پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام اسلامى و ميهمانان خارجى كنفرانس وحدت اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ضرورى ترين و مهم ترين نياز كنونى دنياى اسلام را وحدت برشمردند و تصريح كردند: امت اسلامى براى سربلندى خود و برافراشتن پرچم اسلام و رهايى از مشكلات، نيازمند وحدت است و اين مسئله بر همه ضرورتها و اولويت ها ترجيح دارد.
مقام معظم رهبرى امروز در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام اسلامى، ميهمانان خارجى شركت كننده در كنفرانس بين المللى وحدت اسلامى و نمايندگان كشورهاى اسلامى در تهران ضمن تبريك خجسته سالروز ميلاد حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى (ص) و حضرت امام صادق (ع) به امت بزرگ اسلامى و ملت ايران، از پيامبر گرامى اسلام بعنوان معلم نيكى ها، عدالت، انسانيت، معرفت، برادرى و رشد و تكامل ياد و تأكيد كردند: امروز نيز بشريت نيازمند عمل به درس هاى پيامبر(ص) است.
ايشان افزودند: برخى از مصائب و مشكلاتى كه دنياى اسلام در شرايط كنونى با آن مواجه است به علت كوتاهى ها، دنياطلبى ها و جدايى هاى مسلمانان بوجود آمده لذا دنياى اسلام بايد در عملكرد گذشته خود بازنگرى نمايد.
حضرت آيت الله خامنه اى بخش ديگرى از مشكلات جهان اسلام را ناشى از نظام باطل كنونى جهان كه مبتنى بر زور و سلطه است ارزيابى و خاطرنشان كردند: قدرتمندان عالم با تكيه بر زور، سلاح و قدرت سياسى و پولى اقدامات جنايتكارانه، غيرمنطقى، و غلط خود را با ظاهرى منطقى ارائه مى نمايند كه نمونه بارز آن اوضاع كنونى فلسطين اشغالى و عراق است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به اعلام صريح رژيم غاصب صهيونيستى مبنى بر ترور رهبران فلسطينى افزودند: دولت امريكا كه مبارزه با تروريسم را بهانه اى براى اعمال زور و قدرت قرار داده، با حمايت رسمى و علنى از جنايات حكام صهيونيست آن را اقدامى مجاز و مشروع اعلام مى كند.
ايشان همچنين با اشاره به اوضاع عراق، اشغال اين كشور و تحقير ملت عراق كه يك جرم بين المللى محسوب مى شود خاطرنشان كردند: اشغالگران اين جرم آشكار را با عناوينى همچون دفاع از حقوق بشر، دموكراسى و آزادى مطرح كردند اما آنچه كه اكنون در عراق جريان دارد، بى اعتنايى به حقوق انسانى و ناديده گرفتن حق مردم عراق براى تعيين حكومت خود است.
حضرت آيت الله خامنه اى با طرح اين سؤال كه در چنين شرايط ناگوارى آيا امت اسلامى قادر به دفاع از خود نيست؟ به توانايي هاى مادى و معنوى و سابقه تمدن فرهنگى مسلمانان اشاره كردند و افزودند: علت اصلى وضعيت كنونى مسلمانان متحد نبودن آنان است و تنها راه رهايى از اين مصائب بازنگرى در مورد مسئله وحدت مى باشد.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اينكه تهديد امريكا و سرمايه داران صهيونيست حامى آن، متوجه تمام كشورهاى اسلامى و ثروت عظيم منطقه است، »طرح خاورميانه بزرگ« را در همين جهت دانستند و افزودند: دولتها و ملتهاى اسلامى بايد با بررسى جدى راههاى وحدت، مقدمات اين اولويت حياتى را فراهم نمايند و در مقابل توطئه دشمنان براى جدايى مسلمانان هوشيار باشند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه در اسلام قوميت ها و طائفه ها ملاك تشخص نيست و همه مسلمانان به رفتار برادرانه توصيه شده اند تأكيد كردند: دولتها، نخبگان، و رجال فرهنگى و دينى دنياى اسلام در قبال وحدت مسلمانان مسؤوليت سنگينى دارند زيرا اگر دشمنان بتوانند بر منطقه تسلط يابند دنياى اسلام صد سال ديگر عقب خواهد افتاد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان با گراميداشت ياد و خاطره امام خمينى (ره)، توصيه هميشگى امام راحل را وحدت امت اسلامى برشمردند و افزودند: امروز مشخص شده كه اين توصيه بسيار حكيمانه و درست بوده است.
در ابتداى اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين خاتمى رئيس جمهور با تبريك سالروز ميلاد پيامبر گرامى اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) به رهبر معظم انقلاب اسلامى، ملت ايران و امت اسلامى، با اشاره به شرايط كنونى دنياى ظلم زده امروز و قربانى شدن ايمان و حرمت انسان تأكيد كرد: امروز بشر بيش از هر زمان ديگر نيازمند فهم درس ها و دستورات پيامبر اسلام (ص) و اجراى درست آنها است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /