پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع كثيرى از كشاورزان و مسؤولين وزارت جهاد كشاورزى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، كشاورزى را با توجه به اهميت امنيت غذايى مردم بسيار مهم دانستند و تصريح كردند: همانگونه كه از ابتداى انقلاب اسلامى تأكيد شده، كشاورزى يكى از مهمترين محورهاى توسعه است.
مقام معظم رهبرى امروز در ديدار جمع كثيرى از كشاورزان و مسؤولين وزارت جهاد كشاورزى ضمن تبريك سالروز ميلاد خجسته حضرت امام رضا (ع) و همچنين تسليت مجدد به مناسبت حادثه تأسف بار زلزله بم، روحيه جهادى را يكى از بركات انقلاب اسلامى برشمردند و با اشاره به كارايى اين روحيه در مقاطع مختلف انقلاب تأكيد كردند: رونق واقعى كشاورزى و دامدارى در كشور در گرو حفظ و تقويت روحيه جهادى در اين بخشها است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اهتمام به صنعت نبايد باعث كم توجهى به بخش كشاورزى شود خاطرنشان كردند: كشور ايران داراى زمين ها و دشت هاى مستعد فراوانى است و برغم كمبود آب در كشور مى توان با تدبير و روحيه خستگى ناپذير و استفاده صحيح از آب موجود، در بسيارى از محصولات به خودكفايى رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه امكان خودكفايى در توليد محصولات اساسى كشاورزى و دامى و حتى صادرات آنها وجود دارد، افزودند: بايد در مورد محصولات كشاورزى، سياستها ثابت باشد و مسائل و مشكلات توليد كنندگان نيز مورد اهتمام قرار گيرد تا بتوان توليدكشاورزى را به يك توليد اقتصادى و سودآور تبديل كرد.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اينكه كشاورزى كارى مقدس است خاطرنشان كردند: مسؤولين وزارت جهاد كشاورزى نيز خدمت و كار خود را يك خدمت مقدس بدانند و كارهاى خود را با روحيه جهادى انجام دهند.
ايشان همچنين به كمك رسانى گسترده مردم پس از حادثه زلزله بم اشاره كردند و افزودند: در روزهاى اخير، جوشش، تحرك، و حضور خودجوش و پرشور مردم و كمك رسانى انبوه آنان به زلزله زدگان بم ناشى از روحيه جهادى ملت ايران است كه در واقع همان روحيه بسيج و روحيه سنگرسازان بى سنگر دوران دفاع مقدس مى باشد.
ايشان با تأكيد بر لزوم حفظ روحيه جهادى در جامعه و بكارگيرى آن در بخشهاى مختلف خاطرنشان كردند: اين روحيه هيچ منافاتى با كار علمى و نظم تشكيلاتى ندارد و اكنون بسيارى از پيشرفتهاى علمى كشور مرهون تلاش جوانان انقلابى و داراى روحيه جهادى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با رد هرگونه تقابل ميان آرمانگرايى و واقع بينى، كنار گذاشتن آرمانگرايى به بهانه واقع بينى را كمال غفلت دانستند و افزودند: آرمانگرايى شكل دهنده واقعيت ها در جامعه است زيرا يك مجموعه داراى آرمان و هدفهاى بلند مى تواند با ايستادگى و تلاش، واقعيتها را مطابق آرمان خود بسازد و اين بزرگترين قانون زندگى است.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين حيدرزاده نماينده ولى فقيه در وزارت جهاد كشاورزى گزارشى از فعاليتهاى اين حوزه ارائه كرد.
آقاى حجتى وزير جهاد كشاورزى نيز در سخنانى گفت: در سال گذشته بدليل بارندگى خوب و تلاش كشاورزان و حمايت دولت و مجلس، براساس آمار بانك مركزى، رشد در بخش كشاورزى به 11/4 درصد رسيد كه اين رقم بى سابقه است.
وى تثبيت توليد، اقتصادى كردن توليد، افزايش درآمد براى توليد كنندگان از طريق كاهش هزينه توليد و بالا بردن بهره ورى را از مسائل مورد توجه در بخش كشاورزى برشمرد و افزود: طرح صيانت از جنگلها، طرح حمايت از دام و مرتع، طرح ذرت، طرح افزايش توليد شير، طرح ميگو، طرح دانه هاى روغنى و طرح توسعه باغات زيتون از جمله طرحهاى در دست اجراى وزارت جهاد كشاورزى است.
در اين ديدار همچنين آقاى آقاجان داورپناه كشاورز نمونه از استان اردبيل، يكسان سازى و به روز كردن قوانين كشاورزى، جلوگيرى از تبديل اراضى كشاورزى به كاربريهاى غيركشاورزى، اعطاى تسهيلات جهت مكانيزاسيون كشاورزى، تحت پوشش بيمه قرار دادن محصولات كشاورزى، تحت پوشش قرار گرفتن خانواده هاى كشاورزان و خريد محصولات كشاورزى با قيمت عادلانه را از جمله دغدغه هاى كشاورزان بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /