پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دست اندرکاران حج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار دست اندرکاران حج امسال، اجتماع عظيم حج را جلوه يکپارچگي و وحدت امت اسلامي دانستند و تاکيد کردند: مسلمانان بايد با بهره گيري صحيح از اين فرصت کم نظير، قدرت و عظمت خود را به رخ معاندان و بدخواهان جهان اسلام بکشانند. ايشان با تاکيد براينکه استفاده صحيح نکردن از نعمت هاي الهي به ويژه نعمت هاي معنوي موجب هدر رفتن و ضايع شدن اين
نعمت ها خواهد شد خاطرنشان کردند: در حالي که مراکز استکبار جهاني تمام تلاش خود را براي مقابله با ايمان، حرکت و وحدت اسلامي متمرکز کرده اند، موسم حج فرصت بزرگي براي مسلمانان است تا با استفاده از اين نعمت الهي، نيروي عظيم و معنوي خود را به ميدان بياورند و نشان دهند که قدرت امت اسلامي بايد در معادلات جهاني مورد محاسبه قرار گيرد.
مقام معظم رهبري برگزارى مراسم برائت از مشرکين را درهمين جهت، مهم ارزيابي کردند و با تاکيد بر لزوم همراهي دولت عربستان براي برگزاري هر چه باشکوه تر اين مراسم افزودند: وحدت امت اسلامي از جمله مسائل مهم است که بايد در موسم حج از طرح هرگونه مسائل اختلاف برانگيز پرهيز شود و مسلمانان با منطق قوي وعلمي متوجه حق و حقيقت و اهميت وحدت امت اسلامي شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به آثار فردي سفرحج، اين سفر را يک سفر غيرسياحتي دانستند و افزودند: زائران بايد در سفر حج از هرگونه اقدامي که موجب خدشه دار شدن هدف والا و معنوي حج مي شود پرهيز نمايند.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي همچنين با تاکيد برلزوم جلوگيري از تشريفات بيش ازحد و امور زائد درسفرحج، از ملت ايران و نظام اسلامي به عنوان الگوي مسلمانان ياد وخاطرنشان کردند: زائران ايراني بايد با حضور برادرانه خود در مجموعه هاي مسلمانان و همچنين نماز اول وقت، عملا پايبندي ملت ايران را به ارزشهاي ديني نشان دهند.


در اين ديدار پيش ازسخنان مقام معظم رهبري حجت الاسلام والمسلمين ري شهري نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني بيت الله الحرام گزارشي از فعاليتهاي بعثه مقام معظم رهبري ، بيان کرد و گفت: امسال در بخش آموزشي از روحانيون فاضل و توانا استفاده شده و براي نخستين بار خواهران مبلغ براي کاروانها اعزام خواهند شد.
وي، انجام چهارصد تحقيق و پژوهش و برگزاري نمايشگاههاي حج و برگزاري مراسم فرهنگي مختلف با کمک شهرداري تهران را از ديگر فعاليتهاي بعثه مقام معظم رهبري ذکر کرد.
آقاي زرهاني رئييس سازمان حج و زيارت نيز در گزارشي تعداد زائران اعزامي را بيش از 96 هزار نفر و در قالب 530 کاروان اعلام کرد و افزود: سازمان حج و زيارت با بازنويسي و اصلاح سياستهاي حج و انتشار منشور حج و زيارت تلاش خواهد کرد تا برخي مشکلات موجود در اعزام زائران براي حج تمتع، عمره و سفر به عتبات عاليات را برطرف نمايد و سفر زائران را تسهيل نمايد.


کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /