پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار پرسنل نيروي هوايي ارتش در سالروز اعلام همبستگي پرسنل نيروي هوايي با امام امت در سال 57

در آستانه آغاز دوازدهمين سال پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و ولادت حضرت اميرمؤمنان علي(ع) و نوزدهم بهمن سالروز اعلام همبستگي و بيعت پرسنل نيروي هوايي با امام امت در سال 1357، صبح امروز جمع كثيري از پرسنل نيروي هوائي ارتش جمهوري اسلامي ايران به همراه سرتيپ ستاري فرمانده ي اين نيرو در حسينه امام خميني رضوان الله تعالي عليه حضور يافتند و مراتب بيعت مجدد و اطاعت خود را از فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا حضرت آيت الله خامنه اي اعلام داشتند.
در اين ديدار كه با اجراي سرود جمهوري اسلامي و سرودهاي ويژه اي به مناسبت ايام مباركۀ دهه ي فجر و گرامي داشت خاطرۀ رهبر فقيد و عظيم الشأن جهان اسلام حضرت امام خميني قدس سره الشريف همراه بود، حضرت آيت الله خامنه اي طي بياناتي ضمن تبريك ميلاد با سعادت امير مؤمنان علي (عليه السلام) و 19 بهمن، روز نيروي هوايي به نقش ارزنده و پرافتخار نيروي هوايي در تسريع پيروزي انقلاب اسلامي و نيز جنگ تحميلي اشاره كردند و فرمودند: كارآئي ارتش از بدنه ي آن است كه اجزاء آن هميشه جزء آحاد مردم بوده اند و اين از حقانيت انقلاب است كه توانست ارتش را در كنار خود قرار دهد و همين امر بود كه موجب شد پيروزي با سرعت بيشتري تحقق يابد و نقاط درخشان نيروهاي مسلح به ويژه نيروي هوائي طي يازده سال گذشته، بسيار بيشتر از گنجايش يازده سال عمر معمولي يك مجموعه است.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه ي سخنانشان نظام سلطه و حاكميت استكبار بر جهان را مورد حمله قرار دادند و افزودند: دشمني با انقلاب اسلامي از داعيه استقلال ملت مسلمان ايران و سرپيچي از نظم استكباري كه امروز در دنيا حاكم است ناشي مي شود. قدرت هاي جهاني، هر ملت، دولت و انساني را كه دم از استقلال بزند دشمن خود به حساب مي آورند و از آنجا كه خود را براي دخالت در همۀ امور عالم صاحب حق مي دانند، حاضر نيستند بپذيرند و بشنوند كه دولت و ملتي وجود دارد كه مي خواهد مستقل و جدا از كمند آنها زندگي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي تصورات مغرورانه، متكبرانه و در عين حال احمقانه ي آمريكا و قدرت هاي اروپايي را موجب دخالت آنها در امور ملت ها دانستند و با اشاره به اين مطلب كه استكبار جهاني با سوء استفاده از علم و صنعت پيشرفته زمام هاي قدرت و مهارهاي اقتصادي، سياسي، تبليغاتي و نيز فرهنگ عمومي ملت ها را در دست خود گرفته است فرمودند: در چنين دنيايي كه همه ي عوامل به سمت تحقق اقتدار مستبدانه ي قدرت هاي بزرگ سوق داده مي شود ناگهان در منطقه اي از دنيا كه صد در صد در اختيار استكبار بود ملتي با اتكاء به قدرت ايمان، نيروي ذاتي و فرهنگ اصيل خود و بدون كمك گرفتن از هيچ قدرت و ملتي بپا خاسته و تصميم به رهايي از كمند محكم تسلط اين قدرت ها گرفته است. لذا دشمني سردمداران قدرت به ويژه آمريكا با اين ملت و انقلاب و رهبر بزرگ آن كه وجدان خودي وروح اتكاء به خود را در مردم بوجود آورد امري بديهي است.
رهبر مسلمين جهان، ايران انقلابي را مظهر اثبات ميان تهي بودن قدرت آمريكا خواندند و با بيان اين مطلب كه ابر قدرت ها تاكنون با هيبت خود زندگي مي كرده اند اظهار داشتند: ويژگي ابرقدرت ها در اين است كه به مردم دنيا تفهيم كنند كه هيچ كس قدرت مقابله با آنها را ندارد. هيبت آمريكا و تا چندي پيش شوروي، ملت ها، دولت ها و رجال سياسي را دربسياري از نقاط دنيا به لرزه مي انداخت و اكنون يازده سال است كه ابرقدرت آمريكا در تلاش خود براي نابودي انقلاب و ملت ما همواره با شكست مواجه شده است و اين خود به بركت ايمان و تفكر الهي اسلام است و امروز بسياري از كشورها، ملت ها و سران آزاديخواه آنها با نام ملت ايران و جمهوري اسلامي به هيجان مي آيند و شعار مي دهند.زيرا ايران انقلابي را مظهر اثبات ميان تهي بودن قدرت آمريكا مي دانند.
رهبرانقلاب اسلامي روند حوادث و تحولات شگرف جهاني را به سمت حاكميت معنويت و ملت ها توصيف كردند و فرمودند: مسئله ي سقوط ابرقدرت هاي قرن بيستم و تبديل آنها به يك دولت معمولي است. اين حوادث ايجاب مي كند كه ملت بزرگ و هميشه در صحنه ايران نظام اسلامي را با شوق و اميد بيشتري تقويت كرده و در راه اهدافش به پيش برد.
فرمانده كل قوا خطاب به پرسنل نيروي هوائي ضرورت انجام وظيفه، همراه با اعتماد، هوشياري كامل و اميد فراوان و حركت در جهت اهداف نظام اسلامي را مورد تأكيد قرار دادند.
بنا بر همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبري سرتيپ ستاري فرمانده ي نيروي هوائي ارتش جمهوي اسلامي ايران در سخنان كوتاهي به تجليل از مقام شامخ و رفيع امام خميني رهبر فقيد مسلمين جهان پرداخت و با اشاره به نقش پراهميت نيروي هوائي در جريان هشت سال جنگ تحميلي اظهار داشت: حصر نظامي استكبار جهاني موجب شكوفائي وسيع استعدادها در نيروي هوائي شده است و امكانات و تسهيلات تعميراتي و بازسازي انواع هواپيماهاي شكاري، آموزشي، ترابري، هليكوپترها و تجهيزات موشكي و پدافندي به سرعت ايجاد شده و هر روز شاهد پديده اي نو در تمام زمينه ها هستيم.
سرتيپ ستاري پيشرفت هاي نيروي هوايي در جهت خود كفائي در طراحي، برنامه ريزي، آموزش، سازماندهي و تجهيز يگان هاي عملياتي، فني و پشتيباني را يادآور شد و نقش ويژه ي برادران روحاني در نيروي هوائي براي ساختن يك نيروي انقلابي و مكتبي را مورد تأكيد قرار داد.
فرمانده نيروي هوائي در پايان سخنانش آمادگي كامل پرسنل اين نيرو براي دفاع از دستاوردها و اهداف مقدس انقلاب اسلامي را به استحضا رفرمانده كل قوا رساند.
اين گزارش حاكي است در اين ديدار جمعي از افسران، خلبانان، درجه داران و پرسنل نيروي هوائي به همراه رئيس و مسؤولين ادارات عقيدتي و سياسي و خانوادۀ معمم شهداء، اسراء و مفقودين و جمعي از جانبازان اين نيرو به همراه شماري از افسران و درجه داران نيروهاي زميني و دريائي ارتش جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /