پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

شركت در مراسم روز جهاني درخت‌كاري

همزمان با هفته منابع طبيعي و روز فضاي سبز شهرها، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز با غرس دو اصله نهال در يکي از مناطق شمال شرق تهران ، در طرح کمربند سبز پيرامون شهر تهران شرکت کردند.
دراين مراسم که اعضاي شوراي شهر تهران ، شهرداري تهران ، و جمعي از مديران و کارشناسان شهرداري ، رييس سازمان حفاظت محيط زيست و فرمانده نيروي مقاومت بسيج نيز حضور داشتند، بهره برداري از 6000 هکتار از فاز اول طرح پنجاه هزار هکتاري کمربند سبز پيرامون شهر تهران آغاز شد.
مقام معظم رهبري در اين مراسم در سخنان کوتاهي با اشاره به اهميت احياي زمين و درختکاري در دستورات ديني ، وضعيت کنوني درختکاري و جنگل کاري در کشور بويژه در شهرهاي بزرگ را با توجه به افزايش بي رويه ساخت و ساز و تخريب منابع طبيعي ، نامناسب دانستند و افزودند: در چنين شرايطي ايجاد فضاي سبز و حفظ فضاي سبز موجود يکي از اولويتهاي مهم است.
ايشان با تاکيد بر اينکه وظيفه همه مسوولان، کار و خدمت براي مردم است ، خاطرنشان کردند: مردم تشنه کار سالم و صادقانه هستند و مسوولان بايد تا آنجا که مي توانند به مردم خدمت رساني نمايند.
آقاي احمدي نژاد شهردار تهران نيز در اين مراسم يکي از نيازهاي اصلي و فوري شهر تهران را گسترش فضاي سبز دانست و با اشاره به مشارکت بسيج در طرح توسعه فضاي سبز تهران گفت: خدمتگزاران مردم در شهرداري مصمم به گسترش فضاي سبز اين شهر و تکميل طرح نهضت سبز هستند.
آقاي مختاري مدير عامل سازمان پارکها و فضاي سبز شهر تهران هم از خدمات انجام گرفته براي گسترش فضاي سبز تهران بويژه طرح کمربند سبز پيرامون شهر تهران گزارشي ارائه کرد.


کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /