پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب آقاى مهندس سيد عزت ‏الله ضرغامى به سمت رياست سازمان صدا و سيما

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى طى حكمى آقاى مهندس سيد عزت الله ضرغامى را به عنوان رئيس سازمان صدا و سيما براى مدت پنج سال منصوب و تأكيد كردند: اين رسانه ملى در دورۀ ده ساله مسؤوليت جناب آقاى لاريجانى به ارتقاء و پيشرفت چشمگيرى نائل گشت و نقش آفرين عرصه هاى گوناگون فرهنگى، اجتماعى و سياسى شد و اكنون انتظار مى رود با تلاش مديرانه و دلسوزانه و با بهره گيرى از آنچه تاكنون شده است، صدا و سيما از همه جهت به آن نقطه اى برسد كه شايسته جمهورى اسلامى است.
متن حكم مقام معظم رهبرى به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس سيد عزت الله ضرغامي
اکنون که مأموريت جناب آقاي دکتر علي لاريجاني در صدا و سيما پايان پذيرفته است، جنابعالي را با توجه به صلاحيت ها و تجربه ها و آشنايي هاي گسترده اي که با اين مجموعه ي بزرگ و موثر داريد به رياست سازمان مذکور منصوب مي کنم .
اين رسانه ملي در دوره ي ده ساله ي مسؤوليت جناب آقاي لاريجاني به ارتقاء و پيشرفت چشمگيري نائل گشت و نقش آفرين عرصه هاي گوناگون فرهنگي اجتماعي و سياسي شد . مديريت هوشمند و پرتلاش توانست در اين سازمان بزرگ تحول بيافريند و آنرا براي رسيدن به نقطه مطلوب آماده سازد . وظيفه ي خود مي دانم از جناب آقاي لاريجاني و همکاراني که ايشان را در اين کار بزرگ ياري داده اند صميمانه تشکر کنم .
دوران مسؤوليت جنابعالي پنج سال است. انتظار مي رود در همه ي اين مدت با تلاش مدبرانه و دلسوزانه و با بهره گيري از آنچه تاکنون شده است، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را از همه جهت به آن نقطه اي برسانيد که شايسته ي جمهوري اسلامي ايران است .
آنچه در احکام انتصابات قبلي به تفصيل گفته شده، معيارها و شاخص هاي اين مسير است و ايمان راسخ و همت عالي و بکارگيري دانش و تجربه وتدبير و استفاده از همکاران مؤمن و لايق که بحمدالله تعداد آنان در صداوسيما کم نيست خواهد توانست مجاهدت در اين راه دشوار را آسان کند.
توفيق جنابعالي و ديگر مديران ارجمند و همه ي کارکنان صدا و سيما را از خداوند متعال مسألت مي کنم و الطاف الهي و توجهات حضرت بقية الله ارواحنا فداه و برکات روح مطهر امام و ارواح طيبه ي شهيدان عالي مقام بويژه شهيدان خرمشهر سرافراز را که امروز به نام مبارک آنان مفتخر است براي شما و همه ي دست اندرکاران رسانه ي ملي خواهانم .

سيد علي خامنه اي
سوم خرداد 1383
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /