پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسوولان و دست‌اندرکاران کميته امداد امام خميني (ره )

رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر امروز در ديدار مسوولان و دست اندرکاران کميته امداد امام خميني (ره )، خدمت رساني به مردم را فلسفه و هدف اصلي پذيرش مسئوليت در نظام اسلامي برشمردند و تاکيد کردند : همه مسوولان بايد تمامي لحظات خود را صرف خدمت رساني به مردم کنند.
حضرت آيت الله سيد علي خامنه اى در اين ديدار که بمناسبت آغاز هفته احسان و نيکوکارى و در بيست و پنجمين سالگرد صدور حکم امام راحل عظيم الشان براى تشکيل کميته امداد انجام شد، اين نهاد را يادگار امام حکيم و بزرگوار دانستند و خاطرنشان کردند : در همان اوايل انقلاب که همه به فکر مسايل سياسي و امور کلان انقلاب بودند، امام با تشکيل کميته امداد، اهميت يارى رساندن به محرومان را در اذهان مسوولان و مردم نهادينه کردند.
ايشان ، فقر را بلاى عظيم يک جامعه برشمردند و افزودند : از بين بردن شکاف طبقاتي و تامين رفاه عمومي از وظايف مهم نظام است ، اما به موازات تلاش بي وقفه براى تحقق اين هدف عالي ، بايد مجموعه‌اى وجود داشته باشد که به نيازهاى فورى و روزمره محرومان رسيدگي کند که کميته امداد اين وظيفه سنگين را برعهده دارد.
رهبر معظم انقلاب، امانت ، صداقت و دلسوزى دست اندرکاران کميته امداد را عامل جلب اعتماد عمومي برشمردند و افزودند : درکنار تجربيات بسيار خوبي که اين نهاد دارد ، بايد از شيوه‌هاى علمي نيز براى يارى رساندن به محرومان بيشتر استفاده کرد.
ايشان ، وجود فقر درجامعه را از نامطلوبترين امور و مانع شکوفايي استعدادهاى جوانان و نوجوانان طبقات محروم برشمردند و افزودند : با تلاشهاى انجام شده درکشور، قشرهاى محروم نيز تا حدودى درميدان پيشرفت حضور دارند، اما اگر امکانات براى اين طبقات هم به حد کافي فراهم شود ، حتما استعدادهاى خوب آنها بيشتر شکوفا مي شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به کمکهاى خوب دولت و مردم به کميته امداد، مسوولان اين نهاد را به برنامه ريزى دقيق براى کمک رساني هرچه بهتر به محرومان و استفاده کاملا بهينه از کمکهاى دولت و مردم توصيه كردند و افزودند : اگر چه امسال، سال نهضت خدمت گذارى به مردم نام گرفته است ،اما خدمت به مردم ، در همه سالها بايد با جديت دنبال شود.
در ابتداي اين ديدار آقاي عسگر اولادي نماينده ولي فقيه در کميته امدادامام خميني با اشاره به تلاشهاي اين نهاد براي خدمت هرچه بيشتر به محرومان از کمکهاي دولت به مردم تشکر کرد و افزود: اعتماد عمومي به اين نهاد نتيجه تلاشهاي صادقانه اي بود که براي ياري رساندن به محرومان سراسر کشور صورت گرفته و مي گيرد.


کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /