پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اعلام روز عزاي ملي به خاطر هتک حرمت اعتاب مقدسه

مقام معظم رهبري در پيامي با محکوميت شديد هتک حرمت به اعتاب مقدسه عراق، روز جمعه را در سراسر کشور روز عزاي ملي اعلام کردند.
متن اين پيام به اين شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت غيور عراق! امت بزرگ اسلامي !
هتک حرمت به اعتاب مقدسه با حمله اشغالگران به مسجد سهله و به صحن اميرالمؤمنين عليه السلام درچند روز گذشته بار ديگر تکرار شد و در همين دو حادثه ده ها نفر به دست نظاميان آمريکايي به شهادت رسيدند و دست پليد متجاوزان بيش از پيش در خون ملت مظلوم عراق فرو رفت. احساس مي شود سياست خباثت آلودي مصرانه درپي آن است که اعتاب مقدسه نجف و کربلا را صحنه درگيري سازد و اين جايگاه هاي مقدس را در معرض هتک و اهانت قرار دهد . هوشياري جوانان مومن و غيور بايد اين سياست را خنثي کند.
حاکمان آمريکا ابلهانه مي پندارند که سياست سرکوب و خشونت بي رحمانه خواهد توانست ملت عراق را رام و تسليم آنان کند و گنج بي پايان ذخاير مادي آن کشور را به روي آنان بگشايد. اين غلط فهميدن و غلط عمل کردن، برخاسته از همان غرور مستکبرانه اي است که سرانجام اين ابرقدرت سراپا مسلح ولي فاقد عقل و درايت را به گونه اي جبران ناپذير بر زمين خواهد زد .
آمريکائي ها بايد باور کنند که تا امروز در عراق شکست خورده اند و گذشت زمان هم به زيان آنان است. تصوير خيالي آنان از عراق پس از بعث، يعني ملتي رام و بي دست و پا و مرعوب بر روي زميني سرشار از نعمت شناخته و ناشناخته، نيز ناشي از همان غروري است که چشم مستکبر را کم سو و تابع اوهام ابلهانه مي سازد و واقعيت ها را از آن پوشيده مي دارد، حاکمان آمريکايي بدانند که با هتک حرمت اعتاب مقدس عراق و با خشونت هاي وحشيانه از قبيل آنچه در ابوغريب مرتکب شدند و با کشتار مردم عراق و تعرض به نواميس آنان و بمباران شهرها و خانه هاي مردم، چنان منفور و مغضوب مردم عراقند که تا مدت هاي مديد نخواهند توانست در آن کشور احساس امنيت کنند. نفرت و خشم روز افزون مسلمانان به ويژه شيعيان در ديگر کشورهاي اسلامي هم کمتر از ملت عراق نيست. سياست سرکوب آمريکا در عراق که نسخه ديگري از سياست صهيونيست هاي پليد در فلسطين است، هيچ افق موفقيتي در پيش روي خود ندارد و هر چه خشونت و شدت عمل آنان بيشتر شود، شکست و بر زمين خوردن آنان سخت تر و ويرانگرتر خواهد بود. امروز وظيفه ملت هاي مسلمان و دول کشورهاي اسلامي اعتراض به اين سياست ظالمانه و خباثت آلود است. و جاي آن است که دولت هاي مسلمان با تأمل و ژرف نگري دريابند که مصيبت مردم عراق، مصيبت دنياي اسلام و خطري براي امت اسلامي است. اينجانب ضمن تسليت به حضرت بقيه الله اعظم روحي فداه روز جمعه را روز عزاي ملي در سراسر کشور اعلام مي کنم.

سيد علي خامنه اي
ششم خرداد 1383
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /