همدانى مقيم قم، در استقبال از ايشان افزودند: اين استان در طول 8 سال دفاع مقدس نقش برجسته اى در پشتيبانى نزديك از جبهه ها را برعهده داشتند.
ايشان افزودند: در دوران دفاع مقدس بيش از دو هزار موشك، راكت و بمب دشمن به اين منطقه اصابت كرد اما مردم اين با پايدارى در برابر دشمن و تكيه بر رشادت هاى رزمندگان لشكر انصارالحسين سعى خود را در جهاد دينى و ملى به خوبى ايفا كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى زمينه مناسب كشاورزى، معادن غنى، جاذبه هاى گردشگرى، قرار گرفتن در مسير مواصلاتى استان هاى غرب كشور و به ويژه قرار گرفتن در مسير كربلاى معلا را از ظرفيت ها و توانمندي هاى اين استان برشمردند و افزودند: استان همدان به لحاظ نسبت جوانان به جمعيت استان در كشور اول است و آنچه براى مردم، مسؤولان و شخص اينجانب مهم است استفاده از جمعيت پرشور ومؤمن جوان براى توسعه بيشتر استان است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /