پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از قشرهاى مختلف مردم در آستانه ايام رحلت نبى‏ مكرم اسلام (ص)

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار هزاران نفر از قشرهاى مختلف مردم، پاسخگويى را "حقيقتى اسلامى" خواندند و افزودند: پاسخگويى يعنى احساس مسؤوليت، و همه مسؤولان و مديران رده هاى مختلف كشور بدون استثناء بايد پاسخگوى كارها و تصميمات خود باشند.
حضرت آيت الله خامنه اى، با اشاره به آيات قرآن كريم درباره مسؤوليت و پاسخگويى آحاد بشر در درگاه پروردگار متعال، خاطرنشان كردند: اعتقاد به پاسخگويى، اعمال و گفتار انسان را، بنوعى كنترل مى كند و فرد در مقابل وجدان خود و در برابر جامعه، احساس مسؤوليت مى نمايد.
ايشان، احترام مردم به مسؤولان را، با احساس مسؤوليت مديران كشور مرتبط دانستند و افزودند: مسؤولانى شايسته تكريم مردم هستند كه خود را در قبال همه گفتار، اقدامات و تصميمات خود پاسخگو و مسؤول بدانند.
حضرت آيت الله خامنه اى اوضاع جهان و از جمله اوضاع آشفته عراق را نتيجه بى مسؤوليتى و پاسخگو نبودن دولت امريكا برشمردند و خاطرنشان كردند: جنايات سهمگين، وحشيانه و حيرت انگيزى كه در عراق جارى است از اغراض سياسى - اقتصادى قدرت بى مهار امريكا ناشى مى شود كه خود را در مقابل افكار عمومى جهان پاسخگو نمى داند و براى پر كردن جيب كمپانى هاى نفتى و صهيونيستى، يك كشور را با كشتار و جنايت، به اشغال خود درآورده است.
رهبر معظم انقلاب، وضع امروز عراق را نتيجه عكس العمل طبيعى مردم اين كشور در برابر اقدامات اهانت بار اشغالگران ارزيابى كردند و افزودند: امريكايى ها، ديگران را به تحريك ملت عراق و دخالت در اين كشور متهم مى كنند اما كاملاً روشن است كه جنايات اشغالگران و رفتار توهين آميز آنان با زنان و جوانان عراقى، باعث عكس العمل ملت غيور و جوانان شيعه و سنى عراق شده است و وضعى را كه ما، از ماهها قبل پيش بينى مى كرديم براى اشغالگران بوجود آورده است.
ايشان اعتراض جهانيان از جمله برخى شخصيت هاى امريكايى به دروغگويى دولت آمريكا در مورد مبارزه با تروريسم و مقابله با سلاح كشتار جمعى در عراق را نشان دهنده افشا شدن ماهيت حقيقى دولت امريكا دانستند و خاطرنشان كردند: امريكايى ها با اسم مردم سالارى به عراق آمدند اما در اين كشور »مردم كشتارى« براه انداخته اند و چهره خود را از گذشته نيز سياه تر كرده اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى سياست هاى امريكا در عراق را شبيه سياست مشت آهنين رژيم صهيونيستى در قبال مردم مظلوم فلسطين برشمردند و تأكيد كردند: اقدامات امريكايى ها در عراق براساس همه اصول و موازين بشرى محكوم و تنفرانگيز - و براساس همه قواعد طبيعت محكوم به شكست است و امريكايى ها دير يا زود با ذلت و سرافكندگى از عراق خارج خواهند شد.
ايشان هوشيارى و وحدت مردم عراق را باعث كوتاه شدن دوره اشغال اين كشور دانستند و افزودند: مردم عراق مى توانند با تمسك به اسلام، وحدت كلمه، حفظ روحيه اسلامى و ايمانى، بكارگيرى عقل و حكمت و تدبير، قدرشناسى و پيروى از علما و مرجعيت - و "نيافتادن در دام امريكا و انگليس براى ايجاد تفرقه قومى و مذهبى"، روند برپايى عراق مستقل، آزاد، مردمى و تحت پرچم اسلام را تسريع كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با اشاره به ايام رحلت نبى مكرم اسلام - حضرت ختمى مرتبت را الگويى براى همه تاريخ بشر خواندند و خاطرنشان كردند: روح تعاليم و معارف اسلامى اين است كه "عقل و تقوا"، رفتار و گفتار انسان را هدايت كند نه "شهوت و غضب" و مسلمانان مى توانند با استفاده از اين تعاليم گرانقدر، دنيايى نو و منطبق با خواسته هاى حقيقى و فطرى انسان ايجاد كنند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /