پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس و شوراى رياست جمهورى بوسنى و هرزگوين

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار رئيس و اعضاى شوراى رياست جمهورى بوسنى و هرزگوين با استقبال از گسترش همه جانبه روابط دو كشور افزودند: جمهورى اسلامى ايران، تجربيات ارزنده خود را در بازسازى و سازندگى، در اختيار بوسنى و هرزه گوين مى گذارد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به احساسات برادرانه و دوستانه ملت و دولت ايران نسبت به ملت بوسنى و هرزه گوين افزودند: بسيار خرسنديم كه جنگ هاى داخلى ويران كننده در بوسنى پايان يافته و پيروان اديان مختلف زندگى صلح آميزى را در كنار يكديگر مى گذرانند و اين كشور با آرامش و ثبات، بسوى بازسازى و پيشرفت حركت مى كند.
ايشان عملكرد امريكايى ها در عراق و شكنجه وحشيانه زندانيان عراقى بدست نظاميان امريكايى را، نشانه ماهيت سلطه جويانه قدرتهاى مداخله گر دانستند و خاطرنشان كردند: هيچگاه نبايد منافع كشور و ملت خود را به علايق قدرتهاى بزرگ گره زد زيرا سلطه جويان جهانى براى منافع ديگر كشورها هيچ اهميتى قائل نيستند.
در اين ديدار كه آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت، رئيس شوراى رياست جمهورى بوسنى و هرزه گوين، با قدردانى از كمك ها و حمايت هاى ملت و كشور ايران از بوسنى و هرزه گوين گفت: در اين سفر از پيشرفت و توسعه ايران شگفت زده شديم چرا كه تصويرى كه از جمهورى اسلامى ايران در دنيا ارائه مى شود با واقعيات ايران، كاملاً تفاوت دارد.
آقاى سليمان تهيچ افزود: روابط سياسى دو كشور بسيار خوب است و ما انتظار داريم روابط اقتصادى نيز بهبود بيشترى يابد.
رئيس شوراى رياست جمهورى بوسنى و هرزه گوين، ايران را عامل ثبات در منطقه حساس خاورميانه برشمرد و گفت: بحران عراق بايد با همكارى جامعه بين المللى، مشاركت سازمان كنفرانس اسلامى و اتحاديه عرب و تحت نظارت سازمان ملل حل و فصل شود.
در اين ديدار آقايان پاراواتس و چوويچ دو عضو ديگر شوراى رياست جمهورى بوسنى و هرزه گوين نيز با ابراز خرسندى فراوان از سفر به ايران روابط دو كشور را بسيار دوستانه و رو به گسترش ارزيابى كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /