پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانم مگاواتي سوکارنو رئيس جمهور اندونزي و هيأت همراه با رهبر

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز(30 بهمن 82) در ديدار خانم مگاواتي سوکارنو رييس جمهور اندونزي و هيات همراه، با تاکيد بر لزوم همکاري بيش از پيش کشورهاي اسلامي، به جمعيت بالاي مسلمانان اندونزي و اهميت جمهوري اسلامي ايران در منطقه اشاره کردند و افزودند: ايران داراي ظرفيت هاي فراواني است و دوکشور بايد همکاريهاي خود را در بخشهاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي گسترش دهند.

ايشان با اشاره به تلاشهاي مرحوم سوکارنو پدر خانم مگاواتي سوکارنو ورييس جمهور پيشين اندونزي، در جهت نزديک کردن کشورهاي مستقل آسيايي وآفريقايي به منظورمقابله با شرايط دوقطبي آن زمان خاطرنشان کردند: مهمترين علتي که توانست کشورهاي آسيايي و آفريقايي را در آن زمان دور هم جمع کند و بعد هم جنبش عدم تعهد پايه گذاري شود، وحدت نياز بود و امروز نيز کشورهاي اسلامي نياز به همکاري و ارتباط نزديکتر دارند.
مقام معظم رهبري با اشاره به تهاجم تبليغاتي که بعد از حادثه يازدهم سپتامبر بوسيله رژيم آمريکا صهيونيستها و شبکه هاي سرمايه داري بزرگ بر ضد اسلام و مسلمانان با عنوان مبارزه با تروريسم آغاز شده، خاطرنشان کردند: البته آمريکا و رژيم صهيونيستي تروريست ترين دولتهاي دنيا هستند ولي کشورهاي اسلامي براي مقابله با اين تبليغات و دشمني که با جهان اسلام آغاز شده است بايد ضمن توسعه روابط، اتحاد و همکاري خود را افزايش دهند.
دراين ديدار که آقاي عارف معاون اول رييس جمهور نيز حضور داشت، خانم مگاواتي سوکارنو با تاکيد بر لزوم گسترش روابط اندونزي و ايران گفت: روابط دو کشور داراي سابقه طولاني مي باشد و اين روابط با توجه به مشترکات ايران و اندونزي بايد از وضعيت فعلي فراتر رود.
وي ضمن تاييد مقام معظم رهبري مبني بر لزوم همکاري بيشتر کشورهاي اسلامي گفت: در سالهاي اخير تهمت به اسلام و مسلمانان بسيار زياد شده است و کشورهاي اسلامي بايد براي مقابله با اين تبليغات با يکديگر متحدتر شوند.
رييس جمهوراندونزي افزود: پس از فروپاشي جهان دو قطبي ، نياز به اين همکاري و اتحاد بيشتر است تا کشورهاي اسلامي بتوانند در مقابل جرياني که تحت عنوان جهاني سازي مي باشد، ايستادگي نمايند.


کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /