پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانواده هاي شهدا و جانبازان- آزدگان و ايثارگران استان قزوين

رهبر معظم انقلاب اسلامي در سومين روز از سفر به استان قزوين، در ديدار هزاران نفر از خانواده هاي معظم شهدا و "جانبازان، آزادگان و ايثارگران"اين استان تاكيد كردند: خانواده هاي سر افراز شهيدان و ديگر ايثارگران، سلسله معظم شهادت را در اين سرزمين پايدار كرده اند و هر ايراني قدرشناس، به آنان و فرزندان فداكارشان افتخار مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به عظمت انكار نشدني شهيدان، جانبازان، آزادگان و خانواده هاي پر استقامت آنها افزودند: پرچم برافراشته شده اسلام در اين سرزمين بزرگ، روزي با حمله صدام ددمنش و حاميان جهاني و منطقه اي او از جمله امريكا و صهيونيزم به شدت تهديد شد اما شهيدان حماسه ساز و ديگر رزمندگان فداكار ما، آن خطر بزرگ كه اسلام و ايران و فرد فرد ملت ايران را تهديد مي كرد دفع كردند و بر اوج قله و جهاد در راه خدا ايستادند. ايشان ايستادگي در مقابل هجوم همه جانبه صدام و پشتيبانان غربي و شرقي اش را كاري بسيار با عظمت برشمردند و خاطر نشان كردند: هر كشور ديگري هدف اين تهاجم بود از پاي درمي آمد اما ملت ايران و نظام سلامي 8 سال در برابر حمله متجاوزان پايداري كردند و آنان را ناكام گذاشتند.
حضرت آيت الله خامنه اي صبر و استقامت و بصيرت خانواده هاي شهدا و ايثارگران را از عوامل اصلي پايداري جوانان مومن ملت در جبهه هاي جنگ تحميلي خواندند و افزودند: همه مسؤولان و كسانيكه در افكار عمومي تاثير گذارند بايد با قدر شناسي از اين همه ايثار و استقامت،افتخارات بي شمارشهيدان، آزادگان، جانبازان و خانواده هاي آنان را حفظ و پاسداري كنند.
ايشان پاسداري از عظمت و افتخارات شهيدان را در گرو دفاع همگاني مردم و مسؤولان از استقلال كشور، ارزشهاي اسلامي، عدالت اجتماعي و اخلاق و معنويت دانستند و يادآوري كردند شهيدان سرافراز ما هستي خود را فدا كردند تا اين اهداف زنده بماند و ملت قدر شناس نيز در برابر عظمت آنان، خاضع و قدرشناس است بنابراين هر كسي و هر جرياني كه اهداف والاي فرزندان شهيد ملت دفاع نكند برخلاف خواست ملت عمل كرده است.
ايشان عزت و اقتدار امروز ملت ايران و نظام اسلامي را پاداش پروردگار در قبال ايثار و فداكاري شهيدان بر شمردند و افزودند: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهيدان راه عزيزان خود را ادامه مي دهند و به آن افتخار مي كنند.
در آغاز اين ديدار آقاي فصيح رامندي مدير كل بنياد جانبازان استان قزوين به نمايندگي از بيش از ده هزار خانواده" شهيد ، جانباز و آزاده" و دهها هزار رزمنده استان، به رهبر معظم انقلاب خير مقدم گفت.
مادر شهيدان محمد رضا و محمود كبيري كه دوفرزند ديگرش نيز جانباز انقلاب هستند در اين مراسم اعلام كرد:خانواده هاي شهيدان، جانبازان و آزداگان با سر افرازي تمام ، راه فرزندان خود را ادامه مي دهند.
در ادامه مراسم آقاي مهدي شهروش مدير كل بنياد شهيد استان قزوين در گزارشي اعلام كرد: مردم متدين و انقلابي قزوين 3 هزار شهيد، 5600 جانباز و 700 آزاده تقديم اسلام و انقلاب و ايران كرده اند.خانم فاطمه آذرخش فرزند شهيد والا مقام آذرخش نيز با قرائت متني، احساسات پاك فرزندان شهيدان را نسبت به رهبر معظم انقلاب، بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /