پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى ستاد برگزارى مراسم پانزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى ستاد برگزارى مراسم پانزدهمين سالگرد ارتحال امام (ره)، با اشاره به هنر بزرگ امام راحل (ره) در ارائه يك انديشه و مكتب سياسى نو، هويت حقيقى امام خمينى (ره) و جمهورى اسلامى ايران را مبتنى بر اين تفكر و انديشه سياسى دانستند و تصريح كردند: امروز مهمترين وظيفه، انتقال سالم مكتب سياسى امام (ره) به نسلهاى آينده است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اظهار ارادت به امام (ره) بدون اعتقاد به اين مكتب سياسى، بى مفهوم است، خاطرنشان كردند: امام بزرگوار (ره) اين تفكر را در طول سالها تبيين نمود و با استقامت در راه آن، تمام مصائب را به جان خريد و اين تفكر در واقع همان مكتب سياسى اسلام است كه امام خمينى (ره) از آن تعبير به اسلام ناب محمدى (ص) كردند.
مقام معظم رهبرى با يادآورى تلاش هاى فراوان براى معرفى اين مكتب سياسى به عنوان يك مكتب ارتجاعى و نامتناسب با نيازهاى روز افزودند: برغم اين تبليغات، مكتب سياسى امام (ره) نياز اصلى بشريت است زيرا تمام مصائب، رنج ها و گرفتاري هاى كنونى بشر محصول مكتب ليبرال دموكراسى است كه دنياى غرب ادعاى تكامل يافته بودن اين مكتب را داشت.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به رسوايى هاى اخير در شكنجه زندانيان عراقى در زندان ابوغريب و انتشار خبر رايج بودن اينگونه شكنجه ها در زندان هاى آمريكا، تأكيد كردند: مصائب مردم عراق، فلسطين و حتى مردم آمريكا از نتايج ليبرال دموكراسى غرب، درس ها و عبرت هاى مهمى براى بشريت است تا مشاهده نمايند مدعيان دموكراسى، حقوق بشر و احترام به ارزش هاى انسانى، چگونه با انسان ها رفتار مى نمايند.
ايشان علت اصلى تمام اين مصائب را تهى بودن مكتب ليبرال دموكراسى غرب از معنويت برشمردند و افزودند: در مكتب سياسى امام (ره) علاوه بر مردم سالارى مدرن، معنويت حقيقى، و توجه و توكل به خداوند متعال نيز وجود دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر اينكه امام خمينى (ره) به اصول اين مكتب سياسى در تمام رهنمودها و شئونات زندگى شخصى و عمومى نيز پايبند بودند، خاطرنشان كردند: اين كلام عميق امام بزرگوار (ره) كه مى فرمودند: « ما براى تكليف كار مى كنيم و نه براى نتيجه» نشأت گرفته از همين مكتب است و بر همين اساس در همه امور هدف، خداوند متعال است و بايد در راه او مبارزه كرد و در صورت پيروزى مغرور نشد و در صورت شكست نيز مأيوس نگرديد.
حضرت آيت الله خامنه اى با يادآورى كلام ديگرى از امام (ره) مبنى بر اينكه «آمريكا نيز زائل خواهد شد» افزودند: اين رهنمود اكنون مشخص تر شده زيرا آنچه كه در عراق رخ مى دهد در واقع آمريكا را قدم به قدم به پرتگاه نزديك تر مى كند.
ايشان با تأكيد بر اينكه آمريكا، دنياى اسلام و عواطف مسلمانان را دست كم گرفته است تصريح كردند: آنها تصور مى كردند كه بازى پيچيده كنونى در عراق را بسادگى خواهند بُرد اما قطعاً چنين نخواهد شد و طعم تلخ شكست را خواهند چشيد.
مقام معظم رهبرى، اقدام نظاميان اشغالگر امريكايى در هتك حرمت عتبات عاليات را اقدامى غيرقابل تحمل براى مسلمانان و شيعيان خواندند و تأكيد كردند: دنياى اسلام به اين مسئله حساسيت فوق العاده اى دارد و اين اقدام، خشم مسلمانان را برمى انگيزد و دنياى اسلام طوفانى خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى خاطرنشان كردند: هنگامى كه انسانها با انگيزه وارد ميدان شوند هيچ قدرت و نيرويى توان پايدارى در مقابل آنان را نخواهد داشت.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى محمدعلى انصارى رئيس ستاد برگزارى سالگرد ارتحال امام (ره) ضمن ارائه گزارشى از فعاليتهاى انجام گرفته براى برگزارى هرچه باشكوهتر پانزدهمين سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: بيش از يك ميليون نفر براى حضور در مراسم سالگرد رحلت امام خمينى(ره) اعلام آمادگى كرده اند و همزمان با ايام سالگرد امام (ره)، «كنگره انديشه امام از نگاه انديشمندان جهان» نيز برگزار خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /