پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دهها هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه حضرت امام رضا (ع)

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در جمع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملكوتى حضرت امام رضا (ع) ضمن تبيين هدف نظام اسلامى براى ايجاد حيات طيبه و تأمين رفاه مادى در كنار عدالت، معنويت و اخلاق، كليد رسيدن به حيات طيبه را ايمان و عمل صالح مسئولان و تقيد آنان به رفتار دينى دانستند و تصريح كردند: لازمه حركت قدم به قدم نظام اسلامى بسوى حيات طيبه ، پاسخگوئى مسئولان و ارائه كارنامه خود بمنظور اصلاح امور است وبر همين اساس قواى سه گانه و همه دستگاههاى مهم و تأثيرگذار ضمن بيان عملكرد خودبراى مردم بعنوان سهامداران نظام اسلامى، بايد بدون استثناء خود را مشمول قاعده كلى نقد منصفانه، اصلاح و پاسخگوئى بدانند .
مقام معظم رهبرى با اشاره به نقش مردم در قانون اساسى بعنوان تصميم گيران اصلى در قبال كارنامه دستگاهها و مديران، اين ويژگى را كمك كننده به اصلاح نظام و حركت بسوى هدف والاى ايجاد حيات طيبه برشمردند و افزودند: براى رسيدن به اين قله رفيع، بايد ايمان و عمل صالح بصورت واقعى در رفتار مسئولان تجلى يابد و آنان در جهت گسترش عدالت در جامعه ، خدمت به مردم ، آلوده نشدن به خواسته هاى حقير اهل دنيا ، اجتناب از تبعيض، تضييع بيت المال و حقوق مردم« و همچنين سوء استفاده نكردن از وجاهت و امكان شغلى و مديريتى خود تلاش نمايند.
ايشان از مجموعه اين ويژگي ها در مسئولان نظام اسلامى به عنوان رفتار دينى ياد و خاطر نشان كردند، البته بدون بكارگيرى عقل، علم، تخصص و تجربه و تمام ظرفيت دستگاه و سازمان تحت مديريت، رفتار دينى بطور كامل تحقق نمى يابد.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اينكه در صورت تقيد مسئولان به رفتار دينى، نظام اسلامى با تجربه 25 ساله، امكان رسيدن به هدف متعالى خود را دارد، خاطر نشان كردند: مهمترين شرط براى اصلاح امور و رسيدن به اين هدف، ارائه كارنامه جزء به جزء دستگاههاى مختلف از جانب مسئولان آنها به مردم است كه در صورت انجام اين كار، هم حقايق خوشحال كننده و درخشان و هم نقاط منفى دستگاهها براى مردم مشخص خواهد شد.
حضرت آيت ا... خامنه اى، از بين بردن عوامل نقاط منفى و تبديل آنها به نقاط مثبت را اصلاحات واقعى و انقلابى دانستند و تأكيد كردند: قواى سه گانه و هيچيك از دستگاهها نبايد خود را از انتقاد و نقد منصفانه مصون بدانند و همه دستگاهها بايد خود را در چارچوب اهداف نظام اسلامى اصلاح نمايند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در همين خصوص خاطرنشان كردند، دستگاه هاى فرهنگى اعم از مجموعه هاى تحت نظر دولت و همچنين صدا و سيما بايد براى مردم توضيح دهند كه بمنظور مقابله با تهاجم فرهنگى و بارور كردن فرهنگ انقلابى و اسلامى و عموميت بخشيدن به آن چه اقداماتى انجام داده اند؟
ايشان با تأكيد بر اينكه دستگاههاى اقتصادى نيز بايد به مردم بگويند كه چه فعاليت هائى براى پركردن شكاف طبقاتى و مستحكم كردن اقتصاد و آبادانى كشور انجام داده اند، افزودند: بخش هاى علمى كشور اعم از دانشگاه ها و حوزه ها نيز بايد مشخص نمايند كه براى توليد علم، آزادانديشى علمى و تضارب افكار كه مطالبه رهبرى بوده است، چه اقداماتى انجام گرفته است.
حضرت آيت ا... خامنه اى، لزوم ارائه گزارش قوه قضائيه به مردم در جهت احقاق حق مظلومين و تبديل قوه قضائيه به ملجاء واقعى مظلومان را نيز يادآور شدند و خاطر نشان كردند: همچنين قوه مقننه بايد فعاليتهاى خود را بمنظور تصويب قوانين تسهيل كننده اصلاح حقيقى در كشور و نظارت بر دستگاهها توضيح دهد.
ايشان با اشاره به محبت، هوشمندى و احساس مسؤوليت مردم در انتخابات مجلس هفتم افزودند: منتخبان مردم در مجلس هفتم نيز بايد بدانند كه مردم با نمايندگان عقداخوت نبسته اند و آنان از نماينده خود انتظار كار، تلاش، ابتكار، مشاركت در كارها و لوايح مهم و عمل براساس اهداف اسلامى را دارند.
مقام معظم رهبرى مهمترين وظيفه مردم و مسؤولان را هوشمندى، احساس مسؤوليت و استفاده از فرصت گرانبهاى ثبات كنونى در كشور دانستند و افزودند: ثبات كشور كه پشتوانه اقتدار ملى است به بركت ابراز اقتدار ملت ايران در مراحل مختلف از جمله حضور در راهپيمايى ها و پاى صندوق انتخابات، بدست آمده و دشمنان تلاش دارند تا اين ثبات را برهم بزنند زيرا در كشور بى ثبات امكان هيچگونه برنامه ريزى و كار علمى، اقتصادى و فرهنگى و همچنين حفظ حقوق و عزت ملت وجود نخواهد داشت.
ايشان، همه را به كنار گذاردن خصومتهاى خانه برانداز و تبديل رقابتهاى منفى به رقابتهاى مثبت توصيه و خاطرنشان كردند: امروز دشمنان و مستكبران متوجه شده اند كه ملت ايران ملتى است كه بهنگام، و به وقتِ نياز، اقتدار ملى خود را به ظهور مى رساند لذا اين آگاهى و هوشيارى بايد حفظ شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه آگاهى و هوشيارى ملت ايران توطئه هاى چندين ساله فرهنگى و سياسى دشمنان را براى ايجاد بى ثباتى و آشوب در كشور نقش بر آب كرد، افزودند: امريكاييها و صهيونيست ها علاوه بر اينكه در ايران به بن بست رسيده اند، در عراق و فلسطين نيز با بن بست مواجه شده اند و امريكا يكسال پس از حمله به عراق اكنون برخلاف تصور اوليه گرفتار مشكلات عديده اى شده و پا در گِل مانده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به اينكه دشمن ممكن است بدليل اين بن بست ها، تصميم هاى ديوانه وار بگيرد تصريح كردند: دشمن بايد بداند هر تصميمى كه بر ضد ملت آزاده ايران بگيرد نقش بر آب خواهد شد زيرا ملت ايران بيدار است.
در اين مراسم قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين واعظ طبسى نماينده ولى فقيه و توليت آستان قدس رضوى ضمن خيرمقدم به حضرت آيت الله خامنه اى بر تعهد و پايبندى مردم استان خراسان همچون مردم ساير نقاط كشور به اصول و آرمانهاى انقلاب اسلامى تأكيد كرد و گفت: حضور پرشور و گسترده مردم اين استان در انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراى اسلامى نمونه اى از اين تعهد و پايبندى است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /